Aprilia Tuono V4

Linusenen

Medlem
Gick med
17 Oct 2013
Ort
Trollhättan
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory
Race ecu?? vs stock.
Har letat info. De jag kommer fram till är lika med noll. Stock går den j*vligt bra på. Hittat ett par dyno paragrafer. Inga större skillnader.

Och
va fan aprilia hur tusan kan ni måla de i fel röd färg. Skalll lack om fälgarna. Mina skall bli samma röda aprilia orginal röda färg. Svarta stripes samt texten aprilia i fälgarna. Ev "be a racer"
Vart hittar man den billigaste tail tidyn? (ebay) eller är det bågfil som gäller:glömdet
http://pages.ebay.com/motors/link/?nav=item.view&id=271388333398&alt=web
Där har du tidy. Själv köpt den! Bra pris :)

Ang race ecu vet jag inte vilka grafer du kollat på. Visst ger den lite extra knuff:) oftast i mellanregistret.

Men mest är den ju till för att få säkrare bränsleblandning med öppnare system och katten borta. Jag köper ju det mesta som ger det lilla extra. Inte alltid det behövs såklart. Antingen kör du utan eller köper race ecu. Eller så väntar du på att garantin är ute och köper gabros ecu. Är du extra hård skiter du i garantin och köper en gabro ändå ;)
 

bezerk

Ta det lugnt - kör hellre två gånger
Gick med
10 Feb 2008
Ort
Södra skåne
Hoj
KTM 500, Honda 450 HM, aprilia sr 125
Tack för länken:)

Ang grafer. Har du hittat några på 1100 med märkbar skillnad?
 

Linusenen

Medlem
Gick med
17 Oct 2013
Ort
Trollhättan
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory
Tack för länken:)

Ang grafer. Har du hittat några på 1100 med märkbar skillnad?
http://www.apriliaforum.com/forums/showthread.php?p=3921455

Där var den första jag hittade. Kan leta fram nån mer ikväll om du vill. När han kör bänken första gången utan race ecu har han ju redan slipon på :) så skillnaden från orginal avgas och race ecu med slipon borde ju vara ännu större.

Jag tycker det är schysta siffror iaf :) har för mig jag har sett nån mer graf gjord på samma dag. Men sambon rycker i mig nu. Så får leta sen!
 

bezerk

Ta det lugnt - kör hellre två gånger
Gick med
10 Feb 2008
Ort
Södra skåne
Hoj
KTM 500, Honda 450 HM, aprilia sr 125
Tack för grafen.
Mig säger den inte mkt. Stock ecu, Slipon med dB killer vs race map utan dB killer.
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Har en kamrat som just handlat sig en Tuono och vill skaffa helsystem. Vad finns där för alternativ som är rimligare prismässigt än Akrapovic? Alternativt vad finns där som kastar spjäll och katt åt skogen men behåller headers?
 

Polizei

Nulli Secundus
Gick med
16 Jul 2010
Ort
Kalifatet
Hoj
ktm 1290 advr 2020 ktm 1290 superduke
Har en kamrat som just handlat sig en Tuono och vill skaffa helsystem. Vad finns där för alternativ som är rimligare prismässigt än Akrapovic? Alternativt vad finns där som kastar spjäll och katt åt skogen men behåller headers?

Austin Racing
 
Last edited:

Linusenen

Medlem
Gick med
17 Oct 2013
Ort
Trollhättan
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory
Har en kamrat som just handlat sig en Tuono och vill skaffa helsystem. Vad finns där för alternativ som är rimligare prismässigt än Akrapovic? Alternativt vad finns där som kastar spjäll och katt åt skogen men behåller headers?
Jag kör med arrow linkpipe och slipon. Plockat bort spjällmotorn och får ingen felkod pga race ecu. Har också tagit bort spjället ur röret. Räcker ju ta bort vajrarna om man vill också.

Annars är det väl som tidigare talare Austin racing som har helsystem. Har inte leo vince också? Men försvinner spjällmotorn så måste man ha race ecu eller ett ersättningsmotstånd för stt slippa felkod.

Edit: glömde smaltmoto http://www.smaltmoto-shop.de/epages...bjectPath=/Shops/64429347/Products/SMAPV4EXHR
 
Last edited:

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
Landets snabbaste TRX (det finns inte så många kvar)
Något "billigt" finns egentligen inte tror jag, om inte Arrow har ett. Osäker tyvärr, så det är ingen hjälp. Enligt tidigare skribent Smaltmoto och Race-ECU annars. Austin bara om man vill låta riktigt mycket.
 
Last edited:

Demon

Sunnepôjk...
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Sätila
Hoj
SuperDuke, V4R APRC, SR 500, KX-F 250
Har en RaceECU till salu för omg leverans.
Har suttit på min Tuono V4R-12.
Pm vid intresse!
David
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Har en kamrat som just handlat sig en Tuono och vill skaffa helsystem. Vad finns där för alternativ som är rimligare prismässigt än Akrapovic? Alternativt vad finns där som kastar spjäll och katt åt skogen men behåller headers?

Smaltmoto rekommenderar jag

Om det inte går att få tag på ett original från rsv4-15> det är bra nära akra

Bara ljuddämpare, whatever you like
 
Last edited:

bezerk

Ta det lugnt - kör hellre två gånger
Gick med
10 Feb 2008
Ort
Södra skåne
Hoj
KTM 500, Honda 450 HM, aprilia sr 125
Rädd för att det blir ändringar. :Bugar Finns liksom ingen logik. Tror vi bör hålla det det hemligt:D innan fler köper aprilia o kraschar
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top