Aprilia Tuono V4

rallerus

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2014
Ort
Växjö
Hoj
Aprilia tuono 1100rr
Är det någon som vet något om hur race-ECU och Gabro mappning påverkar hojen. Har en 2016 och ska byta till ett slipon. Hörts att all mappning är utifrån medelhavsklimat och inte för vårt nordiska klimat. Detta ska göra att motorn går fetare men inte bättre. Tankar/åsikter om det?

Har du bytt till slipon än och vilket? =) samt fungerar det bra? Är inne på samma spår som dig. Har ett Austin racing liggandes till min tuono -15 har bara gjort en uppstart med pipan och inte mer iom att har hört att dem går väldigt "snålt" med orginal ecu.
 

Demon

Sunnepôjk...
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Sätila
Hoj
SuperDuke, V4R APRC, SR 500, KX-F 250
Har du bytt till slipon än och vilket? =) samt fungerar det bra? Är inne på samma spår som dig. Har ett Austin racing liggandes till min tuono -15 har bara gjort en uppstart med pipan och inte mer iom att har hört att dem går väldigt "snålt" med orginal ecu.

Väldigt snålt är en överdrift, men man ska kanske inte ligga och pressa på bana.

Jag upplevde att race-ECU-n gav mer kraft i botten och ev lite över hela registret.

Har inte gabro på min -17 än, men på min -12:a var det stor skillnad.

Gabro är en race-ECU på steroider!!

Kör på gabro är min åsikt



Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

heltsonika

Het Potatis
Gick med
13 May 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Aprilia Tuono Factory -22
Väldigt snålt är en överdrift, men man ska kanske inte ligga och pressa på bana.

Jag upplevde att race-ECU-n gav mer kraft i botten och ev lite över hela registret.

Har inte gabro på min -17 än, men på min -12:a var det stor skillnad.

Gabro är en race-ECU på steroider!!

Kör på gabro är min åsikt



Skickat från min iPhone med Tapatalk

Har Gabro släppt en ECU till '17? Har inte fått något svar från honom trots försök.
 

falco_tuna

Medlem
Gick med
9 Jul 2011
Ort
Eskilstuna/Mariefred
Hoj
Aprilia Falco -00(såld), GSX-R 1000 K5 Räser Edition, Tuono V4 1100RR -15
Edit: kan tillägga att jag bor i en mindre kommun i norrland som nog påverkar priset (Vännäs).

Det räcker bara med att man kommer ut lite på landet så är man nere på de pengarna. De höjde till 4900 för mig i år som är i Mariefred, samma förutsättningar som dig annars, förutom att jag kan låna ut till folk som är lika gamla eller äldre än mig.
 

Demon

Sunnepôjk...
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Sätila
Hoj
SuperDuke, V4R APRC, SR 500, KX-F 250
Hur fungerar allt? Är det inprincip bara att kontakta samt skicka ner sin ECU till honom?

Yes, sen koppla in ECU och nån justering via guzzidiag tror jag.

Fick hjälp när jag installerade min, datorer är inte min grej


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

09swc

Medlem
Gick med
4 May 2012
Ort
Tyresö
Hoj
V4 1100/Gsx-r750/701/Tuono v4r/Hypermotard 821/690smc/z750/Cb600
Någon som har en Tuono 17/18 till salu? :tuttar:tuttar
 

955i

[Reklamplats uthyres]
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
En röd
Ang Gabro så tänkte jag lägga till några ytterligare erfarenheter.

Den gör verkligen skillnad, förutom att den är mycket lenare i gången, på/av effekten är mer eller mindre borta vid låga varv.

Den känns väldigt mycket elakare/lättare/råare och "på". Den går som ett skott helt enkelt och då var den inte direkt trött innan. Funkar klockrent.

Min hoj fick jag ut 172,4 bhp / 120,38 nm vid bänkningen hos Andersson Turbo förra året (Aprilia Tuono 1100 2015 Factory med Akrapovic slipon).

Jag köpte en extra ECU.
 
Last edited:

Andreas Brink

Medlem
Gick med
17 Jun 2010
Ort
Sundbyberg
Hoj
2018, Aprilia Tuono Factory 1100
Ni som kör Pirelli Supercorsa SP på bana med era tuonos. Vad kör ni för kalltryck fram/bak?


——————————————-
Aprilia Tuono 1100 Factory -18
KTM 350 exc-f Sixdays -17
 

falco_tuna

Medlem
Gick med
9 Jul 2011
Ort
Eskilstuna/Mariefred
Hoj
Aprilia Falco -00(såld), GSX-R 1000 K5 Räser Edition, Tuono V4 1100RR -15
Ni som kör Pirelli Supercorsa SP på bana med era tuonos. Vad kör ni för kalltryck fram/bak?

Har kört 2,0-2,1 fram och 1,8 bak. Det går nog att gå ner en tiondel till bak om det skulle behövas. Och det är ju ungefär som SC ovan, ja. :)

Fast jag kommer nog gå från SP, till slicks igen, för även om jag är impad av greppet SP ger så tycker jag inte de håller särskilt mycket längre än SC2 bak om jag ska vara ärlig. Kommer att testa SC3 slicks bak i sommar.

Sen tycker jag de är marginella gatdäck, men det är väl en annan fråga... Ska man åka på hojen till banan så är det nog det bästa som finns att tillgå.
 

09swc

Medlem
Gick med
4 May 2012
Ort
Tyresö
Hoj
V4 1100/Gsx-r750/701/Tuono v4r/Hypermotard 821/690smc/z750/Cb600
Någon som har en brembo rcs19 till salu?
 

09swc

Medlem
Gick med
4 May 2012
Ort
Tyresö
Hoj
V4 1100/Gsx-r750/701/Tuono v4r/Hypermotard 821/690smc/z750/Cb600
Till slut blev det en ny. Ville först köpa sd1290 men två hojar gick sönder under provkörningen,helt otroligt.



Hahaha precis, här finns inget att hämta på SH, inte ens min 2015. Sök vidare och lycka till 09swc.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top