Sidan 317 av 317 FörstaFörsta ... 217267292311312313314315316317
Resultat 6 321 till 6 334 av 6334
  1. #6321
    alkis komodos avatar
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Norrtälje
    Hoj
    Aprilia Tuono-18
    Inlägg
    259
    Hej,, vill bygga om min rr-18 till factory-rumpa,
    tips på vart jag kan köpa delar?
    ARVOAN!

  2. #6322
    Sunnepôjk... Demons avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Sätila
    Hoj
    SuperDuke, V4R APRC, SR 500, KX-F 250
    Inlägg
    1 105
    Har en -17 Factory till salu om nån är sugen!
    750 mil och massa lull lull..


    Skickat från min iPhone med Tapatalk
    Nu jävlar...!

  3. #6323
    Medlem noll8:ans avatar
    Reg.datum
    jan 2011
    Ort
    Lund
    Hoj
    Aprilia Tuono Factory -20 (såld -17 Aprilia Tuono 1100RR, såld -06 Aprilia RSV1000R Tuono, såld -00 Suzuki GSX750F)
    Inlägg
    111
    Citat Ursprungligen postat av komodo Visa inlägg
    Hej,, vill bygga om min rr-18 till factory-rumpa,
    tips på vart jag kan köpa delar?
    Kolla med David Treble https://treblesmcservice.se/ han kan ha de prylar du behöver för konverteringen...han hade till min -17 RR (såld) när jag konverterade den till factoryns bakdel....
    La Famiglia Aprilia Svezia

  4. #6324
    Medlem
    Reg.datum
    apr 2020
    Ort
    Mölndal
    Hoj
    Aprilia Tuono V4 1100 Factory 2020
    Inlägg
    28
    Tjena! ni som kör barend mirrors. Hur blir det med balanseringen av styret. Sitter väl såna balanseringsvikter på styret som måste plockas bort för att sätta dit såna speglar? Eller är det så lite att det inte märks?

  5. #6325
    Medlem
    Reg.datum
    okt 2015
    Ort
    Göteborg
    Hoj
    CB1000RA/LeoVince/decat -09
    Inlägg
    482
    Citat Ursprungligen postat av newflag Visa inlägg
    Vad tror ni om denna?

    Verkar vara en nice hoj men man blir ju lite sådär lagom nojig när man läser att insugskammarna blir nedslitna i förtid på Aprilliaforumet samt att statorn håller ca 2000mil?!?!? (men det kanske bara gäller i USA?)


    Tuono V4R APRC 2011
    Kapar frågan lite, hoppas det går bra.
    Funderar på en Tuono - Vilka årsmodeller är de prisvärdaste?
    Dvs när skedde de stora uppdateringarna och vilka årsmodeller ska man undvika pga barnsjukdommar?

    Tack på förhand!

  6. #6326
    Medlem
    Reg.datum
    nov 2013
    Ort
    I Skogen
    Hoj
    Honda Hornet 07, VTR Firestorm 02 & XT 600 88
    Inlägg
    699
    Klicka på bilden för en större version

Namn:	Aprilia.jpg
Visningar:	36
Storlek:	393,1 KB
Id:	456272

    Jag passar också på att ställa några frågor...

    Undrar om prestanda-mässigt hur stor skillnad är det mellan Tuono V4R APRC (2012-2015) & Tuono V4 1100rr (2015-2017)?

    Tuono V4R APRC är faktiskt skit snygg o framför allt fronten

    Är det kamrem lr kedja på de motor?

    Tack på förhand
    Senast redigerat av RWN den 2020-09-16 klockan 09:59.

  7. #6327
    Too slow! jpe70s avatar
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    Kapellgärdet
    Hoj
    Bara TRX kvar nu, och tantens Bandit.
    Inlägg
    5 116
    Citat Ursprungligen postat av RWN Visa inlägg
    Klicka på bilden för en större version

Namn:	Aprilia.jpg
Visningar:	36
Storlek:	393,1 KB
Id:	456272

    Jag passar också på att ställa några frågor...

    Undrar om prestanda-mässigt hur stor skillnad är det mellan Tuono V4R APRC (2012-2015) & Tuono V4 1100rr (2015-2017)?

    Tuono V4R APRC är faktiskt skit snygg o framför allt fronten

    Är det kamrem lr kedja på de motor?

    Tack på förhand
    Tänker du köra race eller i det närmaste fullt ut vad hojen klarar är det en märkbar skillnad då 1100 har väl 10 hk extra på papperet. Annars är prestandaskillnaden inte gigantisk, den nyare har ett fläskigare ork på mellanregistret och upplevs jämnare vad jag hört. Den äldre har lite spetsiga register och är bråkigare.

    Kamrem? Nej, det är ingen Ducati.


    Har börjat snegla på en igen, men mest på den tidigare 1000 då. Eller en tidig RR.

    Skickat från min D6603 via Tapatalk
    Senast redigerat av jpe70 den 2020-09-16 klockan 11:46.
    Letar förgäves sunt förnuft i en värld som allt mer går runt på hörsägen.
    ....och bantar en rörram från 90-talet: TRX 850 banhojsbygge i bilder.

  8. #6328
    Ute å cyklar.. pimpelgass avatar
    Reg.datum
    jun 2019
    Ort
    Stockholm
    Hoj
    TV4, Gixxer K2
    Inlägg
    108
    Bromsning av 999cc och 1077cc motorerna:
    https://www.motorcycle.com/manufactu...hp-torque-dyno
    Båda har nog effekt så det räcker för dom flesta på gatan.
    Uppdateringar vad jag minns:
    2015 Facelift och ny 1077cc motor. Factory introduceras med öhlins och ankstjärt.
    2017 Euro 4 med dammsugaravgas & spjället i slutburken. TFT skärm & uppdaterad elektronik med lite fler inställningar.
    2019 Factotyn får elektronisk öhlins.
    2021 Helt ny hoj?

  9. #6329
    IMFA
    Reg.datum
    mar 2005
    Ort
    North Animal Farm City
    Hoj
    Aprilia Tuono V4 1100 Factory
    Inlägg
    486
    Citat Ursprungligen postat av pimpelgas Visa inlägg
    Bromsning av 999cc och 1077cc motorerna:
    https://www.motorcycle.com/manufactu...hp-torque-dyno
    Båda har nog effekt så det räcker för dom flesta på gatan.
    Uppdateringar vad jag minns:
    2015 Facelift och ny 1077cc motor. Factory introduceras med öhlins och ankstjärt.
    2017 Euro 4 med dammsugaravgas & spjället i slutburken. TFT skärm & uppdaterad elektronik med lite fler inställningar.
    2019 Factotyn får elektronisk öhlins.
    2021 Helt ny hoj?
    2017 brukar lämna runt 5-10hk mer i bänk än 15-16. Har för mig att den varvar 500 mer. 2017 och framåt är den bästa hojen och därmed prisvärdast.
    Tidigare knarrar: BMW S1000R 2014, Honda CB1000R 2011, Honda CB600F Hornet 2005

  10. #6330
    96% enligt läkaren FettSnoks avatar
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Där pepparn växer
    Hoj
    Tuono 1100RR Highland 950 SM
    Inlägg
    11 207
    Citat Ursprungligen postat av pimpelgas Visa inlägg
    Bromsning av 999cc och 1077cc motorerna:
    https://www.motorcycle.com/manufactu...hp-torque-dyno
    Båda har nog effekt så det räcker för dom flesta på gatan.
    Uppdateringar vad jag minns:
    2015 Facelift och ny 1077cc motor. Factory introduceras med öhlins och ankstjärt.
    2017 Euro 4 med dammsugaravgas & spjället i slutburken. TFT skärm & uppdaterad elektronik med lite fler inställningar.
    2019 Factotyn får elektronisk öhlins.
    2021 Helt ny hoj?
    Instämmer, haft både -14 1000 och nu en -16 1100.
    de där ynka 78 kubikcentimeter gör märkbar skillnad under 9000.

    Tycker också att chassit är något annorlunda. 1100 är lite tryggare, mer stadig.

    Vilken som är bäst? Ja det är nog väldigt individuellt, jag tycker att båda har sina fördelar.
    Stöd samhället, kör svenskt.

  11. #6331
    Sunnepôjk... Demons avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Sätila
    Hoj
    SuperDuke, V4R APRC, SR 500, KX-F 250
    Inlägg
    1 105
    Hej på er
    Jag har en -17 Factory till salu om nån är intresserad.
    750 mil
    Akra och racemap
    Sportluftfilter
    Valtermoto pinnar
    Lite kolfiber
    Kylarskydd
    M7RR ca 100 mil
    Servad med alla vätskor för ca 50 mil sen.


    Skickat från min iPhone med Tapatalk
    Nu jävlar...!

  12. #6332
    Medlem
    Reg.datum
    nov 2013
    Ort
    I Skogen
    Hoj
    Honda Hornet 07, VTR Firestorm 02 & XT 600 88
    Inlägg
    699
    Citat Ursprungligen postat av jpe70 Visa inlägg
    Tänker du köra race eller i det närmaste fullt ut vad hojen klarar är det en märkbar skillnad då 1100 har väl 10 hk extra på papperet. Annars är prestandaskillnaden inte gigantisk, den nyare har ett fläskigare ork på mellanregistret och upplevs jämnare vad jag hört. Den äldre har lite spetsiga register och är bråkigare.

    Kamrem? Nej, det är ingen Ducati.


    Har börjat snegla på en igen, men mest på den tidigare 1000 då. Eller en tidig RR.

    Skickat från min D6603 via Tapatalk
    Man vet ju aldrig med Italienska hojar


    Citat Ursprungligen postat av pimpelgas Visa inlägg
    Bromsning av 999cc och 1077cc motorerna:
    https://www.motorcycle.com/manufactu...hp-torque-dyno
    Båda har nog effekt så det räcker för dom flesta på gatan.
    Uppdateringar vad jag minns:
    2015 Facelift och ny 1077cc motor. Factory introduceras med öhlins och ankstjärt.
    2017 Euro 4 med dammsugaravgas & spjället i slutburken. TFT skärm & uppdaterad elektronik med lite fler inställningar.
    2019 Factotyn får elektronisk öhlins.
    2021 Helt ny hoj?
    Mullrar det lika gott som tidigare generationerna?

    Citat Ursprungligen postat av Looser Visa inlägg
    2017 brukar lämna runt 5-10hk mer i bänk än 15-16. Har för mig att den varvar 500 mer. 2017 och framåt är den bästa hojen och därmed prisvärdast.

    Citat Ursprungligen postat av FettSnok Visa inlägg
    Instämmer, haft både -14 1000 och nu en -16 1100.
    de där ynka 78 kubikcentimeter gör märkbar skillnad under 9000.

    Tycker också att chassit är något annorlunda. 1100 är lite tryggare, mer stadig.

    Vilken som är bäst? Ja det är nog väldigt individuellt, jag tycker att båda har sina fördelar.

    Spännande, jag kör inte på bana utan bara på gatan, så ser det ut som blir en års modell 2011-2015
    Tack för all feedback



    Citat Ursprungligen postat av Demon Visa inlägg
    Hej på er
    Jag har en -17 Factory till salu om nån är intresserad.
    750 mil
    Akra och racemap
    Sportluftfilter
    Valtermoto pinnar
    Lite kolfiber
    Kylarskydd
    M7RR ca 100 mil
    Servad med alla vätskor för ca 50 mil sen.


    Skickat från min iPhone med Tapatalk

    https://www.blocket.se/annons/alvsbo...ctory/91559215

    Priset för den ligger tyvärr långt över min budget Annars en sån hade varit riktigt trevligt

  13. #6333
    Old Fart Mingvess avatar
    Reg.datum
    mar 2005
    Ort
    På latsidan
    Hoj
    Letar ny tuono/mt10 eller Supermoto Har haft Yamaha Tenere 700 -20 KTM EXC300 -12, -04 KTM 660 SMC, -03 Triumph speed four, -00 Husaberg FE400e
    Inlägg
    1 018
    Kikar lite på Tuono factory 17-> inför 2021 men försöker få en uppfattning om när den stora servicen är o vad den kan komma att kosta? Någon som vill dela med sig av sin kunskap?

  14. #6334
    Ute å cyklar.. pimpelgass avatar
    Reg.datum
    jun 2019
    Ort
    Stockholm
    Hoj
    TV4, Gixxer K2
    Inlägg
    108
    Citat Ursprungligen postat av Mingves Visa inlägg
    Kikar lite på Tuono factory 17-> inför 2021 men försöker få en uppfattning om när den stora servicen är o vad den kan komma att kosta? Någon som vill dela med sig av sin kunskap?
    Var 2000 mil. Kostar från 8000 och upp i småstad beroende på om/hur många ventiler som behöver justeras. Mer i Stockholm.

Sidan 317 av 317 FörstaFörsta ... 217267292311312313314315316317

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Efter 2 rumphuggna säsonger på Lillhondan så var det dags att uppgradera lite. Hondan var ett billigt insteg i sporten och en test på om det var kul. Det var det [...]

farmerlip
Vill du annonsera ovan? Klicka här