Vi oldtimers

supernaut

Anonyma Adrenalinister
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Xtra Terrestrial 660
Vad hände med den fantastiska trimmade V-maxen som skulle köra åttor runt alla på bana?

Många frågor
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Du menar peuter.

Vart är Mike the bike då? Han som skulle köra råcky 1000 för att den klassen var mest lik MotoGP. Att han var nybörjare var inget problem; han hade varit duktig i golf så att slå sig in i MotoGP skulle bli en baggis.

Fan, det minns ju jag, Aktien hette något med pricer, compricer?
Jag vet inte om någon annan köpte eller hur det var.

Jag minns också golfaren som med ren tävlingsinstinkt och vinnarskalle skulle dominera Rookie efter ett tag.

Gurra med vinkelsnurra som skulle visa att hans trimmade v-max var den ultimata tävlingshojen stog ju på sig länge, men tvingades väl rega om sig under annat namn eller försvinna då det ställdes krav på bevis.
 

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gôtteborg
Hoj
Aprilia Tuono v4r
Fan, det minns ju jag, Aktien hette något med pricer, compricer?
Jag vet inte om någon annan köpte eller hur det var.

Jag minns också golfaren som med ren tävlingsinstinkt och vinnarskalle skulle dominera Rookie efter ett tag.

Gurra med vinkelsnurra som skulle visa att hans trimmade v-max var den ultimata tävlingshojen stog ju på sig länge, men tvingades väl rega om sig under annat namn eller försvinna då det ställdes krav på bevis.

Pricer heter det. Digitala trådlösa prisetiketter för märkning av varors priser. Det har inte slagit riktigt, är väl en för stor investering för butiken. Underlättar vid prisändringar då man slipper byta alla etiketter i butiken men det finns nackdelar också. Prisuppdatering sker från en server istället.
 

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Ort
Norrköping
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Pricer heter det. Digitala trådlösa prisetiketter för märkning av varors priser. Det har inte slagit riktigt, är väl en för stor investering för butiken. Underlättar vid prisändringar då man slipper byta alla etiketter i butiken men det finns nackdelar också. Prisuppdatering sker från en server istället.

Rfid?

Kostar en krona stycket så är oekonomiskt för vissa affärer, tekninkkedjor gillar dom dock.

Men åter till Topic:

Var glada förhelfete, ni fick iaf bli gamla :blah
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Rfid?

Kostar en krona stycket så är oekonomiskt för vissa affärer, tekninkkedjor gillar dom dock.

Men åter till Topic:

Var glada förhelfete, ni fick iaf bli gamla :blah

Näe, rfid är det nog knappast, det är ju en passiv teknik för identifiering, dom har det på min lokala ICA, förmodligen är det någon LPD lösning på 440MHz ungefär...

Jag har noterat att dom rätt ofta är blanka och således har bommat en uppdatering.
 

John

:rofl
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
FZR 1000T -91
Jag har dessvärre alltid varit här. Sen innan det ens fanns!

Du är en inventarie, så du räknas inte! :gubbe
Edit: Dessutom lurade du på mig en Volvo 240 med mossa på taket. Diskvalificerad! :moppe

Har man tvåsiffrigt medlemsnummer eller högre skall man passa sig jääävligt noga.

Fan också.

Glömmer aldrig första sporthoj-festen i Gbg, vilken arrangerades av Rejvtransarn. Han käftade med allt och alla, nästan så man saknar den gamle gynnar'n. :)

Haha, den va fin den. Kommer inte ihåg så mycket annat än att det var förbaskat svårt att hitta till den festen. :banana
 

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Precis vid ringen
Hoj
En sån där grön.
Vad hände med den fantastiska trimmade V-maxen som skulle köra åttor runt alla på bana?

Många frågor

Gurra med vinkelsnurra som skulle visa att hans trimmade v-max var den ultimata tävlingshojen stog ju på sig länge, men tvingades väl rega om sig under annat namn eller försvinna då det ställdes krav på bevis.

Nej, nu blandar ni ihop.

V-max var iof den optimala gathojen alla kategorier :rolleyes:, men för bana så kom han fram till att den bästa hojen måste vara Suzuki Hayabusa för den var ju snabbast och hade (på den tiden) högst effekt och mest kubik. Med denna skulle han köra ifrån Oscar på hans racer, den var ju bara 250 kubik mot busans 1300... vikten torde ju inte spela någon större roll eller så... :D

Finns en lång tråd om detta länkat från gamla-trådar tråden. :banana
 

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Ort
Växjö
Hoj
Suzuki SV650S -03
No.1 hade roliga berättelser för länge sen. Undrar vad som hände med honom.
 

Skäggo

Bannad
Gick med
2 Sep 2010
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha Majesty 400
I tidernas begynnelse använde man funktionen för disskussionsgrupper i outlook, har bestämt för mig där fans en med inrikting hojar i sverige, eller har jag fantiserat ihop allt.:va
 

Torkel

Tvåtakt, dubbelt så bra!
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Värmdö
Hoj
2006 BMW R1200GS, 1990 Suzuki RM250
Undrar varför denna tråd ligger i dumpforumet? Jag blev så SCHEEEUUUKT besviken på Swedies databasmisshandel när allt fantastiskt bra material som fanns på SH bara försvann att det tog flera månader innan jag förmådde mig att regga mig igen. Därav nuvarande #1793...
Fan för dig Swedie! :mad: Men du har gjort mycket bra också! :krama
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Undrar varför denna tråd ligger i dumpforumet? Jag blev så SCHEEEUUUKT besviken på Swedies databasmisshandel när allt fantastiskt bra material som fanns på SH bara försvann att det tog flera månader innan jag förmådde mig att regga mig igen. Därav nuvarande #1793...
Fan för dig Swedie! :mad: Men du har gjort mycket bra också! :krama

Äh, han visste inte bättre - inte mycket mer än en fjortis då det begav sig (jävligt ung i alla fall :mattias ) :D

Ja, det var några år sedan BC1 och BC2. Innan Sporthoj, så hängde man ju mest på de svenska och engelska Yahoo-forumen för supermoto och tjötade apex, slidepuckar och fransk grammatik.

En del krogbesök var det också och festen i Sthlm december -03 har jag väldigt vaga minnen av...
 

oops164

Smed
Gick med
13 Aug 2003
Ort
Göinge Fridhem/ Kristianstad
Hoj
Tösernas leksaker,
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top