Aprilia Tuono V4

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Sådär ja .. nu är årets första riktiga körning avklarad :banana

Testade o ligga lite högre i varv i kurvorna och fasen hon wheelade som en gris med en petflaska i röva :yoparty :rock :Bugar :banana :tuttar
 

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Snook du hade väl chansen förra året på Tv4 va ;)

Det är aldrig försent för en uppgradering !

Haft min sedan 2011 och är fortfarande väldans imponerad och har väldigt mkt kvar att utforska av potentialen från denna snälla/elaka beast :)

Åker ofta med en kompis som kör en Panigale s men inte fasen är jag sugen på den ! säger en del om Tv4 fina åkkänsla .
 

Micke240sx

Noob
Gick med
21 Aug 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha R6- 01 Aprilia Tuono V4r aprc abs -14 Suzuki Tillis -97
Sådär ja .. nu är årets första riktiga körning avklarad :banana

Hade planerat att jag skulle dragit ut en sväng idag åxå, men tyvärr så håller jag på med en polares kollegas båt.. Fått fixa till varenda jävla strömkabel i motorrummet snart, allt är fel eller dåligt gjort och det är tidsödande. Blev inte klar idag heller så måste fortsätta nästa helg, men hoppas att jag får ut slynan en sväng på onsdag o söndag om vädret vill sig.

IMG_6091.jpg yuc, höll nog på att bli en varm båt i somras..
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Hudik>>> Haha! Nä, det är ingen fara!

Micke65;>>ja, v4 är imponerande bra på allt! Så en uppgradering kommer,bara svårt att bestämma mig om jag ska ta en 11/12/13 eller vänta tills abs kommer. :gnissla

Micke240sx>>> uhh, båt-el.. där glada amatörer dragit allt i samma färg :)
 
Last edited:

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Ska vi bestämma åt dig kanske :) :banana

Haha! Ja, med min beslutsångest lär det behövas en ordentlig fot i häcken...
Det är väl inte det att jag har svårt att bestämma mig om jag ska skaffa en (det blir ingen abs-modell), men nu är det mer om jag måste "avskaffa" min fakktori...:gnissla:huvet
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Rrrrrr... suttit hele middagen och lyssnat på micke240s Austin pipa på tuben...rrrrr... kollegorna har sedan längre diagnostiserat mig ohjälpligt skadad. Rrrrrrrrr....
 

Hudik

Guest
Rrrrrr... suttit hele middagen och lyssnat på micke240s Austin pipa på tuben...rrrrr... kollegorna har sedan längre diagnostiserat mig ohjälpligt skadad. Rrrrrrrrr....

Synd att du bor lite för långt bort för Skokloster den 1:a maj annars skulle du få ligga bakom min hoj i några mil (in live) så skulle vi se hur mycket du gillar ljudet :D

Jag får alltid ligga sisst när vi är ute och åker :gråta

DSC_0006.JPG
 
Last edited:

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Hahaha ..Visst låter det sjukt bra :yoparty

Austin pipan ger nog det grymmaste Mc ljudet ever :yoparty

Denna Austin pipan gillar jag me .
Ahförsatan, have an eargasm som det stod på gamla rockford-lådor :musik
Synd att du bor lite för långt bort för Skokloster den 1:a maj annars skulle du få ligga bakom min hoj i några mil (in live) så skulle vi se hur mycket du gillar ljudet :D

Jag får alltid ligga sisst när vi är ute och åker :gråta

View attachment 383687

Dina åkarkompisar är avis bara:dummer
 

Micke240sx

Noob
Gick med
21 Aug 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha R6- 01 Aprilia Tuono V4r aprc abs -14 Suzuki Tillis -97
Rrrrrr... suttit hele middagen och lyssnat på micke240s Austin pipa på tuben...rrrrr... kollegorna har sedan längre diagnostiserat mig ohjälpligt skadad. Rrrrrrrrr....

Jag ska bli bättre på att ta med mig videokameran i sommar, GoPron gör ju inte rättvisa..
La upp några andra klipp så du inte tycker att det blir tjatigt ;)

One special for u :) Tycker det är den bästa film jag har där faktiskt QS låter lite töfft :D 1080p o upp med volymen. poff poff.
http://www.youtube.com/watch?v=fiZNLYsyuNs

Den hörs en bit genom grönsakerna, hade jag vetat det så hade jag posörgasat lite mer ;)
http://www.youtube.com/watch?v=WxQF6Xyzrec

Skulle va kul att haft nån kamera längs vägen på denna runda:
http://www.youtube.com/watch?v=XkZYgfGR1ZE
Men allt som fångade den var Bengt 08an Asplunds vassa avtryckarfinger:
BAG_0814.jpg


Micke, vi tänkte dra en sväng på onsdag. Skogis->rosen->sveav så putsa upp prylarna :rock :fyllisar
 

bromsklossen

Nu med styrdämpare
Gick med
17 Feb 2006
Ort
mest i garaget
Hoj
Tuono v4r, RC8, HusaBusa
Fick du kört till calibration slocknat?sen stängt av hojen i en minut å allt det där men ville fortfarande inte svara på att du håller inne +? Det frånkopplar per automatik efter varje kalibrering...
Och kopplingsgreppet är inte och bråkar med -knappen ?

Japp, körde tills det slockna, sen in till vägkanten och vänta ca 40 sek. Stod 30 sek i boken. Kanske skall göra om och vänta längre? Kopplingsgreppet går fritt.

Hämtade tillbaka hojen igår från ProBike. Dom hade inte kunnat lösa problemet för dom kom inte in i hojen med sitt diagnosverktyg. Behövdes tydligen ett nytt verktyg som dom inte hade. Enl. honom var det nån konflikt mellan ngn underleverantör, lr liknande, och Aprilia Italien så några nya diagnosverktyg var inte i sikte i det närmaste heller...

Någon som vet nått ställe där dom har de rätta prylarna för att diagnostisera våra skönheter? Tycker ju att ngn borde ha med tanke på att hojarna funnits på marknaden ett tag.
 

Hudik

Guest
Dom nya diagnostikverktygen finns i min lokala mc-butik
Ja vet, har använt dom..
 

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Samma här ..de heter PADS och jag fick senaste mappen i går hos Probike /Syd och nu står det "race" i displayen :banana
 

bromsklossen

Nu med styrdämpare
Gick med
17 Feb 2006
Ort
mest i garaget
Hoj
Tuono v4r, RC8, HusaBusa
Insåg just att bara för att det heter "syd" så handlar det inte om söder i landet... Antar att du menade Sthlm syd. Får nog snacka med boysen i GBG å fråga varför dom inte helt enkelt kan buda ned prylarna på lån ett par dar...
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top