Aprilia Tuono V4

CBR1

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Feb 2015
Ort
Här eller där
Hoj
aprilia
Vad kommer du att tillföra på ditt nystartade forum som vi inte får här på sporthoj.com ?

Våga vägra facebook säger jag bara.
 

kemppe

Medlem
Gick med
25 Aug 2017
Ort
Umeå
Hoj
Aprilia Tuono V4 Factory - 2018
Vad kommer du att tillföra på ditt nystartade forum som vi inte får här på sporthoj.com ?

Våga vägra facebook säger jag bara.

Det är fritt att vägra fb. Det tillför något för dom som inte hänger här och som använder fb.

Det är 439 medlemmar i mt09 gruppen. Och väldigt många är aktiva. Mt09 tråden här är stendöd i jämförelse. Så jag tänker att det skulle nog kunna bli ett uppsving. Men vad vet jag. Jag testar. Finns inte intresset så har jag iallafall försökt.
 

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gôtteborg
Hoj
Aprilia Tuono v4r
Vad skiljer mellan 1000 och 2000? Hade min -16 inne nyss för 1000-mils service. Betalade ca 8 med ventiljustering. Tog med ventiljustering för att slippa nojja.. Läst för mycket om konstigt ventilslitage :gnissla

Edit: Var för övrigt två avgasventiler som behövde justeras, låg på 0.18. Resten var OK.

Såpass alltså. Ja 2000 mila är med ventiljustering så det lär väl landa där någonstans.
 

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gôtteborg
Hoj
Aprilia Tuono v4r
Jag har ju som sagt kört mt09 tidigare. Och jag har varit med i fb gruppen MT-09 Sweden. En grupp för mt09 ägare där man kan ställa frågor och dela med sig av erfarenheter. En bra grupp med bra stämmning där jag själv fått svar på många frågor.

Upptäckte till min besvikelse att det inte finns en Tuono Sweden grupp. Så jag tog mig friheten att skapa en. Nu gäller det bara att marknadsföra den så att alla tuono v4 ägare i sverige som använder fb får veta att den finns.
Så gå hemskt gärna med.
Gruppen heter ”Aprilia Tuono V4 Sweden”. Och tanken är att det ska vara en sluten grupp för de som äger och kör tuono factory eller RR.
Gå gärna med och tipsa era vänner som kör tuono.

Bra initiativ, går gärna med :tummenupp
 

kemppe

Medlem
Gick med
25 Aug 2017
Ort
Umeå
Hoj
Aprilia Tuono V4 Factory - 2018
Såpass alltså. Ja 2000 mila är med ventiljustering så det lär väl landa där någonstans.

Det verkar skilja åt i olika delar av landet. Likadant med mt09, vilken är billig att serva i Umeå jämfört med övriga sverige.

När jag köpte aprilian (i torsdags) så bad jag att få servicepriser i kontraktet. Jag dealade till mig däck mm. Första servicen (150mil) bjuder dom på. 1000mil 2500kr och 2000mil med ventiljustering 4500kr. Ni kanske ska serva hos Nordimotor i Umeå. Stans apriliaåterförsäljare och serviceverkstad.
 

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gôtteborg
Hoj
Aprilia Tuono v4r
Det verkar skilja åt i olika delar av landet. Likadant med mt09, vilken är billig att serva i Umeå jämfört med övriga sverige.

När jag köpte aprilian (i torsdags) så bad jag att få servicepriser i kontraktet. Jag dealade till mig däck mm. Första servicen (150mil) bjuder dom på. 1000mil 2500kr och 2000mil med ventiljustering 4500kr. Ni kanske ska serva hos Nordimotor i Umeå. Stans apriliaåterförsäljare och serviceverkstad.

Det var ju vettiga priser, Umeå är en jävla bit från Göteborg bara :lol
 

kemppe

Medlem
Gick med
25 Aug 2017
Ort
Umeå
Hoj
Aprilia Tuono V4 Factory - 2018
Det var ju vettiga priser, Umeå är en jävla bit från Göteborg bara :lol

Jo men om du tajmar det med en mc semester! Du får övernatta hos mig.
Jag kanske kan få ännu bättre priser för att värva servicar till serviceställer häruppe
 

Halvdampis

Medlem
Gick med
30 Mar 2013
Ort
Stockholm
Hoj
TV4 Fact. -17
Det verkar skilja åt i olika delar av landet. Likadant med mt09, vilken är billig att serva i Umeå jämfört med övriga sverige.

När jag köpte aprilian (i torsdags) så bad jag att få servicepriser i kontraktet. Jag dealade till mig däck mm. Första servicen (150mil) bjuder dom på. 1000mil 2500kr och 2000mil med ventiljustering 4500kr. Ni kanske ska serva hos Nordimotor i Umeå. Stans apriliaåterförsäljare och serviceverkstad.

Det var riktigt bra priser, som några stor stark å fläsknoisette i Stockholm :gnissla
Nackdelen är, att brassar man upp fram o tillbaka till Umeå så är ju dags för service igen när man är hemma :död
 

Looser

IMFA
Gick med
2 Mar 2005
Ort
North Animal Farm City
Hoj
Ducati Hypermotard 950
Det verkar skilja åt i olika delar av landet. Likadant med mt09, vilken är billig att serva i Umeå jämfört med övriga sverige.

När jag köpte aprilian (i torsdags) så bad jag att få servicepriser i kontraktet. Jag dealade till mig däck mm. Första servicen (150mil) bjuder dom på. 1000mil 2500kr och 2000mil med ventiljustering 4500kr. Ni kanske ska serva hos Nordimotor i Umeå. Stans apriliaåterförsäljare och serviceverkstad.

Inte många kronor i lön på det med tanke på tiden det tar. Det är en tredjedel mot en verkstad i Stockholm. 1000mil ligger på samma nivå, nåt stämmer inte...
 

hacke1

På två hjul
Gick med
9 Sep 2011
Ort
Umeå
Hoj
zx6r -99, z1000 -03, kmx 125 -99, Triumph 955i ST, Honda cbr1100xx
Inte många kronor i lön på det med tanke på tiden det tar. Det är en tredjedel mot en verkstad i Stockholm. 1000mil ligger på samma nivå, nåt stämmer inte...

Det stämmer har själv haft hojar som servats där. Något jag har hört är att många servar både bilar och hojar i norrland där priserna är hälften mot stockholm.
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
Landets snabbaste TRX (det finns inte så många kvar)
Inte många kronor i lön på det med tanke på tiden det tar. Det är en tredjedel mot en verkstad i Stockholm. 1000mil ligger på samma nivå, nåt stämmer inte...
Det stämmer säkert, de vet väl bara inte vad ventiljustering på V4an är för jobb...

Skickat från min G8441 via Tapatalk
 

kemppe

Medlem
Gick med
25 Aug 2017
Ort
Umeå
Hoj
Aprilia Tuono V4 Factory - 2018
Det stämmer säkert, de vet väl bara inte vad ventiljustering på V4an är för jobb...

Skickat från min G8441 via Tapatalk

Måste få justera det jag skrev, jag mindes fel. Jag önskemindes :) Här är beloppen jag blev lovade. Vilket jag har på pränt, tillsammans med fritt däckbyte. Det är intervall då det varierar på hur lång tid det tar antar jag.
1000mil. 2000–2500kr
2000mil 4700-5500kr

Verkar ju vara rätt bra pris ändå i jämförelse.
 

Andreas Brink

Medlem
Gick med
17 Jun 2010
Ort
Sundbyberg
Hoj
2018, Aprilia Tuono Factory 1100
Säsongen går in på målrakan. Har ni vinterprojekt planerade för era Tuonos? Jag blev aldrig klar med blinkers fram när jag rensat bakdel/skylt och blinkers där. Så för mig blir det blinkers fram och lite polering samt justering av strålkastarna efter led-konverteringen. En riktigt positiv erfarenhet som jag kan tipsa om för de som inte provat är att börja med enduro och förlänga hojsäsongen lite. Enduro med dubb är ju inte fel det heller.


——————————————-
Aprilia Tuono 1100 Factory -18
KTM 350 exc-f Sixdays -17
 

kemppe

Medlem
Gick med
25 Aug 2017
Ort
Umeå
Hoj
Aprilia Tuono V4 Factory - 2018
Säsongen går in på målrakan. Har ni vinterprojekt planerade för era Tuonos? Jag blev aldrig klar med blinkers fram när jag rensat bakdel/skylt och blinkers där. Så för mig blir det blinkers fram och lite polering samt justering av strålkastarna efter led-konverteringen. En riktigt positiv erfarenhet som jag kan tipsa om för de som inte provat är att börja med enduro och förlänga hojsäsongen lite. Enduro med dubb är ju inte fel det heller.


——————————————-
Aprilia Tuono 1100 Factory -18
KTM 350 exc-f Sixdays -17

Jag har en hoj som är helt orginal. Nästa vecka får jag förhoppningsvis mitt akra slipon och mappning.

Vinterns projekt lär bli nya broms/kopplingshand, lite kortare. Sen tail tidy. Förmodligen led blinkers.
Sen kanske jag byter till bar end mirrors. Får se vad plånboken pallar :)
 

lerutis

Ny medlem
Gick med
23 May 2012
Ort
STOCKHOLM
Hoj
Tuono 2014
tjo ingen som har broms och kopplingsgrepp över att sälja? korta gärna svarta/röda

Tycker dom verkar stört dyra som nya? Till SP1 hade jag från Kina som höll och fungerade 100% i flera år tex.
 

Demon

Sunnepôjk...
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Sätila
Hoj
SuperDuke, V4R APRC, SR 500, KX-F 250
tjo ingen som har broms och kopplingsgrepp över att sälja? korta gärna svarta/röda

Tycker dom verkar stört dyra som nya? Till SP1 hade jag från Kina som höll och fungerade 100% i flera år tex.

Ett par hundringar???


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

lerutis

Ny medlem
Gick med
23 May 2012
Ort
STOCKHOLM
Hoj
Tuono 2014
Ja du tipsa om något för ett par hundringar som inte är 700-800 så absolut :)

Annars har vi olika syn på vad några hundringar skulle vara.
 

Demon

Sunnepôjk...
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Sätila
Hoj
SuperDuke, V4R APRC, SR 500, KX-F 250
Ehhhhh, kanske skulle fråga om årsmodell på hojen



Skickat från min iPhone med Tapatalk
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top