Aprilia Tuono V4

Sukke

Ny medlem
Gick med
31 Jan 2005
Ort
Bjärnum
Hoj
Aprilia Tuono rr -17 Suzuki GSXR 1100 -91 Honda VF750F -84
Jag kunde inte hålla mig, har beställt en Tuono 1100 RR -17.
Produktionen startar i mars nere i Italien och leverans i april.
Inget pris är satt som tidigare nämnts men man vill ju ha
hojen så fort så möjligt i vår, och först till kvarn...:tummenupp
 

Linusenen

Medlem
Gick med
17 Oct 2013
Ort
Trollhättan
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory
Jag kunde inte hålla mig, har beställt en Tuono 1100 RR -17.
Produktionen startar i mars nere i Italien och leverans i april.
Inget pris är satt som tidigare nämnts men man vill ju ha
hojen så fort så möjligt i vår, och först till kvarn...:tummenupp
Grattis! Vilken färg? :)
 

Sukke

Ny medlem
Gick med
31 Jan 2005
Ort
Bjärnum
Hoj
Aprilia Tuono rr -17 Suzuki GSXR 1100 -91 Honda VF750F -84
Tackar! Jag tog en Röd/Svart
Nu är det väntans tider...:hihi
 

Victorious

Ny medlem
Gick med
26 Jul 2016
Ort
Skurup
Hoj
2017, Yamaha XSR900
Jag är lite intresserad av en 2017 så jag åkte och snackade med närmsta återförsäljare. Han sa att Röd/Svart kommer att börja produceras först (av någon anledning) så vill man ha den andra så kan det bli längre leveranstid.
 

Victorious

Ny medlem
Gick med
26 Jul 2016
Ort
Skurup
Hoj
2017, Yamaha XSR900
Har inte läst diskussionerna här alls sen jag köpte min tuono factory 16 i vintras, så sorry om sliponet redan avhandlats. Jag var iaf på jakt efter ett slipon som inte var monterat i skjutspinnars, inte lät sjukt mkt och som såg helt ok ut. Hittade och beställde ett slipon som heter Fresco carbon GP Style. Drygt två månader tog leveransen då dom görs på beställning. Har kört drygt 200 mil med sliponet monterat och det låter magiskt. Inte för mkt, bara något mer än orginal som redan låter mäktigt. I mitt tycke ganska så porrigt!
View attachment 433993
View attachment 433994
View attachment 433995

Hur ligger det till med mappning när man bytar till ett ett sådant system? Vad måste man göra?
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
Landets snabbaste TRX (det finns inte så många kvar)
Hur ligger det till med mappning när man bytar till ett ett sådant system? Vad måste man göra?
Ingenting. Moderna hojar har insprutning med lambda så enklare förändring klarar de att hantera själva.

Skickat från min SM-A310F via Tapatalk
 

Itacha75

V.I.F. min älskade vän Norton
Gick med
23 Nov 2003
Ort
Vallentuna
Hoj
R1 '16, SV 650 S '03
Då är det klart att det blir en 2017! Huruvida det blir en RR eller Factory återstår att se.
Någon som har bilder på kommande färger?
 

Linusenen

Medlem
Gick med
17 Oct 2013
Ort
Trollhättan
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory
Då är det klart att det blir en 2017! Huruvida det blir en RR eller Factory återstår att se.
Någon som har bilder på kommande färger?
Grattis!
Enklast är om du söker på tuono 1100 och ställer in året 2017 på blocket så får du fram factory färgen samt de två till RR, dvs svart och grå.

c98d0bb72cad56135a7d8755eb2d7003.jpg


Jag har monterat slipon på min 2016 idag. Redan lagt upp i apriliaklubben. Men det är ju några här som inte är med där. Så får väl visa här också eftersom jag är så satans nöjd!!! :D
 

Itacha75

V.I.F. min älskade vän Norton
Gick med
23 Nov 2003
Ort
Vallentuna
Hoj
R1 '16, SV 650 S '03
Grattis!
Enklast är om du söker på tuono 1100 och ställer in året 2017 på blocket så får du fram factory färgen samt de två till RR, dvs svart och grå.

c98d0bb72cad56135a7d8755eb2d7003.jpg


Jag har monterat slipon på min 2016 idag. Redan lagt upp i apriliaklubben. Men det är ju några här som inte är med där. Så får väl visa här också eftersom jag är så satans nöjd!!! :D

Blir det Factory är det föga problem med färgval, annars så har jag lite tankeverksamhet framför mig, för en gångs skull. :D
Tack!

Hur låter sliponet? Har ett Arrow på min 2015, låter riktigt fint när avgasporten är öppen och man frenetiskt matar nya växlar under full gas. Dock inte idiothögt, vilket var ett krav. :yoparty
 

Linusenen

Medlem
Gick med
17 Oct 2013
Ort
Trollhättan
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory
Blir det Factory är det föga problem med färgval, annars så har jag lite tankeverksamhet framför mig, för en gångs skull. :D
Tack!

Hur låter sliponet? Har ett Arrow på min 2015, låter riktigt fint när avgasporten är öppen och man frenetiskt matar nya växlar under full gas. Dock inte idiothögt, vilket var ett krav. :yoparty
Jag gillar nog den svarta med av de nya RR-färgerna. Men den gråa ser ut att kunna hottas upp rejält också :)

Jag hade ett arrow på min 2012 också. Dock med race ecu och spjället helt bortplockat. Gillade ljudet men saknade lite volym. Har bara testat denna slipon i 5 min så kan inte säga så mycket än.

Men änsålänge är jag nöjd. Låter alldeles lagom. Fick ju med dbkiller också som kommer användas på bana om det behövs.
 

Itacha75

V.I.F. min älskade vän Norton
Gick med
23 Nov 2003
Ort
Vallentuna
Hoj
R1 '16, SV 650 S '03
Jag gillar nog den svarta med av de nya RR-färgerna. Men den gråa ser ut att kunna hottas upp rejält också :)

Jag hade ett arrow på min 2012 också. Dock med race ecu och spjället helt bortplockat. Gillade ljudet men saknade lite volym. Har bara testat denna slipon i 5 min så kan inte säga så mycket än.

Men änsålänge är jag nöjd. Låter alldeles lagom. Fick ju med dbkiller också som kommer användas på bana om det behövs.

Lite mer sugen på vita kombon faktiskt. Men men, får se! Factoryn är ju faktiskt liiiiiite fetare. :yoparty
Får se vilket slipon det blir till den nya! Någon info om det är samma diameter på pipan 2017 som tidigare år?
 

Linusenen

Medlem
Gick med
17 Oct 2013
Ort
Trollhättan
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory
Lite mer sugen på vita kombon faktiskt. Men men, får se! Factoryn är ju faktiskt liiiiiite fetare. :yoparty
Får se vilket slipon det blir till den nya! Någon info om det är samma diameter på pipan 2017 som tidigare år?
Avgasspjället sitter i ljuddämparen på 2017. Vet inte hur det ska lösas med slipon? Man kanske måste ha race ecu för att ta bort spjället utan felkod. Eller köpa officiell aprilia akra slipon med spjäll inbyggt?
 

Itacha75

V.I.F. min älskade vän Norton
Gick med
23 Nov 2003
Ort
Vallentuna
Hoj
R1 '16, SV 650 S '03
Avgasspjället sitter i ljuddämparen på 2017. Vet inte hur det ska lösas med slipon? Man kanske måste ha race ecu för att ta bort spjället utan felkod. Eller köpa officiell aprilia akra slipon med spjäll inbyggt?

Aj fan! Låter riktigt dyrt. Hoppas de har mer info till mässan i januari. Tänkte prata lite med SPG och ProBike då.
Jag vill inte vara låst till ett slipon eller behöva köpa till en sweindyr race ECU. :död
 

Linusenen

Medlem
Gick med
17 Oct 2013
Ort
Trollhättan
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory
Vilken uppgift har det?
Dvs vad händer om det tas bort...
Det är för ljudrestriktioner. På det äldre hojarna så öppnas spjället vid ett visst varvtal. 6 tusen nån stans om jag inte minns fel. Kör du med race ecu så öppnas det direkt om du lägger i växel. Med race ecu kam du också plocla bort motorn till spjället utan att få felkod. Går att fulkoppla bort utan race ecu också. För vissa har det funkat bra, andra sämre. (Spjället sitter innan slipon på äldre hojarna)

Blir spännande hur man löser detta på bästa sätt på 2017 modellen för att få dit slipon. Kan ju vara så att det bara är att byta. Men känns väl som om det blir felkod då eftersom den ska hålla euro4 krav?

Jag gissar bara nu
 
Last edited:

CoBz

Trajumf!
Gick med
18 Jan 2011
Ort
Söderut
Hoj
Daytona 675, Honda CRF150R Minimotard
Nähä, fy f*n vad jag längtar efter sol, värme och torra vägar nu! Det börjar kännas smått outhärdligt. Inte ens att köra Tuono i Ride 2 känns längre tillfredsställande! :mad:

Sen tycker man ju att första bandagen borde ligga klart tidigare på året och att MotoGP kördes året om... som lite plåster på såren.

Fan vad det är synd om mig! :tungan
 

bezerk

Ta det lugnt - kör hellre två gånger
Gick med
10 Feb 2008
Ort
Södra skåne
Hoj
KTM 500, Honda 450 HM, aprilia sr 125
Nähä, fy f*n vad jag längtar efter sol, värme och torra vägar nu!

Du vet att det är fult att ljuga????

Skickat från min SM-N910F via Tapatalk
 

Itacha75

V.I.F. min älskade vän Norton
Gick med
23 Nov 2003
Ort
Vallentuna
Hoj
R1 '16, SV 650 S '03
Beställde igår en Tuono Factory av 2017 årsmodell. :)

Nähä, fy f*n vad jag längtar efter sol, värme och torra vägar nu! Det börjar kännas smått outhärdligt. Inte ens att köra Tuono i Ride 2 känns längre tillfredsställande! :mad:

Sen tycker man ju att första bandagen borde ligga klart tidigare på året och att MotoGP kördes året om... som lite plåster på såren.

Fan vad det är synd om mig! :tungan

Första bandagen blir första helgen i maj. Tillräckligt tidigt tycker jag varje gång. :brynad
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top