Aprilia Tuono V4

grafikost

Ny medlem
Gick med
17 Mar 2015
Ort
Stockholm
Hoj
Aprilia Tuono v4 1100 RR 2016
Okej. Hade löst sig själv, lustigt att det bara stod mellan 800 & 801mil. :)
Men tack för hjälpen iaf, ska lägga koden på minnet ????
Fast om du går in och ser att det tex är felkod 08, vilket är oljetryck vad jag kan förstå?, så är detväl inte mycket att göra? Känns dumt att släcka den själv, då ryker väl garanti och hela baletten?
 

Bojje

Medlem
Gick med
6 May 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ingen just nu
Någon som har problem med att avgas tar i vid mycket lutning?

Kan man lösa detta med lite fjädringsinställningar? Händer givetvis enbart på bana.
 

bezerk

Ta det lugnt - kör hellre två gånger
Gick med
10 Feb 2008
Ort
Södra skåne
Hoj
KTM 500, Honda 450 HM, aprilia sr 125
Seriöst?
Ca 1400kr för 2 st bromsklossar fram.
Alltså ca 2800kr för att få ny klossar fram.
Detta på probike (spg) pris.

Skickat från min SM-N910F via Tapatalk
 

Sixx

...
Gick med
10 May 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Aprilia Tuono V4
bbdef9a10cb0501ec162e83f9c33f5ec.png


Är det någon som kapat den lilla "hatten" på db-killern,och med vilket resultat? Utan killern i så låter det lite för mycket för min smak,och med är den nästan tystare än original. Skulle vilja ha ett mellanting.

Eller behövs hatten för att man ska klara sig på bandagarna?
 

Linusenen

Medlem
Gick med
17 Oct 2013
Ort
Trollhättan
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory
bbdef9a10cb0501ec162e83f9c33f5ec.png


Är det någon som kapat den lilla "hatten" på db-killern,och med vilket resultat? Utan killern i så låter det lite för mycket för min smak,och med är den nästan tystare än original. Skulle vilja ha ett mellanting.

Eller behövs hatten för att man ska klara sig på bandagarna?
Hej. Jag gjorde det på min. Tyckte den gick skit annars. Fick lagom ljud och den gick okej :)

Skickat från min SM-G925F via Tapatalk
 

falco_tuna

Medlem
Gick med
9 Jul 2011
Ort
Eskilstuna/Mariefred
Hoj
Aprilia Falco -00(såld), GSX-R 1000 K5 Räser Edition, Tuono V4 1100RR -15
bbdef9a10cb0501ec162e83f9c33f5ec.png


Är det någon som kapat den lilla "hatten" på db-killern,och med vilket resultat? Utan killern i så låter det lite för mycket för min smak,och med är den nästan tystare än original. Skulle vilja ha ett mellanting.

Eller behövs hatten för att man ska klara sig på bandagarna?

Funderade på liknande då jag ryckte ur den igår. Det jag tänkte på då var att kanske slitsa ur och trycka ner fler hål på sidorna istället, d.v.s. fler än de två som sitter där.

Men det blir ett senare projekt. Sparar den så tillsvidare för eventuellt banåka.

Om du inte har -17 och vi snackar sc oval (E-märkta) så lär det inte vara nåt "nästan tystare" jämfört med original. Den är rätt avsevärt tystare än -15-16-original med db-killern i enligt mig.

Till skillnad från Linusen så tyckte jag dock att den faktiskt gick lite bättre i smygkörning med db-killern i, även jämfört med original. Det blir nog mer mottryck med den i.

Db-killern ur så gick den bättre än jag trodde, det är ungefär som med original systemet fast det låter lite mer.
 

Linusenen

Medlem
Gick med
17 Oct 2013
Ort
Trollhättan
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory
Funderade på liknande då jag ryckte ur den igår. Det jag tänkte på då var att kanske slitsa ur och trycka ner fler hål på sidorna istället, d.v.s. fler än de två som sitter där.

Men det blir ett senare projekt. Sparar den så tillsvidare för eventuellt banåka.

Om du inte har -17 och vi snackar sc oval (E-märkta) så lär det inte vara nåt "nästan tystare" jämfört med original. Den är rätt avsevärt tystare än -15-16-original med db-killern i enligt mig.

Till skillnad från Linusen så tyckte jag dock att den faktiskt gick lite bättre i smygkörning med db-killern i, även jämfört med original. Det blir nog mer mottryck med den i.

Db-killern ur så gick den bättre än jag trodde, det är ungefär som med original systemet fast det låter lite mer.
Ja lågvarv var den jämnare och mindre ryckig. Men vid full mutter så var den betydligt tröttare tyckte jag.

Skickat från min SM-G925F via Tapatalk
 

Sixx

...
Gick med
10 May 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Aprilia Tuono V4
Sparar den så tillsvidare för eventuellt banåka.

Om du inte har -17 och vi snackar sc oval (E-märkta) så lär det inte vara nåt "nästan tystare" jämfört med original. Den är rätt avsevärt tystare än -15-16-original med db-killern i enligt mig.

Ja du har rätt,den är faktiskt tystare än original med den i. Det är en 16 med den längre godkända SC Oval. Man kanske skulle skaffa en plugg extra som man kapa lite i. Det kan vara bra att ha den hela om det kniper.

bb9633c897abda3f0c9c69aa31dd19a2.jpg
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
Landets snabbaste TRX (det finns inte så många kvar)
Seriöst?
Ca 1400kr för 2 st bromsklossar fram.
Alltså ca 2800kr för att få ny klossar fram.
Detta på probike (spg) pris.

Skickat från min SM-N910F via Tapatalk

Låter som originalbelägg, finns ingen anledning gå dit och kolla när det finns massor av svenska handlare är bättre. Exempelvis Rickard på Grevens. Galfer sportbelägg 399,-/sida... Även om det tillkommer frakt.

Marcussens, Treble Mc, Bactor har alla det du behöver till vettigt pris..
 
Last edited:

Fernan

Ferna
Gick med
22 Mar 2005
Ort
Lerums kommun
Hoj
Aprilia Tuono V4R
Japp! då var man tillbaka i Aprilia-träsket, denna gång med en Tuono. det är lite inkörningstid på den men det är en go hoj tycker jag!
Någon som har bokade bankörningar? Någon som ska till Racingworld Kinnekulle på söndag?
 

Linusenen

Medlem
Gick med
17 Oct 2013
Ort
Trollhättan
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory
Japp! då var man tillbaka i Aprilia-träsket, denna gång med en Tuono. det är lite inkörningstid på den men det är en go hoj tycker jag!
Någon som har bokade bankörningar? Någon som ska till Racingworld Kinnekulle på söndag?
Kul! Du bor ju typ i närheten också:)

Hade tänkt åka dit. Men ett kalas kommer ivägen :(

Satsar på bikes bandag där istället :)

Skickat från min SM-G925F via Tapatalk
 

Demon

Sunnepôjk...
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Sätila
Hoj
SuperDuke, V4R APRC, SR 500, KX-F 250
Jag ska till kullen på söndag


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

Överhertiginnan

2Fast4You
Gick med
10 Mar 2015
Ort
-
Hoj
RSV4 RR 2018 1290 Superduke R 2014, Sporrebobber
Funderar på att dreva om min rsv4 för att få den lite mer samarbetsvillig i stadstrafik. Det verkar som att originaldrevningen är 16/41. Vad tror ni skulle funka bäst? Gå ner till 15 fram eller?
 

CoBz

Trajumf!
Gick med
18 Jan 2011
Ort
Söderut
Hoj
Daytona 675, Honda CRF150R Minimotard
Ingen som är på G att sälja en Tuono 11-14? Min råkade ut för en olycka. :näsblod :gråta
 

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Ort
Jämtland
Hoj
Mille Delux
Funderar på att dreva om min rsv4 för att få den lite mer samarbetsvillig i stadstrafik. Det verkar som att originaldrevningen är 16/41. Vad tror ni skulle funka bäst? Gå ner till 15 fram eller?

Akta bara så inte att bultarna som håller i drevhubben tar i svingen när du får bakhjulet längre bak...italienarna har inte riktigt tänkt till där.
 

Demon

Sunnepôjk...
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Sätila
Hoj
SuperDuke, V4R APRC, SR 500, KX-F 250
Japp! då var man tillbaka i Aprilia-träsket, denna gång med en Tuono. det är lite inkörningstid på den men det är en go hoj tycker jag!
Någon som har bokade bankörningar? Någon som ska till Racingworld Kinnekulle på söndag?

Är ju fan tusen kort på dig juh, bara nåt fult på mig... inte ok


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top