Aprilia Tuono V4

noll8:an

Sporthojsnörd
Gick med
10 Jan 2011
Ort
Lund
Hoj
Aprilia Tuono Factory -20 (Såld - KTM Super Duke GT -18, såld - Aprilia Tuono Factory -20, såld -17 Aprilia Tuono 1100RR, såld -06 Aprilia RSV1000R Tuono, såld -00 Suzuki GSX750F)
16000 e du galen??

Jag betalar 3800 för halv försäkring på min RSV4

Min premie hamnar på ca 3200 hel/hel på min Tuono -17 , svedeas märkesförsäkring då så klart :)
 

Z750_2010

Medlem
Gick med
31 Jul 2010
Ort
Kungsbacka
Hoj
Ducati Streetfighter V4s 2020
Hej,

Precis sålt min Street triple
Sneglade på den här Tuono, är det något att ha? Vet praktiskt taget inte ett smack om den!

Orkar någon skriva för/nackdelar?:krama

Helförsäkring hamnar cirkus på 9.000:- på mig (28år) så det är lite över vad känner för.. Men för rätt hojj så.
Nästa hoj kommer troligtvis vara en ny eller under 150mil
 

Snusken

Sporthojsnörd
Gick med
21 Dec 2008
Ort
Östersund
Hoj
2x Gsx-r 750
Hej. Klart du ska ha en touno. Jag har själv en 1100.
Den absolut bästa cykeln jag har haft. Den funkar till allt! Rappt och kvickt chassi. Helt underbar motor. Och ljudet, slår allt annat du hört!
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
Landets snabbaste TRX (det finns inte så många kvar)
Nej, den är inget att ha.

Kört bägge, av jämförbar tidigare årsmodell. Och Str3R är riktigt kul. Och smidig. Om man inte hade för bråttom. Men tunn om man börjar åka på.

V4? Sinnessjuk. Speciellt 1000-kubikaren. 1100 har mer pulver men snällare register. Låter som en arg Honda V4 på stereoider dessutom. Inget för touring eller finåka utan hetsar hela tiden. Kan bli jobbigt, 3an är behagligare på det viset.

Svaga punkter är motorn till avgasventilen, ventiler på väldigt tidiga årsmodeller, diverse kontakter som är fuktkänsliga och ägarens körkort.

1100 verkar ha problem med okänsliga bromsar pga ABS-systemet. Inget som fanns innan och eventuella problem på äldre bör vara åtgärdade vid det här laget.

Skickat från min G8441 via Tapatalk
 
Last edited:

Andreas Brink

Medlem
Gick med
17 Jun 2010
Ort
Sundbyberg
Hoj
2018, Aprilia Tuono Factory 1100
Hej,

Precis sålt min Street triple
Sneglade på den här Tuono, är det något att ha? Vet praktiskt taget inte ett smack om den!

Orkar någon skriva för/nackdelar?:krama

Helförsäkring hamnar cirkus på 9.000:- på mig (28år) så det är lite över vad känner för.. Men för rätt hojj så.
Nästa hoj kommer troligtvis vara en ny eller under 150mil

Jag har kört lite olika innan tuonon. En bmw s1000r, före den en honda hornet, en 701 supermoto efter bmw:n. Aprilian är en helt sjukt kul maskin. Funkar till både pendling som bana. Den sistnämnda är den en dräpare på. Åka gata med den där V4:an med rätt burk på är inte skittråkigt. Kör själv akra i kolfiber/titan. Det funkar typ jättebra. Öronproppar rekas. För 9k är det en nobrainer. Provkör så är du fast sen. Svaghet är resistens mot körkort. Ren tur att jag har min lapp kvar. Factoryn är lite dyrare men chassit och godiset på är svår vill-ha-faktor på. Minus kanske är dåliga strålkastare, ser fina ut men presterar som på en Trabant. Att blinkers inte är led på en A-hoj är ganska töntigt men det fixar man lätt när du ändå slänger på tailtidy för en ringa summa. Lite kraschskydd är inte fel heller .


Skickat från min iPad med Tapatalk
 

CBR1

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Feb 2015
Ort
Här eller där
Hoj
aprilia
168d542e1828015b66570f76d200fa7c.jpg

Funkar för mig med.


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Hej pålle.

Är det den lilla eller stora jofama du har ?
Funderade du på sidoväskor som alternativ ?
Varför blev det jofama ?
 

CBR1

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Feb 2015
Ort
Här eller där
Hoj
aprilia
Last edited:

kemppe

Medlem
Gick med
25 Aug 2017
Ort
Umeå
Hoj
Aprilia Tuono V4 Factory - 2018
Tjusigt värre:tummenupp just nu väljer jag mellan jofamaväska och 2 sidoväskor, det finns ett pristak som motsvarar vad sidoväskorna kostar.
Född skåning, stolt skåning.
PM är kanske lämpligast nu.

Har du tail tidy? Isåfall kanske det blir problem med sidoväskor om blinkers är i vägen. Jag är själv inteesserad av att skaffa väskor av mågot slag.
 

noll8:an

Sporthojsnörd
Gick med
10 Jan 2011
Ort
Lund
Hoj
Aprilia Tuono Factory -20 (Såld - KTM Super Duke GT -18, såld - Aprilia Tuono Factory -20, såld -17 Aprilia Tuono 1100RR, såld -06 Aprilia RSV1000R Tuono, såld -00 Suzuki GSX750F)
Har du tail tidy? Isåfall kanske det blir problem med sidoväskor om blinkers är i vägen. Jag är själv inteesserad av att skaffa väskor av mågot slag.

Har du kollat in Kriegas lösningar? Har själv inte de stora alternativen ännu, men kommer senare när det är dags för långturer att börja köpa på mig väskor anpassat för deras system. Har deras lilla US-5 Dry pack nu.
IMG_0877.JPG

IMG_5824.JPG

https://kriega.com/sports/touring/uscombo-70 går att hänga på de öglorna som jag har idag.
 

CBR1

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Feb 2015
Ort
Här eller där
Hoj
aprilia
Har du kollat in Kriegas lösningar? Har själv inte de stora alternativen ännu, men kommer senare när det är dags för långturer att börja köpa på mig väskor anpassat för deras system. Har deras lilla US-5 Dry pack nu.
View attachment 448138

View attachment 448139

https://kriega.com/sports/touring/uscombo-70 går att hänga på de öglorna som jag har idag.

Kriega har jag inte kollat, bara ventura som bezerk har till salu.
Alternativen här hemma är inte fy skam om man vill köpa över disk. Kul att du tillförde bilder i ditt inlägg:tummenupp
Har tidigare varit inne på en liten tankväska tack vare att vi inte har ett bagageutrymme där bak, men det stannade vid en tanke.
Nu är det allvar, någon övernattning i tält är planen för denna sommar:banana
Tack för ditt svar:tummenupp
 

noll8:an

Sporthojsnörd
Gick med
10 Jan 2011
Ort
Lund
Hoj
Aprilia Tuono Factory -20 (Såld - KTM Super Duke GT -18, såld - Aprilia Tuono Factory -20, såld -17 Aprilia Tuono 1100RR, såld -06 Aprilia RSV1000R Tuono, såld -00 Suzuki GSX750F)
Kriega har jag inte kollat, bara ventura som bezerk har till salu.
Alternativen här hemma är inte fy skam om man vill köpa över disk. Kul att du tillförde bilder i ditt inlägg:tummenupp
Har tidigare varit inne på en liten tankväska tack vare att vi inte har ett bagageutrymme där bak, men det stannade vid en tanke.
Nu är det allvar, någon övernattning i tält är planen för denna sommar:banana
Tack för ditt svar:tummenupp

Kul du gillade mitt alternativ. Jag kommer rensa bakdelen med tail tidy och miniblinkers och så som jag gjort kommer det inte vara några problem med min packning ;)... jag vet att Mitonga Racing i Lomma tar hem efter önskemål av Kriega men Claessons I Bromölla hade flera olika väskor på hyllan, där hittade jag min US-5 Dry Pack.
Jag har fler bilder om du vill se exakt hur jag löst det med remmarna under sadeln för det var inte självklart hur det skulle fästas...
 
Last edited:

CBR1

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Feb 2015
Ort
Här eller där
Hoj
aprilia
Kul du gillade mitt alternativ. Jag kommer rensa bakdelen med tail tidy och miniblinkers och så som jag gjort kommer det inte vara några problem med min packning ;)... jag vet att Mitonga Racing i Lomma tar hem efter önskemål av Kriega men Claessons I Bromölla hade flera olika väskor på hyllan, där hittade jag min US-5 Dry Pack.
Jag har fler bilder om du vill se exakt hur jag löst det med remmarna under sadeln för det var inte självklart hur det skulle fästas...

Tack för ditt erbjudande om bilder men jag velar mellan två andra alternativ, eventuellt även bezerks variant som jag inte riktigt har kläm på än trots besök på hans länk:confused:
 

bezerk

Ta det lugnt - kör hellre två gånger
Gick med
10 Feb 2008
Ort
Södra skåne
Hoj
KTM 500, Honda 450 HM, aprilia sr 125
Venturas bracket e kanon. Den går att tex att vända så man har lasten antingen över passagerare delen eller bakom. Lätt att spänna fast väskor mm. Även jofamas.
Jag själv gjorde en tur på 500 mil i italien med tre mindre pack rullar fast spända på ställningen.

Inget som ligger emot o skaver

Skickat från min SM-N950F via Tapatalk
 

Mike.L

Mike.L
Gick med
9 Feb 2011
Ort
STOCKHOLM
Hoj
KTM 890 r-2022
Lite bilder till er/oss Aprilia Factory ägare.
Har själv haft ett helvete att hitta Små smidiga pack väskor till den lilla baken. (provat massor av väskor)..

Och att fästa någon sorts väskmodell som inte väller över eller inte sitter fast ordentligt är ju näst intill omöjligt:gnissla
Dom som jag har är US 10 samt US 5, i 10an har jag alla kläder (reser lätt:D) och i 5an har jag tandborste och små prylar det är typ det man får plats med..
Jag har även alltid en lite ryggsäck med vätske slang.

Visst vill man packa med halva hemmet så glöm dom här..Har åkt Europa 9 år och för varje resa blir min packning mindre o mindre (bor ju alltid på Hotell) och vill åka Hoj inte släpa på ett höghus :hihi

Jo föresten! håll inte på som jag,Att försöka fästa remmarna under sätet i bakkant! provat och blir Inte bra skiten sitter inte tight.. Sätt remmarna i reg skylten blir kanon, Se bilder.
Men va Fa# bilderna hamna ju på sidan, sorry ni får vända på burken:)

IMG_4374.jpgIMG_4373.jpgIMG_4379.jpgIMG_4380.jpg
 
Last edited:

noll8:an

Sporthojsnörd
Gick med
10 Jan 2011
Ort
Lund
Hoj
Aprilia Tuono Factory -20 (Såld - KTM Super Duke GT -18, såld - Aprilia Tuono Factory -20, såld -17 Aprilia Tuono 1100RR, såld -06 Aprilia RSV1000R Tuono, såld -00 Suzuki GSX750F)
Lite bilder till er/oss Aprilia Factory ägare.
Har själv haft ett helvete att hitta Små smidiga pack väskor till den lilla baken. (provat massor av väskor)..

Och att fästa någon sorts väskmodell som inte väller över eller inte sitter fast ordentligt är ju näst intill omöjligt:gnissla
Dom som jag har är US 10 samt US 5, i 10an har jag alla kläder (reser lätt:D) och i 5an har jag tandborste och små prylar det är typ det man får plats med..
Jag har även alltid en lite ryggsäck med vätske slang.

Visst vill man packa med halva hemmet så glöm dom här..Har åkt Europa 9 år och för varje resa blir min packning mindre o mindre (bor ju alltid på Hotell) och vill åka Hoj inte släpa på ett höghus :hihi

Jo föresten! håll inte på som jag,Att försöka fästa remmarna under sätet i bakkant! provat och blir Inte bra skiten sitter inte tight.. Sätt remmarna i reg skylten blir kanon, Se bilder.
Men va Fa# bilderna hamna ju på sidan, sorry ni får vända på burken:)

View attachment 448158View attachment 448159View attachment 448160View attachment 448161

Finns ett speciellt fit kit till factoryn men inte till min RR så jag fick modda lite med mina remmar....jag klippte bort plastdetaljerna på mina remmar så jag fick mer under sadeln..
https://kriega.com/sports/touring/apriliatuonofit
 

CBR1

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Feb 2015
Ort
Här eller där
Hoj
aprilia
Venturas bracket e kanon. Den går att tex att vända så man har lasten antingen över passagerare delen eller bakom. Lätt att spänna fast väskor mm. Även jofamas.
Jag själv gjorde en tur på 500 mil i italien med tre mindre pack rullar fast spända på ställningen.

Inget som ligger emot o skaver

Skickat från min SM-N950F via Tapatalk

Låter onekligen väldigt bra till en tuono, men troligtvis inte till någon annan hoj om man skulle få för sig att byta.
Det jag söker ska passa till mer än en hoj.

Trevligt med förare här som kör tuono och att inte alla har pumpat skorna och dragit till ni vet var........

Tack för dina svar bezerk:tummenupp
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top