Bettingtråden MotoGP / WSBK

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Borensberg
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Bettingtråden MotoGP / WSBK / SM / ProSBK

Ja, det har ju uppstått ett visst svartspelande i Racingforumet och jag tänkte upprätta en lista på vad som förehas.

Dom som bettar mot varandra ser själva till att skulderna regleras. Regler nedan.

Man får slå vad 50 eller 100 spänn i denna tråden.
Man slår vad om en viss händelse. Den som vinner får pengarna. PunGt.

Inga odds, konton, potter och annan skit. Enkel vadslagning, winner takes it all (50 eller 100 pix)

Så när ni lägger in ett vad, ange:

Personer inblandade, 50 eller 100 pix, vadet och vilket utslag som ger vem vinst.

Den som vinner (eller förlorar) kontaktar den andra via PM och löser det ekonomiska. Jag skall alltså inte röra era pengar

Frågor? Framåt!

Just nu är följande aktuellt:

Race-vad:

S&S3M - Zeb = 100pix/race = Freddy som vinnare Anderstorppremiären Pro 2011 ger S&S3M vinst, Backlund som vinnare ger Zeb vinst.

Säsongs-vad:
Zeb - S&S3M = 50 pix = Jörgen före Rossi MotoGP2011 ger Zeb vinst
Zeb - vOLt = 50 pix = Jörgen före Rossi MotoGP2011 ger Zeb vinst
Zeb - Tocar = 100 pix = Jörgen vinnare MotoGP 2011 ger Zeb vinst. Stoner vinnare MotoGP 2011 ger Tocar vinst.

Goffe - Zeb = 100 pix = Randy topp 3 MotoGP 2011 ger Goffe vinst
Goffe - S&S3M = 100 pix = Randy topp 3 MotoGP 2011 ger Goffe vinst
Goffe - Gustav O = 100 pix = Randy topp 3 MotoGP 2011 ger Goffe vinst

Gröön - Homerone = 50 pix = Spisen före Peddot MotoGP2011 ger Gröön vinst

Gustav O - Goffe = 50 pix = Laverty före Sykes WSBK2011 ger Gustav vinst

Tocar - S&S3M = 50 pix = Pedrosa etta i MotoGP2011 ger Tocar vinst

Mr. Dante - Gustav O = 100 pix = "The flying turk" etta i Moto2 2011 ger Mr.Dante vinst.
Mr.Dante - Gustav = 100 pix = Stoner som etta i MotoGP 2011 ger Mr.Dante vinst.

S&S3M - Michelle No2 = 100 pix = Ingen racevinst för Haga WSBK2011 ger S&S3M vinst. En vinst eller mer ger Michelle vinst.

imaster - MichelleNo2 = 50 pix = Ingen vinst för Rossi MotoGP2011 ger imaster vinst. 1 vinst eller mer ger Michelle vinst.

Övriga vad:
Zeb - S&S3M = 50 pix = Rossi vinner inget av 3 inledande race MotoGP 2011 ger Zeb vinst
Zeb - vOLt = 50 pix = Om Zeb är Jörgens supporter i slutet av nästa år ger Zeb vinst
Zeb - Ohlzen = 50 pix = Varvrekord Anderstorp SM (torrt före) under 1,31,99 ger Zeb vinst. Över 1,32,00 ger Ohlzen vinst.

Goffe - Zeb = 50 pix = Stoner vinner mer än 14 race 2011 ger Goffe vinst
Goffe - Zeb = 50 pix = Stoner vurpar en gång eller mindre under race 2011 ger Goffe vinst
Goffe - Zeb = 100 pix = Randy blir bästa Ducati MotoGP 2011 ger Goffe vinst
Goffe - S&S3M = 100 pix = Randy blir bästa Ducati MotoGP 2011 ger Goffe vinst
Goffe - Gustav O = 100 pix = Randy blir bästa Ducati MotoGP 2011 ger Goffe vinst









Fyll på..

Avslutade vad:
Zeb - Homerone = 50 pix = Melandri vinnare premiärracet WSBK2011 ger Zeb vinst. Haslam ger Homerone vinst. Ingen vinnare

GSXR - Goffe = 100 pix = MotoGP Valencia 2010, Stoner vinner ger Goffe vinst, Jörgen vinner ger Micke vinst. Vinner ingen av de 2 ogillas vadet. GSXR vinnare

Goffe - Zeb = 50 pix = Randy placerar sig 2a i premiären Qatar 2011 ger Goffe vinst, Zeb vinnare
Goffe - Gustav O = 50 pix = Randy placerar sig 2a i premiären Qatar 2011 ger Goffe vinst, Röda korset vinnare

Zeb - Goffe = 100 pix = Jörgen vinner Spanska MotoGP´t ger Zeb vinst, Stoner längst upp på pallen ger Goffe pengar. Zeb vinnare
 
Last edited:

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
50:- på att Stoner kommer före Pedrosa i totalen 2011.
50:- på att Biaggi inte vinner WSBK 2011.

Någon som sätter emot?
 

Gröön

Trivs på banan!
Gick med
20 Nov 2006
Ort
Skåne/Blekinge
Hoj
Triumph Daytona 675 -08 Banhoj, GSX-R 750 Banhoj
50:- på att Spies kommer före Pedrosa i totalen 2011.
50:- på att Capirossi inte hamnar i topp 10 i totalen 2011.

Någon som vågar sätta emot?
 

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
50 pix!
Stoner tar titeln 2011.

50 pix!
Stoner vinner minst 14 race 2011.

50 pix!
Stoner vurpar bara 1 ggn (under race) 2011.

Kommer bli rik på detta, den saken är klar.
 

Zoidberg

*58*
Gick med
4 Nov 2004
Ort
Malmö ...ungefär
Hoj
FZR skrot
...jag drev en F1-bet serie under ett antal år för närmsta sörjande, med symboliska men monetära insatser, för spännings skull. Har tänkt att det skulle passa som handsken att ha ett MotoGP-tips som löpte över säsongen på Sporthoj, men slagit det ur hågen pga någon spel & dobbel-lag som Swedie nog skulle vara tvungen att förhålla sig till.
Men det är kanske inte något att hänga upps ig på.

Alltid kul med lite betting, men jag skulle som sagt hellre vilja se en gemensam bettingserie som löpte över säsongen, istället för en rörig och svåröverblickbar mano á mano-historia. :)
 

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Borensberg
Hoj
KTM 690 Enduro -08
50 pix!
Stoner tar titeln 2011.

50 pix!
Stoner vinner minst 14 race 2011.

50 pix!
Stoner vurpar bara 1 ggn (under race) 2011.

Kommer bli rik på detta, den saken är klar.

Jag sätter emot på följande:

Stoner vinner minst 14 race 2011.
Stoner vurpar bara 1 ggn (under race) 2011.
 

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Borensberg
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Jag tror inte Rossi kommer lyckas vinna något av de 3 inledande racen 2011 på Duccen.

50 pix.
 

tocar

Vem orkar bry sig...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Fjärås
Hoj
Blade-08 Special Edition /helt ombyggd/ HRC-kit (1.delvis II), ny bakdel/grepp/rearsets/ quickshift, Digitalvarvräkn/växelindik/laptimer/ shiftlight(typ SBK)+Akraevolution, Dymag kolfiberfälgar. ÄR över 190 bhp.
WBSK ny tävlingsklass:tungan
 

tocar

Vem orkar bry sig...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Fjärås
Hoj
Blade-08 Special Edition /helt ombyggd/ HRC-kit (1.delvis II), ny bakdel/grepp/rearsets/ quickshift, Digitalvarvräkn/växelindik/laptimer/ shiftlight(typ SBK)+Akraevolution, Dymag kolfiberfälgar. ÄR över 190 bhp.
Lite rörigt annars hade jag också hoppat in och satsat, ser ut att bli den mest spännande säsongen på länge i WSBK, otroligt kul att Kawwa är tillbaka i matchen igen och som han kör , särkilt Sykes, har gillat hans aktiva körningar i BSB, sen Aprila med lite nya finesser och sen min personliga favorit Leon Haslam på BMW. VILKA FIGHTER!!:tummenupp

MotoGP 1. Pedrosa tämligen överlägset
WSBK 1. Leon Haslam otroligt jämt med Biaggi
 
Last edited:

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Borensberg
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Lite rörigt annars hade jag också hoppat in och satsat, ser ut att bli den mest spännande säsongen på länge i WSBK, otroligt kul att Kawwa är tillbaka i matchen igen och som han kör , särkilt Sykes, har gillat hans aktiva körningar i BSB, sen Aprila med lite nya finesser och sen min personliga favorit Leon Haslam på BMW. VILKA FIGHTER!!:tummenupp

MotoGP 1. Pedrosa tämligen överlägset
WSBK 1. Leon Haslam otroligt jämt med Biaggi

Detta är ingen tråd för att tippa utgången om det inte är pengar inblandat. :fakta :mattias

Satsa lite nu, jag uppdaterar allt i första inlägget så du kan se vad du har satsat och mot vem.
 

tocar

Vem orkar bry sig...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Fjärås
Hoj
Blade-08 Special Edition /helt ombyggd/ HRC-kit (1.delvis II), ny bakdel/grepp/rearsets/ quickshift, Digitalvarvräkn/växelindik/laptimer/ shiftlight(typ SBK)+Akraevolution, Dymag kolfiberfälgar. ÄR över 190 bhp.
Jag sätter 50:- på att det inte blir så. Vågar du sätta emot?

Hänger på!! Då överlägset är svårt att definiera, så gäller Pedrosa som etta i MotoGP!

Ska vi lägga pengar i någon pott? Jag sätter 1000:- emot som går till din sponsring inför nästa (2012) säsong om jag förlorar, vinner jag så får jag 50:- . Väljer du att inte tävla år 2012 så gäller 50:- mot 50:-


Tycker ni det är för krångligt så kör 50-50!
 
Last edited:
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top