Aprilia Tuono V4

sainth

Medlem
Gick med
12 Jul 2012
Ort
Sundbyberg
Hoj
Tuono
Efter man testat en så måste man köpa en, det var jag tvungen att göra :D:D

Det är ingen som sitter på ett par Bar-end backspeglar som dom vill bli av med ?
 

heltsonika

Het Potatis
Gick med
13 May 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Aprilia Tuono Factory -22
Håller med övriga. Håll kvar antiwheelie och traction control och stäng inte av dessa. Då har du väldigt bra fallback om det blir för inspirerad körning. Denna cykel har väldigt lätt framhjul vid pigga gaspådrag.

Håller inte med. Stäng av anti wheelie, ABS 1 och Traction 4 typ sen börjar livet.
 

955i

[Reklamplats uthyres]
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
En röd
Om någon går i tankarna på en Tuono...

Det KANSKE kommer en på marknaden men beslutet sitter långt inne, vi pratar om min egen fast är så vansinnigt nöjd med den och den går så otroligt fint, detta tillsammans med ljudet och bra premie gör den till ett oslagbart val.

Sneglar dock på en Ducati Streetfighter (2020) så för rätt bud så kanske jag släpper den.

Preview :

Aprilia Tuono 1100 Factory -15
Akrapovic (och org)
Gabro ECU (och org)
Pirelli SuperCorsa V2 (monterade i aug)
ca 1500 mil
Besiktigad sommaren 2019
Mkt fint skick, aldrig lagd eller tappad ens på stödet.

Bänkad till 172,4hk på bakhjulet och 120,38 Nm just saying...

PM:a vid intresse med reservation för att jag absolut inte vill sälja den ;)
 
Last edited:

Andreas Brink

Medlem
Gick med
17 Jun 2010
Ort
Sundbyberg
Hoj
2018, Aprilia Tuono Factory 1100
Alla krasher är handhavandefel.

Helt enig. Och här gällde det inställningar för en oerfaren förare av just Tuono. Därav högre sannolikhet för handhavandefel som kan mitigeras med t ex anti-wheelie.


——————————————-
Aprilia Tuono 1100 Factory -18
KTM 350 exc-f Sixdays -17
 

Andreas Brink

Medlem
Gick med
17 Jun 2010
Ort
Sundbyberg
Hoj
2018, Aprilia Tuono Factory 1100
Någon som behöver bromsbelägg? Felköp, nya i kartong. Har 4 st 2-pack. Finns i Sundbyberg för den som vill köpa nytt till rabatt.
4851c4066bd42b972cce96f6a8e0b822.jpg



——————————————-
Aprilia Tuono 1100 Factory -18
KTM 350 exc-f Sixdays -17
 

sainth

Medlem
Gick med
12 Jul 2012
Ort
Sundbyberg
Hoj
Tuono
(sainth)....

Problemet är väl inte egentligen hur långt man kommer med tuonon:) utan hur långt man orka köra :hihi märkte aldrig några större problem då mackarna ligger så tätt.
Kööööp grymt rolig o faktiskt helt okej Touring hoj...
Sålde min för att jag planerar en längre resa med mer packning nästa år..

Jag köpte Kriegas US 10+5 vattentäta väskor 2x10 liter 1x5 liter (är till salu) som jag tänkte ha på min Tuono factory (men blev tillslut bara en Rygga och en Kriega 10 liters väska med Kriegas tankfäste) Samt har även speciella fästen så man kan packa i bak. Men vill man verkligen sabba den fina baken;)

Köper gärna det där specifika fästet till tuonon samt kriega väskorna av dig om det fortfarande är till salu :)
 

Mike.L

Mike.L
Gick med
9 Feb 2011
Ort
STOCKHOLM
Hoj
KTM 890 r-2022
Köper gärna det där specifika fästet till tuonon samt kriega väskorna av dig om det fortfarande är till salu :)

Dom finns kvar. :tummenupp
Har som jag skrev 2 st 10 liters US 10 Samt 1 st US 5, Samt Kriegas Tank bag adapter, US 5 och en av US 10 är helt oanvända.

Och har Fästen för att sätta fast väskor i bak (tror jag har 2 olika en var bättre än den andra).
Du kan få allt till ett bra pris.. Ex frakt`Om du inte hämtar i Stockholm (Jobbar i Västberga).
 

sainth

Medlem
Gick med
12 Jul 2012
Ort
Sundbyberg
Hoj
Tuono
Dom finns kvar. :tummenupp
Har som jag skrev 2 st 10 liters US 10 Samt 1 st US 5, Samt Kriegas Tank bag adapter, US 5 och en av US 10 är helt oanvända.

Och har Fästen för att sätta fast väskor i bak (tror jag har 2 olika en var bättre än den andra).
Du kan få allt till ett bra pris.. Ex frakt`Om du inte hämtar i Stockholm (Jobbar i Västberga).

PM:at dig, tror jag :tungan
 
Last edited:

Bjork3n

Medlem
Gick med
24 Jan 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
Ktm 690 smc 2011
Det är dags att skaffa ny mc nu tills nästa säsong efter ett uppehåll på 2 år!
Jag har börjat tråna efter en Tuono v4 2012-16, spelar ingen större roll om det är Factory eller inte.
Om någon går i säljtankar så skicka gärna ett PM till mig =)

Föredrar främst från 14 eftersom abs då även vart standard.
 

Freddan1337

Ny medlem
Gick med
7 Jan 2018
Ort
Stockholm
Hoj
2016 Aprilia Tuono RR
Jag är är på jakt efter ett orginal slipon/ ljuddämpare till en Tuono 2016, och har hittat ett till en rsv4 från 2014, är det någon som vet om det är samma till Tuonon och RSV4 mellan de årsmodellerna?
Vad jag har kunnat läsa mig till så ska eftermarknads slipon passa mellan årsmodellerna?!
 

heltsonika

Het Potatis
Gick med
13 May 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Aprilia Tuono Factory -22
Jag är är på jakt efter ett orginal slipon/ ljuddämpare till en Tuono 2016, och har hittat ett till en rsv4 från 2014, är det någon som vet om det är samma till Tuonon och RSV4 mellan de årsmodellerna?
Vad jag har kunnat läsa mig till så ska eftermarknads slipon passa mellan årsmodellerna?!

Jag hade ett rsv4 (2009-2014) slipon från SC-Project på min 2016 Tuono. Gissar att det kommer passa även om det är tajt. Har för mig att pipan på Tuono'n är grövre. Kolla gärna på typ sc-projects hemsida och jämför.
 

Freddan1337

Ny medlem
Gick med
7 Jan 2018
Ort
Stockholm
Hoj
2016 Aprilia Tuono RR
Jag hade ett rsv4 (2009-2014) slipon från SC-Project på min 2016 Tuono. Gissar att det kommer passa även om det är tajt. Har för mig att pipan på Tuono'n är grövre. Kolla gärna på typ sc-projects hemsida och jämför.

Ja det verkar vara samma när det gäller slipon, jag kanske var lite otydlig, men min fråga är egentligen om det är samma orginalpipa på Tuono 2016 som en rsv4 från 2014, orginalpipan följde inte med när jag köpte hojen och jag skulle vilja ha det som alternativ på vissa bandagar och till besiktningen.
 

komodo

alkis
Gick med
4 Apr 2006
Ort
Norrtälje
Hoj
Aprilia Tuono-18
tja kör en apa med acra och tillhörande map undrar lite om nån med samma grejer har testat sin i bänk?
före/efter, att bara lägga in en map som fetar på ger ju inga garantier på mer effekt!
vore kul och se AFR-värdet,
 
Nyheter
Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top