Aprilia Tuono V4

Mike.L

Mike.L
Gick med
9 Feb 2011
Ort
STOCKHOLM
Hoj
KTM 890 r-2022
(sainth)....

Problemet är väl inte egentligen hur långt man kommer med tuonon:) utan hur långt man orka köra :hihi märkte aldrig några större problem då mackarna ligger så tätt.
Kööööp grymt rolig o faktiskt helt okej Touring hoj...
Sålde min för att jag planerar en längre resa med mer packning nästa år..

Jag köpte Kriegas US 10+5 vattentäta väskor 2x10 liter 1x5 liter (är till salu) som jag tänkte ha på min Tuono factory (men blev tillslut bara en Rygga och en Kriega 10 liters väska med Kriegas tankfäste) Samt har även speciella fästen så man kan packa i bak. Men vill man verkligen sabba den fina baken;)
 
Last edited:

sainth

Medlem
Gick med
12 Jul 2012
Ort
Sundbyberg
Hoj
Tuono
(sainth)....

Problemet är väl inte egentligen hur långt man kommer med tuonon:) utan hur långt man orka köra :hihi märkte aldrig några större problem då mackarna ligger så tätt.
Kööööp grymt rolig o faktiskt helt okej Touring hoj...
Sålde min för att jag planerar en längre resa med mer packning nästa år..

Jag köpte Kriegas US 10+5 vattentäta väskor 2x10 liter 1x5 liter (är till salu) som jag tänkte ha på min Tuono factory (men blev tillslut bara en Rygga och en Kriega 10 liters väska med Kriegas tankfäste) Samt har även speciella fästen så man kan packa i bak. Men vill man verkligen sabba den fina baken;)

Haha jag förstår! Vi kommer troligtvis köra ÖBB tåg ner till insbruck och sen börja resan därifrån, slippa plöja autobahn genom tyskland! Skulle tippa runt 500mil körande kanske sen tåg tillbaka, löser det med träning ;)

En vältränad kropp kommer man långt på! Om du har kvar 2 st 10 liters kreiga kan jag köpa dom av dig :)
 

Z750_2010

Medlem
Gick med
31 Jul 2010
Ort
Kungsbacka
Hoj
Ducati Streetfighter V4s 2020
Det enda som stoppar mig från att köpa en Tuono är pga att jag ej är så nöjd med den lokala återförsäljaren.. i Göteborg..

Ok känns ju lite dumt med tanke på att jag köpte en helt ny Speed Triple i år, men det är roligare att vara dum :D

Läste att någon köpte en ny hoj här någon vår och fick sedan vänta 2-3 månader på 100mil servicen? (Säsongen över)
 

sainth

Medlem
Gick med
12 Jul 2012
Ort
Sundbyberg
Hoj
Tuono
Vi i stockholm verkar ju ändå ha ett flertal att välja mellan, trist när det enbart finns en firma nära en :mad:
 

Mike.L

Mike.L
Gick med
9 Feb 2011
Ort
STOCKHOLM
Hoj
KTM 890 r-2022
Haha jag förstår! Vi kommer troligtvis köra ÖBB tåg ner till insbruck och sen börja resan därifrån, slippa plöja autobahn genom tyskland! Skulle tippa runt 500mil körande kanske sen tåg tillbaka, löser det med träning ;)

En vältränad kropp kommer man långt på! Om du har kvar 2 st 10 liters kreiga kan jag köpa dom av dig :)
kommer bli en super kul resa:tummenupp. har själv kört nere i Europa varje år sen 2009, Både tåg och piskat motorväg.

Med tuonon kommer du vara kung i Alp passen:fakta..
Väskorna är säkert kvar till nästa år så när du funderat hur du ska packa bara att höra av dig:) (tog tåget Hamburg-Wien fram och tillbaka i år kanon. men bokade lite sent så fick bara sittplats hem Gör aldrig om det:zpy
 

sainth

Medlem
Gick med
12 Jul 2012
Ort
Sundbyberg
Hoj
Tuono
kommer bli en super kul resa:tummenupp. har själv kört nere i Europa varje år sen 2009, Både tåg och piskat motorväg.

Med tuonon kommer du vara kung i Alp passen:fakta..
Väskorna är säkert kvar till nästa år så när du funderat hur du ska packa bara att höra av dig:) (tog tåget Hamburg-Wien fram och tillbaka i år kanon. men bokade lite sent så fick bara sittplats hem Gör aldrig om det:zpy

:yoparty:yoparty

Alright, hör av mig då ;)
Hur lång tid i förväg bör man vara med att boka tåget?

Hade du akrapovic slipon på din?
 

Mike.L

Mike.L
Gick med
9 Feb 2011
Ort
STOCKHOLM
Hoj
KTM 890 r-2022
:yoparty:yoparty

Alright, hör av mig då ;)
Hur lång tid i förväg bör man vara med att boka tåget?

Hade du akrapovic slipon på din?

Jepp accra med race map, Se till att börja boka redan Dec (senast) Har nått år bokat i Feb, då var det inte mycket platser kvar. Men måste så klart tala om att jag har alltid bokat hela hytten själv! Vill inte sova med massa stinkande och snarkande hoj åkare:D::hihi
 

BGL

Medlem
Gick med
30 Dec 2017
Ort
Trollhättan
Hoj
2018 Aprilia Tuono Factory
Det enda som stoppar mig från att köpa en Tuono är pga att jag ej är så nöjd med den lokala återförsäljaren.. i Göteborg..

Ok känns ju lite dumt med tanke på att jag köpte en helt ny Speed Triple i år, men det är roligare att vara dum :D

Läste att någon köpte en ny hoj här någon vår och fick sedan vänta 2-3 månader på 100mil servicen? (Säsongen över)

Varför drar du inte ner till Marcussen i Halmstad. Knappt tio mil och dom har ju väldigt bra ryckte vad det gäller verkstaden osv. Tror även dom säljer lite bågar med. Annars är det ju bara att köpa på probike i GBG och sen välja Marcussen för resten av ägandet.
 

sainth

Medlem
Gick med
12 Jul 2012
Ort
Sundbyberg
Hoj
Tuono
Jepp accra med race map, Se till att börja boka redan Dec (senast) Har nått år bokat i Feb, då var det inte mycket platser kvar. Men måste så klart tala om att jag har alltid bokat hela hytten själv! Vill inte sova med massa stinkande och snarkande hoj åkare:D::hihi

Kommer bli samma för mig, fan vill bara bli av med GT nu så man kan lägga vantarna på en Tuono :)

Okej, då ska vi försöka boka innan dess! Du får gärna komma med tips på episka vägar, dolmiterna är spikat iaf !
 
Last edited:

Mike.L

Mike.L
Gick med
9 Feb 2011
Ort
STOCKHOLM
Hoj
KTM 890 r-2022
Kommer bli samma för mig, fan vill bara bli av med GT nu så man kan lägga vantarna på en Tuono :)

Okej, då ska vi försöka boka innan dess! Du får gärna komma med episka vägar, dolmiterna är spikat iaf !

helt rätt :tummenupp Dolomiterna`är så sjukt vackert, Valde ett år (2015) att bara åka Stelvio passet samt bergspass i Dolomiterna.

Och Dolomiterna har sedan det året,alltid funnits med i mina Europa resor..:)
Man kan få så mycket tips på vägar och ställen man ska uppleva av så många på sporthoj m.m
Men jag lovar att bara ni kommer över sundet så kommer ni finna (episka) vägar överallt.

Siktar ni som ni ska mot Dolomiterna Ja då har ni redan hamnat i paradiset:D
Sen är det bara snurra runt:rock Men en Tur till Stelvio passet är en upplevelse! Och något att pricka av:tummenupp
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Varför drar du inte ner till Marcussen i Halmstad. Knappt tio mil och dom har ju väldigt bra ryckte vad det gäller verkstaden osv. Tror även dom säljer lite bågar med. Annars är det ju bara att köpa på probike i GBG och sen välja Marcussen för resten av ägandet.

Vet inget pm PB götet, men kan bara instämma om Marcussen. Boka i tid är ett enkelt tips, eller passa på när det är lågsäsong!
 

Z750_2010

Medlem
Gick med
31 Jul 2010
Ort
Kungsbacka
Hoj
Ducati Streetfighter V4s 2020
Varför drar du inte ner till Marcussen i Halmstad. Knappt tio mil och dom har ju väldigt bra ryckte vad det gäller verkstaden osv. Tror även dom säljer lite bågar med. Annars är det ju bara att köpa på probike i GBG och sen välja Marcussen för resten av ägandet.

Aldrig hört talas om de innan. Tack!
 

sainth

Medlem
Gick med
12 Jul 2012
Ort
Sundbyberg
Hoj
Tuono
Då har man lagt vantarna på en tuono factory -19 :D:D
Mappad och klar!

Ni som äger, vart köper ni alla delar till era hojar? framesliders etc..
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top