Mr Helmut´s Turbo Fz1

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Borlänge
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Tjenare Pain. Kan kika nästa gång ja åker till garaget om det står nått mer men det är en Laser ljuddämpare till Fz1 2007.
 

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Borlänge
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Nu har ja kommit igång att köra igen. Blivit en 40 mil än så länge, jäkla gött att köra.

Har också börjar rita på lite nya saker ja hoppas börja sälja. Blir nog lite uppdateringar på min moppe och i samband med det så blir det att tillverka fler av delarna samtidigt.

Nedan är ny plenumet som jag ritar i ett CAD program med plåt-modul vilket innebär att jag kan veckla ut formade delar för att slutligen få ut skärfiler till laserskärmskinen.
 

Bifogat

  • Plenum 1.jpg
    Plenum 1.jpg
    69.2 KB · Visningar: 115
  • Plenum 2.jpg
    Plenum 2.jpg
    76.5 KB · Visningar: 106
Last edited:

Pricken

Sporthojsnörd
Gick med
4 Aug 2012
Ort
Salem
Hoj
Honda VFR800FA -12, Honda Hornet 600 -08
Han vill gärna gå upp på bakhjulet va?
:cool:
 

Christopher

Bombrepa.se
Gick med
11 Dec 2007
Ort
-
Hoj
BRrrraaaaaaap
Faen vad du trycker på blinkersknappen ofta, har du kopplat den till vattenkylning av icn eller nått :p
 

quaden

Hellre två än fyra nuförtiden :)
Gick med
18 Feb 2006
Ort
Alunda
Hoj
Gasgas Quad som har en Ducati 748 i sig, Banshee Quad med en turbomatad R1 motor och har haft en Honda Hornet 900 05a Nu en 08 Suzuki B King
På med en större turbo nu så den blir lite snällare med allt slangande :)
 

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Borlänge
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Faen vad du trycker på blinkersknappen ofta, har du kopplat den till vattenkylning av icn eller nått :p

Det är mitt ticks när jag kör hoj :D Har väll glömt den många gånger så nu blir det bara sådär :brinnerup

Såå.. hur gör du med kulorna när du sitter ner? :D

En ner i vardera byxben som skydd vid knäskrap:banana

På med en större turbo nu så den blir lite snällare med allt slangande :)

Jo är bra sugen på det faktiskt, ska rita nya flänsar nu i dagarna. Tänkte börja att vara med kompisen som skall bygga på sin Fz1 så får han pröva först. Blir nog en sån GT-35 i sånt fall (Turbo-Banditen). Har mycket ideer på saker som går att göra annorlunda tex swing också men får inte arslet ur bara. Suger så att ha 4 mil till garaget så det motar lite å dra igång stora ändringar igen.

Är sugen på att byta också men det är ju bra att ha kvar den om det blir att göra några kitt så man har en mall att testa på. Får gratulera till ditt bygga, ser ut att gå fint!
 

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Borlänge
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Tillbaka

Var ett tag sedan jag kikade in här. Bygget fortsätter men inte varit så flitig att uppdatera, kärleken till moppen finns kvar och den har även denna vinter fått lite omvårdnad. Så kommer den en till Fz1 som ja hjälpt en kompis med. Ska bli riktigt kul att se den igång sen, lite annan setup.

Nya kamminställningar
Ny lack
Dekaler till veckan och sedan in på klarlackning
Annan drevning
Sänkt den
Kortad ljuddämpare
m.m.
 

Bifogat

  • DSC_0420.JPG
    DSC_0420.JPG
    1.8 MB · Visningar: 213
  • DSC_0426.jpg
    DSC_0426.jpg
    750.4 KB · Visningar: 163
  • DSC_0440.jpg
    DSC_0440.jpg
    919.7 KB · Visningar: 202

Ceder

Ny medlem
Gick med
18 May 2006
Ort
Piteå
Hoj
Fz1 Turbo
Några ändringar på grenrör på polarens bygge? Tänkte mest på olje retur och kylarslang som var i kläm mm.
 

Hulken74

grönare på andra sidan ???
Gick med
29 Jan 2004
Ort
Borlänge
Hoj
Fzr streetfighter (såld) & r1-04 (såld) gsxr-1000 streetfighter (såld) Yamaha xjr 1300-00 och Honda xr 400-04
Nu har jag som många andra streck läst denna tråd och du har verkligen gjort ett digert jobb :)
Fick se den i verkligheten på wheelers och det såg så j-la bra ut:kär . Han inte kolla så mycket då jag fick lov att skruva lite med tjejens monster-900 .
Men tillräckligt för att få tillbaka suget för hoj :) så pass så att jag åkte och kolla på ett obj. Redan en timme senare . Så det vart en xjr-1300 som ska förädlas ev till café racer och naturligtvis med turbo.
Så tack för det och hoppas men kan ventilera lite tankar och ev kunna få använda dina CAD kunskaper i framtiden om du inte är allt för dyr :)
Mvh Peter
 

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Borlänge
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Några ändringar på grenrör på polarens bygge? Tänkte mest på olje retur och kylarslang som var i kläm mm.

Det är ytterst lite ändrat men inget för att ändra något kring röret. Kylarslangen vart bra när man satte ett rör där istället. Oljereturen har jag inte haft problem med pga grenröret.

#Fz1 turbo
På instagram så har han postat en del

Nu har jag som många andra streck läst denna tråd och du har verkligen gjort ett digert jobb :)
Fick se den i verkligheten på wheelers och det såg så j-la bra ut:kär . Han inte kolla så mycket då jag fick lov att skruva lite med tjejens monster-900 .
Men tillräckligt för att få tillbaka suget för hoj :) så pass så att jag åkte och kolla på ett obj. Redan en timme senare . Så det vart en xjr-1300 som ska förädlas ev till café racer och naturligtvis med turbo.
Så tack för det och hoppas men kan ventilera lite tankar och ev kunna få använda dina CAD kunskaper i framtiden om du inte är allt för dyr :)
Mvh Peter

Tackar :Bugar Kul att man kan inspirera !

Fick ni igång monstret då?

Det blir ju väldigt spännande att följa det bygget då! Blir det en tråd här eller? Du får hänga med någon torsdag när solen skiner på en kördning här I Bolänge.

Det är bara att ropa till för CAD support så löser det sig säkert :)
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top