Aprilia Tuono V4

hakhap

Medlem
Gick med
26 Oct 2013
Ort
Oslo
Hoj
Aprilia Tuono V4 1100 RR 2016
Tjena,

Om ni har och använder er av V4-MP appen och modulen så har jag snickrat en web app som visualiserar telemetrin från mobilappens log filer. Jag har bara data från min egen -16 mod Tuono och inte från någon ban körning med varv. Ni är välkomna att testa den https://v4mp.fredrikjrides.com/ . Kom gärna med feedback och loggifler hjälper mig att lägga till funktionalitet som finns på -17 och nyare men också fixa eventuella fel.
 

Wankel RE5

Medlem
Gick med
7 Apr 2014
Ort
Stockholm Västerort
Hoj
Tuono Factory 2017, Suzuki RE5 1975
Tjena,

Om ni har och använder er av V4-MP appen och modulen så har jag snickrat en web app som visualiserar telemetrin från mobilappens log filer. Jag har bara data från min egen -16 mod Tuono och inte från någon ban körning med varv. Ni är välkomna att testa den https://v4mp.fredrikjrides.com/ . Kom gärna med feedback och loggifler hjälper mig att lägga till funktionalitet som finns på -17 och nyare men också fixa eventuella fel.

Mail skickat :)
 

Andreas Brink

Medlem
Gick med
17 Jun 2010
Ort
Sundbyberg
Hoj
2018, Aprilia Tuono Factory 1100
Kusligt stilla i tuonotråden kan jag tycka, har ni fullt upp i garaget ?
Vad händer där ute ?

Håller med. Varit tyst länge. Sen bandagar i början av sommaren har jag pendlat varje dag från sumpan till gärdet på tuonon. Men nu börjar jag fundera på att ta in henne. Förvisso mildväder men pallar inte köra i slabbet och spola hoj var och varannan dag. Chippat en elcykel så jag kan ligga i 40 iaf .


——————————————-
Aprilia Tuono 1100 Factory -18
KTM 350 exc-f Sixdays -17
 

CBR1

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Feb 2015
Ort
Här eller där
Hoj
aprilia
Har själv inte kört på 3 veckor trots att jag bor i Skåne, det ska vara skönt att köra annars får de vara.
Inga bandagar för mig i år men ett antal riktigt goa rundor på krokvägar har det blivit.
Smailet satt kvar även dagen efter.
Nu inväntas abstinensen som är alla hojåkares dilemma, om man inte pröjsar Greven Adventures förstås.
 

Andreas Brink

Medlem
Gick med
17 Jun 2010
Ort
Sundbyberg
Hoj
2018, Aprilia Tuono Factory 1100
Min räddning är att nyligen börjat med en enduro som andrahoj. Då kan man åka på olika sätt året runt .


——————————————-
Aprilia Tuono 1100 Factory -18
KTM 350 exc-f Sixdays -17
 

Halvdampis

Medlem
Gick med
30 Mar 2013
Ort
Stockholm
Hoj
TV4 Fact. -17
Min räddning är att nyligen börjat med en enduro som andrahoj. Då kan man åka på olika sätt året runt .


——————————————-
Aprilia Tuono 1100 Factory -18
KTM 350 exc-f Sixdays -17

Sitter själv och skramlar till att köpa en hoj till.
Väljer mellan 701, Ktm exc-f, eller nya Honda 450 l.
Är din 350 lv- reggad?
 

Andreas Brink

Medlem
Gick med
17 Jun 2010
Ort
Sundbyberg
Hoj
2018, Aprilia Tuono Factory 1100
Sitter själv och skramlar till att köpa en hoj till.
Väljer mellan 701, Ktm exc-f, eller nya Honda 450 l.
Är din 350 lv- reggad?

Den är lv-reg men går bara i skogen. Skulle jag åka hoj på vintern i trafik hade jag kanske skaffat en 701 enduro och kittat med landsvägsdubb och lite nomad/adventure-godis mm. Men inte vågat ta det steget eftersom jag saknar erfarenhet i halt väglag. Kör en elcykel till jobbet i ur och skur just nu. Snittar 35-40km/h utan egentlig trafik eller stopp. Så det funkar (vägrar bilköer och kollektivt) men inte mer. Däremot kommer jag träna en del enduro med dubb i vinter för skola in mig på vinterkörning och kanske nästa vinter gå hela vägen.


Skickat från min iPad med Tapatalk
 
Last edited:

Andreas Brink

Medlem
Gick med
17 Jun 2010
Ort
Sundbyberg
Hoj
2018, Aprilia Tuono Factory 1100
Hoppas några av er passat på att åka apa igår, idag och imorgon då asfalten i Stockholm för ovanlighetens skull är torr i mitten av november! Det blir slutklämmen för mig. Grymt att ryta igenom tunneln till Gärdet imorse med akraröret


——————————————-
Aprilia Tuono 1100 Factory -18
KTM 350 exc-f Sixdays -17
 

apanihuset

Ny medlem
Gick med
25 Jul 2018
Ort
Stockholm
Hoj
2005 Triumph Speedmaster
Kör ni hel eller halv på era försäkringar? Lyckades hitta en tuono på blocket från 2017 som jag fick "bra" premie på (runt 16000 halv per helår och 6 tusen i självrisk) Rent spontant känns det som att stöldförsäkringen är det viktigaste, en repad kåpa går ju att fixa till själv. :banana
 

CBR1

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Feb 2015
Ort
Här eller där
Hoj
aprilia
Kör ni hel eller halv på era försäkringar? Lyckades hitta en tuono på blocket från 2017 som jag fick "bra" premie på (runt 16000 halv per helår och 6 tusen i självrisk) Rent spontant känns det som att stöldförsäkringen är det viktigaste, en repad kåpa går ju att fixa till själv. :banana

Helförsäkring hos Svedea som Probike ordnade
till mig vid köpet.
 

Pär

Det var inte jag
Gick med
22 Sep 2003
Ort
Svenska Rivieran
Hoj
Aprilia RSV4 Factory, Aprilia RS250 ,RD350-84
Kör ni hel eller halv på era försäkringar? Lyckades hitta en tuono på blocket från 2017 som jag fick "bra" premie på (runt 16000 halv per helår och 6 tusen i självrisk) Rent spontant känns det som att stöldförsäkringen är det viktigaste, en repad kåpa går ju att fixa till själv. :banana


16000 e du galen??

Jag betalar 3800 för halv försäkring på min RSV4
 

kemppe

Medlem
Gick med
25 Aug 2017
Ort
Umeå
Hoj
Aprilia Tuono V4 Factory - 2018
Kör ni hel eller halv på era försäkringar? Lyckades hitta en tuono på blocket från 2017 som jag fick "bra" premie på (runt 16000 halv per helår och 6 tusen i självrisk) Rent spontant känns det som att stöldförsäkringen är det viktigaste, en repad kåpa går ju att fixa till själv. :banana

Wow!!! Själv betalar jag 4800kr per år för helförsäkring hos Svedea för min Tuono V4 Factory 2018.
 
Last edited:

Andreas Brink

Medlem
Gick med
17 Jun 2010
Ort
Sundbyberg
Hoj
2018, Aprilia Tuono Factory 1100
Kör ni hel eller halv på era försäkringar? Lyckades hitta en tuono på blocket från 2017 som jag fick "bra" premie på (runt 16000 halv per helår och 6 tusen i självrisk) Rent spontant känns det som att stöldförsäkringen är det viktigaste, en repad kåpa går ju att fixa till själv. :banana

Kolla med Svedea. Kör min där också.


——————————————-
Aprilia Tuono 1100 Factory -18
KTM 350 exc-f Sixdays -17
 

CBR1

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Feb 2015
Ort
Här eller där
Hoj
aprilia
Har Yamaha sneglat på en italiensk värsting när dom skulle måla mt-07 och mt-09 av årsmodell 2019 ?
Jag kan förstå att dom behöver hjälp när man monterar blåa gaffelben på några av sina modeller.:huvet
 
Last edited:

lerutis

Ny medlem
Gick med
23 May 2012
Ort
STOCKHOLM
Hoj
Tuono 2014
tjingtjong, letar efter en factory, behöver inte vara tok-preppad då priserna sticker iväg direkt, ju närmre 100k desto bättre, då har ni en deal kan jag säga!
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top