Aprilia Tuono V4

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Fått till min 1000 med.

Börjar tro det gäller de med ABS och axialpump.
Även capo och dorso-ägare har fått.


Om det innebär byte av pump eller om det kan röra sig om exempelvis tryckpinnen mellan handtag och kolv lär väl visa sig
 

bezerk

Ta det lugnt - kör hellre två gånger
Gick med
10 Feb 2008
Ort
Södra skåne
Hoj
Mt-09 Sp, Bmw 400, Honda 450 HM, aprilia sr 125
Hm jag har inte fått något ännu.
Års 2016 1100 factory

Skickat från min SM-N910F via Tapatalk
 

jossi68

Ny medlem
Gick med
8 Nov 2011
Ort
GBG
Hoj
HD, Tuono 1100 Factory
Hej jag har inte heller hört nåt än ang recall har en Tuono Factory -16
 

pålle123

Medlem
Gick med
13 Feb 2012
Ort
Gråbo
Hoj
-16 Aprilia V4 tuono 1100 Factory
Vad har ni som köpt 1100 Tuono för klagomål änsålänge..eller är det bara jag som haft ovanligt mycket småstrul med min?
En del muttrar som lossnat, ex muttern till styrkronan skakade loss och försvann, muttrarna till bakdrevet lossnade och satt löst.
Sen har jag även fått nya packboxar till både fram och bakhjulslager utbytta(bytte själv) då de som satt där var sönderslitna, aldrig sett nåt liknande. Samt upptäckte nu i veckan under norgeresan att jag höll på tappa växelpedalen, hade gängats loss och var gängpaj på både mutter och i gods på pedal....och ny avgasventil beställd och ska bytas. En del har gått på garantin men muttern till styrkronan fick jag betala själv. Får se vad de säger om växelpedalen.

Det enda jag har haft lite strul med är valknappen vid vänster tumme. Det du togglar med i menyerna.
Det hände inget när jag tryckte in den, tex när man nollar trippen.
Men det gick att flytta i menyerna.
Detta hände två gånger sen har det fungerat som det ska.
Det är en -16 factory jag har.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

Plazmite

Sporthojsnörd
Gick med
4 Jun 2009
Ort
Hemma
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory
Min display fick bytas ut, den fungerade lite när den ville.. Haft problem med luft i frambromsen, funkar fint nu efter en jävla massa luftande. Verkar som bromsvätskan blir mörk jävligt fort.. sett det på många tuono..

I övrigt går den fint:)

Ang recall på bromspumpen så verkar det inte gälla 1100 årsm 16? Jag har inte fått nån iaf.
 

pålle123

Medlem
Gick med
13 Feb 2012
Ort
Gråbo
Hoj
-16 Aprilia V4 tuono 1100 Factory
Min display fick bytas ut, den fungerade lite när den ville.. Haft problem med luft i frambromsen, funkar fint nu efter en jävla massa luftande. Verkar som bromsvätskan blir mörk jävligt fort.. sett det på många tuono..

I övrigt går den fint:)

Ang recall på bromspumpen så verkar det inte gälla 1100 årsm 16? Jag har inte fått nån iaf.

Inte jag heller.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

Allramified

Medlem
Gick med
25 Jul 2015
Ort
Gränna
Hoj
SFV4S, D675
Två av muttrarna som håller bakdrevet var inte riktigt åtdragna, något som jag tror det skrivits om här eller på Apriliaforumet att det missats redan från fabrik.

Annars inga problem någonstans, en drömhoj som bara växer ju mer jag kör den :kär

(2015, 900 mil).
 

CBR1

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Feb 2015
Ort
Här eller där
Hoj
aprilia
Min display fick bytas ut, den fungerade lite när den ville.. Haft problem med luft i frambromsen, funkar fint nu efter en jävla massa luftande. Verkar som bromsvätskan blir mörk jävligt fort.. sett det på många tuono..

I övrigt går den fint:)

Ang recall på bromspumpen så verkar det inte gälla 1100 årsm 16? Jag har inte fått nån iaf.


Bromsvätskan får en mörkare ton pga att behållaren är skyddad av en svart plastdetalj. Kanonbra där Aprilia.
 

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Min display fick bytas ut, den fungerade lite när den ville.. Haft problem med luft i frambromsen, funkar fint nu efter en jävla massa luftande. Verkar som bromsvätskan blir mörk jävligt fort.. sett det på många tuono..

I övrigt går den fint:)

Ang recall på bromspumpen så verkar det inte gälla 1100 årsm 16? Jag har inte fått nån iaf.

Plazmite ..+ och - Jämfört med Din Fd Bmw s1000r ?
 

falconiii

Ny medlem
Gick med
8 Dec 2004
Ort
Karlstad
Hoj
R1 Svart 2007
Hej allihopa!
Inget vidare aktiv här men nu kände jag för att det var dags för ett inlägg.
Jag blev med en Tuono Factory förra veckan och 40mil senare är jag överlycklig över denna skapelse.:rock
Inkörning är trist bara!:)
Men nu till frågorna, jag står i valet och kvalet mellan SC-project A04-12C och Akra. Kommer jag vara mer än glad över SC-Project?(motormässigt) utseende tycker jag definitivt den är väl värd det.

Sen, är det någon som skulle vilja dela bilder och artikelnummer på packväskor med hållare som funkar bra på Tuonon? Ja, Factoryn vill inte bära barlast, men om man tvunget vill ut på långresa (som jag) så kollar jag över möjligheterna :)

Hej

Jag har Hepco&Becker Sportrack för RSV och på det monterat en Hepco&Becker Journey TC40 väska.

Tankväska SW Motech Daypack 5-9 liters.

Sportracket är en superbra lösning men kan behöva lite modfiering för att det ska sitta helt stabilt på hojen. Mitt vinglade en aning under en resa på 400 mil i europa men satt kvar i 250:)

Kände inte av att jag hade med grejerna och man kan nog tänka sig en några liter större väska ca 45 liter för att få med något mer.

Edit: En Journey TC42 är nog perfekt då får man 42 liter istället för 38.
 
Last edited:

09swc

Medlem
Gick med
4 May 2012
Ort
Tyresö
Hoj
V4 1100/Gsx-r750/701/Tuono v4r/Hypermotard 821/690smc/z750/Cb600
Är det någon som har en gear shift pedal och en gear lever ball joint till salu? Tuono 2011-2014
 

Thunna73

Ny medlem
Gick med
4 Aug 2016
Ort
Nordanstig
Hoj
FREERIDE350-15, Tuono 1100 Factory-16
Hej.
Är ny på SH.

Har nu matat TV4 med 740mil och är helnöjd med köpet :rock

Jag kör 99% gata och har precis bytt det första bakdäcket (Super corsa sp) vilket känns rätt ok för ett sportdäck :)

Hur gör ni med oljebyte. Kör ni hela 1000mil eller byter ni olja/filter mellan?
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Hej.
Är ny på SH.

Har nu matat TV4 med 740mil och är helnöjd med köpet :rock

Jag kör 99% gata och har precis bytt det första bakdäcket (Super corsa sp) vilket känns rätt ok för ett sportdäck :)

Hur gör ni med oljebyte. Kör ni hela 1000mil eller byter ni olja/filter mellan?

Byter olja före vintertid oavsett om jag kört 800 eller 50 mil sen förra bytet. Motorn ska inte stå med sur olja ett halvår.

Kör man mycket och mer än 1000mil på en säsong med bara touring/landsväg så räcker 1000. Börjar man köra bana så lite oftare.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top