Aprilia Tuono V4

:Jonas

Ny medlem
Gick med
12 May 2011
Ort
Solna
Hoj
'16 Tuono V4R Factory
Dels så har du ju väldigt lik profil på fram och bakdäck. Om fram lutar så gör bak likaså.

Sen så har du ju gyron som ger input till TC också. Den kan förmodligen berätta för datorn att föraren just nu gör en riktningsförändring så du kan ju släppa lite på regeln om diff mellan rullomkrets fram tills att han är i sväng där ju lutningen fram och bak skall vara väldigt lik och därmed fortfarande ge samma diff som vanligt mellan fram och bakhjul.
 

Fredrikmehlin

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2010
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
Triumph Street Triple 675R -13
Nu ekar det tomt i garaget!
Någon som har en Tuono till salu?

En 1100 Factory är ju drömmen men en RR är nog mer i mitt prisspann.

Endast grå RR är intressant.

Men PMa om du känner att du har en Tuono av årsmodell 16 Factory eller RR du vill bli av med.
 

Bojje

Medlem
Gick med
6 May 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ingen just nu
Nu ekar det tomt i garaget!
Någon som har en Tuono till salu?

En 1100 Factory är ju drömmen men en RR är nog mer i mitt prisspann.

Endast grå RR är intressant.

Men PMa om du känner att du har en Tuono av årsmodell 16 Factory eller RR du vill bli av med.

Var lite i de tankarna som du hade.

Men jag slog till på en Factory -16 med cirka 200 mil på mätaren för 125. Med lite is i magen så kan du hitta dem för bra pris. Skiljer inte mycket i pris jämfört med en standard. Man får den grymma fjädringen, snygga lacken och sen bakdelen också som är typ det bästa på hojen rent kosmetiskt.

Lätt värt att punga ut 10-15 till för en factory!
 

Fredrikmehlin

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2010
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
Triumph Street Triple 675R -13
Skulle vilja ha en möjlighet att skjutsa med komfort också.
Men jag håller med dig.
Kommer det ut en Tuono Factory -16 med 200 mil för 125 men just nu verkar dom ligga mot 130-140k medans en RR för kring 100k.

Men det är tunt med cyklar ute.
 

bezerk

Ta det lugnt - kör hellre två gånger
Gick med
10 Feb 2008
Ort
Södra skåne
Hoj
KTM 500, Honda 450 HM, aprilia sr 125
Livinloud
Du har pm

Skickat från min SM-N910F via Tapatalk
 

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Hemma
Hoj
Många
Kört första 50 milen nu med min -16. Skön hoj, men där är några störiga saker.

- Känns som där är typ 1cm spel i bromshandtaget innan det börjar bromsa.

- Vid växling med koppling är det som att den ibland dödar motorn och man får ~0.5s dötid innan den hoppar igång igen när man vrider på gasen. Har inte riktigt kommit på vad jag gör när det händer.

- Svårt att blippa till på gasen under nedväxling, känns inte tillräckligt aggressiv, men detta är väl mer en vanesak antar jag. Får prova dom andra körprogrammen lite med.


Vad brukar första servicen gå på? 2000? Har hört att Marcussen är bra, är det värt att köra dit från Göteborg? Finns det något annat i närheten som är bra?
 

Linusenen

Medlem
Gick med
17 Oct 2013
Ort
Trollhättan
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory
Kört första 50 milen nu med min -16. Skön hoj, men där är några störiga saker.

- Känns som där är typ 1cm spel i bromshandtaget innan det börjar bromsa.

- Vid växling med koppling är det som att den ibland dödar motorn och man får ~0.5s dötid innan den hoppar igång igen när man vrider på gasen. Har inte riktigt kommit på vad jag gör när det händer.

- Svårt att blippa till på gasen under nedväxling, känns inte tillräckligt aggressiv, men detta är väl mer en vanesak antar jag. Får prova dom andra körprogrammen lite med.


Vad brukar första servicen gå på? 2000? Har hört att Marcussen är bra, är det värt att köra dit från Göteborg? Finns det något annat i närheten som är bra?
Har du fått bytt bromspinnen i hamdtaget på recallen?

Ang växling med koppling så beror det på att kopplingswitchen inte hinner aktiveras innan du växlar med foten. Hojen tror du quickshiftar. Jag hade samma problem med min 1100. Märkte det aldrig på min gule. Avhjälptes genom att jag tog det lugnare med foten och verkligen hade frikopplat innan jag växlade.

Nu är problemen borta efter att jag bytt kopplingshandtag. Den nya verkar släppa knappen tidigare än orginal.

Jag tycker du ska ta dig en snack med båda verkstäder ang pris och hur du blir bemött. Men jag kan rekommendera marcussen! Drog min gule dit ner :)

Jag själv blippar inte gasen. Men vilken mapp kör du på? Kansle blir enklare med den mest aggressiva? R ska det va då.

Skickat från min SM-G925F via Tapatalk
 

Bojje

Medlem
Gick med
6 May 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ingen just nu
Någon som vet hur/vart man kan köpa blank of plates (täckkåpa) för att plocka bort fotpinnarna bak?

Af1 racing säljer för 13 dollar men känns lite overkill att köpa dessa från USA!
 

Pär

Det var inte jag
Gick med
22 Sep 2003
Ort
Svenska Rivieran
Hoj
Aprilia RSV4 Factory, Aprilia RS250 ,RD350-84
Någon som vet hur/vart man kan köpa blank of plates (täckkåpa) för att plocka bort fotpinnarna bak?

Af1 racing säljer för 13 dollar men känns lite overkill att köpa dessa från USA!

följer det inte med i lådan?

det gjorde det på min RSV4
 

Bojje

Medlem
Gick med
6 May 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ingen just nu
Fanns med vid nyköp till Factory


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Då har jag inte fått med det på min tyvärr.

Ringde probike Göteborg som påstod att de inte hade något sånt, känns ju lite skumt. Men å andra sidan är det typ ingen som kan Aprilia där känns det som.
 

Linusenen

Medlem
Gick med
17 Oct 2013
Ort
Trollhättan
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory
Då har jag inte fått med det på min tyvärr.

Ringde probike Göteborg som påstod att de inte hade något sånt, känns ju lite skumt. Men å andra sidan är det typ ingen som kan Aprilia där känns det som.
Vilket skämt dom är. Jag fick med till min också.

Ring bikeport eller treble så kollar dom pris åt dig :)

Skickat från min SM-G925F via Tapatalk
 

Diezel

Nu på banan!
Gick med
29 Jun 2008
Ort
Skurup
Hoj
ZX10R & Snart ihop-plockad Café Racer
Har hört en del dåligt om probike tidigare, bekräftar lite att de faktiskt inte har någon koll. Pinsamt att en officiell återförsäljare kan ingenting om Aprilia.

Det var därför jag beställde min Tuono -17 från BikePort istället för Probike. Trots att jag bor i Skåne.

Edit: jag fick med mina blockoff plates.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top