#%?¤& bredbandsbolaget!

wahoo

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2009
Ort
Stockholm
Hoj
Hornet 900 -05 såld :(
#%?¤& bredbandsbolaget!

Dom flyttar viasatmotor från silver till gultpaketet.

Vilka alternativ har man nu om man vill fortsätta att följa Moto GP men inte vill betala 400:- och inte är medlem på racingunderground?
 

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Köper ett "årskort" på MotoGP.com. Må kosta sina slantar men då får du allt. :)

Bästa kvalitén.
Bästa kommentatorerna.
Alla intervjuer.
Alla race.

Och så vidare...
 

RandomDude

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Jun 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph Street Triple R -13
Köper ett "årskort" på MotoGP.com. Må kosta sina slantar men då får du allt. :)

Bästa kvalitén.
Bästa kommentatorerna.
Alla intervjuer.
Alla race.

Och så vidare...

Är inte bästa kommentatorerna på Europsport, Toby Moody o Julian Ryder? :tungan
 

wahoo

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2009
Ort
Stockholm
Hoj
Hornet 900 -05 såld :(
Ger dom i samband med der rätt att avslutas sitt abonnemang i förtid?

Efter lite om och men så fick jag säga upp abonnemanget i vredesmod.

För 2 månader sedan när jag skaffade abonnemanget så frågade jag extra om viasatmotor skulle vara kvar på silverpaketet och då garanterade dom det under min bindningstid.
 

wahoo

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2009
Ort
Stockholm
Hoj
Hornet 900 -05 såld :(
Köper ett "årskort" på MotoGP.com. Må kosta sina slantar men då får du allt. :)

Bästa kvalitén.
Bästa kommentatorerna.
Alla intervjuer.
Alla race.

Och så vidare...

Vet du vad ett "årskort" brukar kosta?

Såg att dom tog 9€ för dom två sista racen. Skulle det vara samma styck pris för hela säsongen skulle det bli 90€.
 

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Ort
Borås
Hoj
1290GT, K1200S
fråga runt lite i bekantskapskretsen/på jobbet om dreambox :p

finns ju både för kabel-tv, satelit och TV-antenn
 

psxcare

Feldoserad
Gick med
4 Nov 2005
Ort
Värmdö
Hoj
ZZ-R600-90, Grand Prix Havremoppe-95, R1-01
Efter lite om och men så fick jag säga upp abonnemanget i vredesmod.

För 2 månader sedan när jag skaffade abonnemanget så frågade jag extra om viasatmotor skulle vara kvar på silverpaketet och då garanterade dom det under min bindningstid.

Isåfall får dom ju lov att uppgradera dig till guld utan extra kostnad abbonemangstiden ut. Hänvisa till kunsumentköplag/konsumenttjänstlag, formuleringen om att det du köpt skall vara ändamålsenligt till det du sade dig använda produkten för när du köpte den.

Har du informerat säljaren om att du skall använda det han säljer för ett specifikt ändamål så kan du reklamera om varan inte går att använda för det ändamålet.
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Vet du vad ett "årskort" brukar kosta?

Såg att dom tog 9€ för dom två sista racen. Skulle det vara samma styck pris för hela säsongen skulle det bli 90€.

Har du väl haft ett abonemang får man rabatt till året efter. Jag ger nog 56 euro för en hel säsong. Det är inte den värsta HD-varianten då. Om du får räkna dom 9 eurona till att du haft abonemang i år för nästa år är dom helt klart värda att köpas nu! Första säsongen är annars kanske 80 euro.
 

wahoo

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2009
Ort
Stockholm
Hoj
Hornet 900 -05 såld :(
Isåfall får dom ju lov att uppgradera dig till guld utan extra kostnad abbonemangstiden ut. Hänvisa till kunsumentköplag/konsumenttjänstlag, formuleringen om att det du köpt skall vara ändamålsenligt till det du sade dig använda produkten för när du köpte den.

Har du informerat säljaren om att du skall använda det han säljer för ett specifikt ändamål så kan du reklamera om varan inte går att använda för det ändamålet.

Ska helt klart skicka iväg ett välformulerat mail till bredbandsbolaget så får man se om det blir samma svar.
 

Rundik

Tusenkonstnär
Gick med
4 Aug 2006
Ort
V.Götaland
Hoj
VTR1000F, NSR125R
Det brukar stå i det "finstilta" att dom äger rätt att ändra i kanalutbudet bla bla, jag har haft en sån dust med comhem för några år sedan :(
 

Smagatusk

Guest
Känns surt som fan... Varför kan det inte bara vara så enkelt att man betalar för de kanalerna man vill se?! Varför ska det vara paket hit och paket dit? Ge mig comedy central, viasat hockey, viasat motor sen är det bra!
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.

Ohlzen

#666
Gick med
1 Sep 2004
Ort
Borås
Hoj
BMW S1000RR
Är inte bästa kommentatorerna på Europsport, Toby Moody o Julian Ryder? :tungan

Som det e just nu så tycker jag nästan att kommentatorerna på BBC e mö bättre ,, än den ena tråkmånsen på British eurosport iaf.

Bli medlem i RU å dra hem x264 kvalitet med BBC e ju klockrent :)
Typ-> MotoGP.2010.Round17.Portugal.Race.BBC.x264.English-asd


ps: har 2 invites jag kanske kanske kan ge bort till någon som lovar att sköta sitt konto: ds

:yoparty:yoparty
 

Smagatusk

Guest
Är inte bästa kommentatorerna på Europsport, Toby Moody o Julian Ryder? :tungan

Varför anser de flesta att Viasat-kommentatorerna är så kassa? Jag tycker de är ganska pålästa och kör lite rolig historik och lite trivia emellanåt.

I moto2-racet på Estoril kunde man till och med höra dem i falsett. :)
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
är till 99,9 % säker att det finns också :)
Vi har säkert närmare 10tusen kanaler så det är nästan omöjligt att hålla 100 koll på vad man har och inte ;) men förmodligen har vi det :yoparty

tack för infon,
nu ska man bara sätta sig in i hela grejen och köpa rätt prylar.
vart läsapå?
 

psxcare

Feldoserad
Gick med
4 Nov 2005
Ort
Värmdö
Hoj
ZZ-R600-90, Grand Prix Havremoppe-95, R1-01
Det brukar stå i det "finstilta" att dom äger rätt att ändra i kanalutbudet bla bla, jag har haft en sån dust med comhem för några år sedan :(

Konsumentlagarna står över det finstilta...går inte att förhandla bort något ur konsumentköplagen, den gäller ändå.
 

JakobTheOne

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2008
Ort
Solna
Hoj
Moto Guzzi Griso 850
Konsumentlagarna står över det finstilta...går inte att förhandla bort något ur konsumentköplagen, den gäller ändå.


Är det verkligen så?
Om dom informerat om att ex "utbud och tjänster" kan variera samt händelser som står utanför deras kontroll (ex extrema prisändringar mm) så är dom väl på den säkra sidan.
För jag antar att alla läser: just det finstilta..
Sen som TS skrev så har dom ju i hans fall gått med på att avsluta abonnemanget i förtid.
Men att driva igenom att dom skall bli ersättnings skyldiga och bjuda på gulpaket och allt vad det kan vara låter högst osannorlikt.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top