Aprilia Tuono V4

Överhertiginnan

2Fast4You
Gick med
10 Mar 2015
Ort
-
Hoj
RSV4 RR 2018 1290 Superduke R 2014, Sporrebobber
Hur kollar man om man behöver byta?


Skickat från min iPhone med Tapatalk

På min KTM kan jag logga in via KTMs hemsida och se om det finns någon recall. Denna tjänst funkar bra. Aprilia har en motsvarighet http://static.piaggio.com/recall/form-aprilia_en.html Du använder dig av identifieringsnumret (ramnumret) som står på regbeviset och även på garantiregistreringen. Jag kan dock inte säga om det funkar för det har inte varit ngn recall på min, men testa och se! :)
 

heltsonika

Het Potatis
Gick med
13 May 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Aprilia Tuono Factory -22
På min KTM kan jag logga in via KTMs hemsida och se om det finns någon recall. Denna tjänst funkar bra. Aprilia har en motsvarighet http://static.piaggio.com/recall/form-aprilia_en.html Du använder dig av identifieringsnumret (ramnumret) som står på regbeviset och även på garantiregistreringen. Jag kan dock inte säga om det funkar för det har inte varit ngn recall på min, men testa och se! :)

Enligt den sidan berörs inte min cykel heller men enligt MC-verkstan gör den det. De har redan beställt hem grejer och ska byta när jag lämnar in på service nästa gång.
 

Thunna73

Ny medlem
Gick med
4 Aug 2016
Ort
Nordanstig
Hoj
FREERIDE350-15, Tuono 1100 Factory-16
När jag tidigare hängde på div. KTM forum, så klagade många på att KTM inte fettade in lagren i sving o gaffelkronan tillräckligt. Är det något som borde göras nu efter 1000mil eller har ni en annan rekomendation.

Handboken är nu införskaffad 70:- från AF1 Racing. Nu ska det porras :banana
Rekommenderas starkt till den som ingen har :)
 

jossi68

Ny medlem
Gick med
8 Nov 2011
Ort
GBG
Hoj
HD, Tuono 1100 Factory
Gabriele fick tyvärr avboka sin resa till Sverige pga reparationen av racehojen efter förra veckans krasch
 

Wiggge

Ny medlem
Gick med
1 Jun 2016
Ort
Hörby
Hoj
-14 Aprilia Tuono V4R
Jäkla osis de där med gabro..

En annan fråga, kör ni o wheelar med wheelie controlen på? Kör på wc 1 men får knappt nåt lyft ändå, är det så på era hojar med?
 
Last edited:

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
När jag tidigare hängde på div. KTM forum, så klagade många på att KTM inte fettade in lagren i sving o gaffelkronan tillräckligt. Är det något som borde göras nu efter 1000mil eller har ni en annan rekomendation.

Handboken är nu införskaffad 70:- från AF1 Racing. Nu ska det porras :banana
Rekommenderas starkt till den som ingen har :)

Stötdämparens länkage. De sitter utsatt för värme från grenrör och vattensprut. Gör minst årligen en genomgång.
(Samma gäller andra hojar/märken med sådan konstruktion. )
 

Thunna73

Ny medlem
Gick med
4 Aug 2016
Ort
Nordanstig
Hoj
FREERIDE350-15, Tuono 1100 Factory-16
En annan fråga, kör ni o wheelar med wheelie controlen på? Kör på wc 1 men får knappt nåt lyft ändå, är det så på era hojar med?

Awc är bra om det ska köras på tex. bana, där det inte är meningen att det ska åkas på bakhjulet.
Jag blev varnad vid köpet, att Awc har en liten bugg eller vad man ska kalla det.
Om man gör ett hastigt avslag på gas och sedan skickar på fullt, så blir det bakhjulsåka av kan jag lova. Fick erfara det i utgången från en rondell.
Eftersom det normalt vid kraftigt pådrag, bara sköt iväg som en raket med framhjulet vid backen, så blev det en skrämmande upplevelse.
Idag är wc avstängd, så jag vet vad som händer vid fullgas :rock

OBS! är du ny på en TUONO så ta det försiktigt i början när wc är avstängd, har själv fått erfara det :rolleyes:
 

Thunna73

Ny medlem
Gick med
4 Aug 2016
Ort
Nordanstig
Hoj
FREERIDE350-15, Tuono 1100 Factory-16
Stötdämparens länkage. De sitter utsatt för värme från grenrör och vattensprut. Gör minst årligen en genomgång.

Om bakre dämparen ändå ska bort, är det då mycket mer jobb att riva och fetta in swinglagret?
Vintern är ju lång :)

Kollade i handboken hur lagringen i swingen ser ut. Går det att få in fett på rätt ställen utan specialverktyg?
 

Stein

Ny medlem
Gick med
18 Feb 2015
Ort
Sthlm
Hoj
Aprilia, Husqvarna
Vill inte förstöra din försäljning men den pumpen passar inte så bra till 1100 oken. Den är till rsv4 factory, stora panigalen och hp4.

Jag har själv bytt till den efter att ha läst här och på Apriliaforum och den försämrar 1100:ans bromsar rejält.
 

westsidee

Ny medlem
Gick med
27 May 2013
Ort
Kungälv
Hoj
2012 Aprilia Tuono V4R
Tack för info. Men jag körde denna på min gamla V4 med samma broms ok som 1100 har och det fungerade utmärkt. Den ska matematiskt passa bäst till m4.32 oken.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

CBR1

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Feb 2015
Ort
Här eller där
Hoj
aprilia
Intressekoll:

Aprilia Tuono 1100 Factory 2016, ca 100 mil.
100mil, service gjord, arrow slipon, liten nummerskylthållare

Finns utanför Uppsala. Uttagen Maj 2016.

135 000sek

View attachment 432828View attachment 432829

Du verkar ha de lite kämpigt med att hitta rätt hoj DaKa
hur ser nästa säsong ut för dig, har du redan nu en aning
om vad som kan rullas in i garaget ?

Hoppas du hittar nåt du inte kan sluta köra.
 

DaKa

Ny medlem
Gick med
19 May 2013
Ort
Uppsala
Hoj
Aprilia Tuono Factory -16
Du verkar ha de lite kämpigt med att hitta rätt hoj DaKa
hur ser nästa säsong ut för dig, har du redan nu en aning
om vad som kan rullas in i garaget ?

Hoppas du hittar nåt du inte kan sluta köra.
Älskar hojen....men tiden finns inte till!! :(

Skickat från min SM-G935F via Tapatalk
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top