Aprilia Tuono V4

bezerk

Ta det lugnt - kör hellre två gånger
Gick med
10 Feb 2008
Ort
Södra skåne
Hoj
KTM 500, Honda 450 HM, aprilia sr 125
Man följer olika forum. Det som man kan ge sig tusan på är det det förkommer många kvalificerade gissningar. Särskilt om hur Awc, Tc mm hur det fungerar.
Min föra v4r (2011)slog jag av awc samt hade tc på 3. Funkade kanon i 2500 mil. Tc gick in ibland när körningar gjordes med högre acc ut ur favorit kurvorna:banana

Svårt att hitta bra info om det har gjort några förbättringar på elektroniken. :va
 

Linusenen

Medlem
Gick med
17 Oct 2013
Ort
Trollhättan
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory
Såg ju inte såå tokigt ut. Jag får invänta Linusenens mätmanöver och sedan ut och köra lite mer för att försöka avgöra vad jag behöver. Så var det bara det där med snön också...
Sås! Nu harr jag hållt styrena bredvid varandra. Och det är typ noll skillnad. 1100an är smalare som vi visste. Höjd skiljer inget vad jag kan se eller mäta mig till. Kanske något mer sweep bakåt på 1000 styret. Men eftersom det är bredare så kommer du nog inte märka någon skillnad alls. Eller att du kommer lite längre ner ändå eftersom du håller armarna mer isär.

Så best bet är väl risers eller köpa touring screen. Skulle väl vara färdigt till 1100an snart.

Själv har jag försökt justera växelpetarn så att jag kan växla med nya bootsen. Vet inte om jag fick till det. Kunde knappt växla alls när jag provkörde de nya bootsen (får inte till vinkeln på foten) och quickshiftern ville typ aldrig. Så får hoppas jag fått löst det.
 

Allramified

Medlem
Gick med
25 Jul 2015
Ort
Gränna
Hoj
SFV4S, D675
Tack Linus! Då kan jag avskriva den idén.
Sorry Demon, då blir det risers eller annat styre som gäller ifall jag inte kommer överens med turbulensen. Måste lägga lite mil för att känna in ordentligt. Större ruta är jag inte så sugen på, har ju valt en halvnaken hoj denna gång för att jag tröttnat på helrutan på bålgetingen.
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
Landets snabbaste TRX (det finns inte så många kvar)
Sås! Nu harr jag hållt styrena bredvid varandra. Och det är typ noll skillnad. 1100an är smalare som vi visste. Höjd skiljer inget vad jag kan se eller mäta mig till. Kanske något mer sweep bakåt på 1000 styret. Men eftersom det är bredare så kommer du nog inte märka någon skillnad alls. Eller att du kommer lite längre ner ändå eftersom du håller armarna mer isär.

Så best bet är väl risers eller köpa touring screen. Skulle väl vara färdigt till 1100an snart.

Själv har jag försökt justera växelpetarn så att jag kan växla med nya bootsen. Vet inte om jag fick till det. Kunde knappt växla alls när jag provkörde de nya bootsen (får inte till vinkeln på foten) och quickshiftern ville typ aldrig. Så får hoppas jag fått löst det.
Ser till att växelpinnen med QS och fästet på utgående axel fortfarande sitter så nära 90 grader mot varandra du kan få. Större eller mindre vinkel gör det svårare att växla...
 

Demon

Sunnepôjk...
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Sätila
Hoj
SuperDuke, V4R APRC, SR 500, KX-F 250
Tack Linus! Då kan jag avskriva den idén.
Sorry Demon, då blir det risers eller annat styre som gäller ifall jag inte kommer överens med turbulensen. Måste lägga lite mil för att känna in ordentligt. Större ruta är jag inte så sugen på, har ju valt en halvnaken hoj denna gång för att jag tröttnat på helrutan på bålgetingen.

Inga probs, jag kan ju själva avskriva idén.
Kommer nog att kapa av nån cm eller två på mitt original nu.
Har ju testat ett dragbarstyre och det är jäkla skönt och rejsigt, men bromsen och kopplingen tar i kåpan...ImageUploadedByTapatalk1457562531.755080.jpg
 

Linusenen

Medlem
Gick med
17 Oct 2013
Ort
Trollhättan
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory
Ser till att växelpinnen med QS och fästet på utgående axel fortfarande sitter så nära 90 grader mot varandra du kan få. Större eller mindre vinkel gör det svårare att växla...
Jo det är det jag haft. Men då får jag inte dit foten. Har justerat så mycket som jag kan utan att försöka ändra 90 graderna för mycket. Dom är mycket stelare och lite högre vid tårna känns der som. (Dom förra var docl som gummistövlar typ) så är väl en vanesak.

Jag blir väl tvungen att köpa rearsets med gpshift för att jag bytt skor ;)
 
Last edited:

Allramified

Medlem
Gick med
25 Jul 2015
Ort
Gränna
Hoj
SFV4S, D675
Last edited:

Demon

Sunnepôjk...
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Sätila
Hoj
SuperDuke, V4R APRC, SR 500, KX-F 250
Ser riktigt nice ut!




Slår vad om att den "missen" var en högst genomtänkt strategi, planerad redan från början :D
Det är kanon förutom att det inte funkar


Instämmer till fullo
Min har snart slitna däck å då behöver jag en factory
 

Demon

Sunnepôjk...
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Sätila
Hoj
SuperDuke, V4R APRC, SR 500, KX-F 250
Det gör det ju, men din fotpinne viker sig fortfarande vid en vurpa. Lägg till en tusenlapp så får du samma som jag köpt. Se det som en extra kraschpuck om du vill stilla pengasamvetet. Med bra fäste!
 

Linusenen

Medlem
Gick med
17 Oct 2013
Ort
Trollhättan
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory
Det gör det ju, men din fotpinne viker sig fortfarande vid en vurpa. Lägg till en tusenlapp så får du samma som jag köpt. Se det som en extra kraschpuck om du vill stilla pengasamvetet. Med bra fäste!
Jo så är det ju. Jag får spara!
Sen är man fortfarande i valet och kvalet. Krashpuckar eller helförsäkring. Hmmm. Får lura mer över en whiskey i helgen
 

Demon

Sunnepôjk...
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Sätila
Hoj
SuperDuke, V4R APRC, SR 500, KX-F 250
Jag kör halv och puckar/puckat.
Men så är det!
Skippa whiskyn då några veckor och köp pinnar men jag vet att det är svårt!
 

jeppe1990

Ny medlem
Gick med
11 Dec 2011
Ort
Växjö
Hoj
-16 Aprilia Tuono 1100 Factory
Story.
Saknade min föra apa. Beställde en ny i feb.
Apan skall levereras i början på april.?

Fick ett förslag från säljaren idag.
Med akra slip-on samt vip biljett motogp. Apan leverans då någon gång i maj.?

Nja är det värt väntan?
Säsongen börjar ju vilken vecka som helst?


Hörru,

Jag och en polare har med beställt varsin factory ifrån PB malmö, han sade samma sak till oss.
Vill man ha sliponet så får man vänta på leverans till slutet utav Maj.
Frågan är varför?

På säljaren lät det dock som att man hamnade "sist i kön" igen om man ville ha erbjudandet, taskigt om du frågar mig... Han kan väl bara lägga till sliponet enligt mig..

Annars har vi också leverans nu i början utav April!
 

Linusenen

Medlem
Gick med
17 Oct 2013
Ort
Trollhättan
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory
Hörru,

Jag och en polare har med beställt varsin factory ifrån PB malmö, han sade samma sak till oss.
Vill man ha sliponet så får man vänta på leverans till slutet utav Maj.
Frågan är varför?

På säljaren lät det dock som att man hamnade "sist i kön" igen om man ville ha erbjudandet, taskigt om du frågar mig... Han kan väl bara lägga till sliponet enligt mig..

Annars har vi också leverans nu i början utav April!
Fan vad kul grej att kunna beställa var sin ny med en polare! Grattis!
 

bezerk

Ta det lugnt - kör hellre två gånger
Gick med
10 Feb 2008
Ort
Södra skåne
Hoj
KTM 500, Honda 450 HM, aprilia sr 125
Hörru,

Jag och en polare har med beställt varsin factory ifrån PB malmö, han sade samma sak till oss.
Vill man ha sliponet så får man vänta på leverans till slutet utav Maj.
Frågan är varför?

På säljaren lät det dock som att man hamnade "sist i kön" igen om man ville ha erbjudandet, taskigt om du frågar mig... Han kan väl bara lägga till sliponet enligt mig..

Annars har vi också leverans nu i början utav April!
Hm hur sätter vi press på probike?
Väntar ni till maj?
Jag fick aldrig klarhet i om race map medföljde.
 

Linusenen

Medlem
Gick med
17 Oct 2013
Ort
Trollhättan
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory
Hm hur sätter vi press på probike?
Väntar ni till maj?
Jag fick aldrig klarhet i om race map medföljde.
Är ju nästan så att det känns som om dom drar väntakortet av annan anledning? :S sälja slipons vid sidan av sen. Är konspiratorisk. Men fattar inte varför man måste vänta mer då?
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top