Avskaffa landets "getton"

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Igår läste jag även en artikel i lokaltidningen som jag såg var publicerad i många tidningar. Läser man faktarutorna ger det lite perspektiv på det vi ser idag. Historien säger faktiskt oss något.

I hela västvärlden verkar det pågå skärpta regler för immigranter. I Danmark går man längre än i många andra länder.

http://svt.se/2.22584/1.2210407/har...true&sd=47225&from=siteSearch&pageArt527895=0

Igår läste jag en annan artikel i The Independent. Robert Frisk skriver många bra texter. Gå gärna tillbaka och läs dem. Just den här artikeln handlar om kristna minoriteter i mellanöstern.

http://www.independent.co.uk/opinio...-changing-map-of-the-middle-east-2116463.html
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Du frågade mig här om dagen vad jag tyckte man skulle göra åt problemen jag räknade upp i Lasermanna-tråden.
Igår läste jag om dessa ypperligt bra förslag och tänkte att vid tillfälle skall jag revidera mitt svar och köra en copy/paste på dessa förslag.
Klockrent är vad det är, så jävla bra att man blir tårögd så bra som det är.

Danmark rewls. :yoparty
denmark_flag.jpg
 

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R6 -05
Du frågade mig här om dagen vad jag tyckte man skulle göra åt problemen jag räknade upp i Lasermanna-tråden.
Igår läste jag om dessa ypperligt bra förslag och tänkte att vid tillfälle skall jag revidera mitt svar och köra en copy/paste på dessa förslag.
Klockrent är vad det är, så jävla bra att man blir tårögd så bra som det är.

Danmark rewls. :yoparty
denmark_flag.jpg

Du menar att vi skall dumpa alla invandrare i Danmark, eller?
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Senaste budet från hon Pia var att förbjuda parabolantenner, ger ju lite 80-tals sossevibbar.... :gnissla

http://politiken.dk/politik/ECE1097569/pia-kjaersgaard-vil-forbyde-paraboler-i-vollsmose/

(inte så poppis ens i hennes eget parti)

Jo för det vet ju alla att innaför en balkong med parabol börjar folket linda handdukar runt skallen och snickra på bombbälten :huvet
Dessutom riskerar döttrarna i familjen att falla över räcket när dom justerar parabolen.

Jag tror inte att parabolerna är ORSAKEN.
Visst, man kan beskylla parabolerna för att folk inte ser allsång på skansen eller Robinson på kvällarna, utan dom ser såna där hemska program från utlandet istället.
Men det kan man ju lika gärna göra med bredbandstv/streamingtjänster, så då får vi nog förbjuda allt annat än 28.8 modem också.

Själv tackar jag min parabol för att jag slipper se det svensk statlig TV sänder ut
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM

Jimmie DK

Medlem
Gick med
24 Jul 2009
Ort
Danmark
Hoj
KTM LC4 x2
Även om Pia K bröt sig ur Fremskridtspartiet så skiljer hennes politik sig inte nämnvärt från Glistrups.. Hennes retorik går dock direkt in hos folk på den jyska ödemarken, vilket ses tydligt i DF's stigande mandat genom åren. Folk som f.ö. aldrig sett en turban eller någon som är mörkare än en liter lättmjök..
Fokus på invandrartäta områden här nere tog ju först fart efter att "gängkriget" bröt ut och alla brödrarskap och gäng runt om i landet började slåss med HA och sedemera AK81. Vilka också har börjat blanda sig i politiken med "Sjakalmanifestet". Helt klart en oväntad vändning av Jønke, och överaskande välformulerat.
Rörigt värre och att danskar är främlingsfientliga är inget de själva sticker under stolen med. Frågan jag ställer mig är bara, är det verkligen invandrarna som är problemet, eller finns det andra orsaker, t.ex. politikerna och deras utpräglade populism.
Det kan ju inte vara riktigt att val utlyses när VK regeringen har störst stöd, oavsett om det gått 2 eller 4 år sedan sista valet. Men så ser verkligheten ut i pølseland.
Support the big red machine har fått en ny innebörd. :glömdet
 

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R
Vad tror folk? Ingen i världen kan se hur det gynnar ett land att ta in helt uppgivna människor som inget gör eller är apatiska eller blir yrkeskriminella.
Någonstans har någon tjänat i Sverige på att ta in så många.

Landets lägre medlade områden kommer ju aldrig att avskaffas. Hur man ens ska få bukt med områden kan jag knappt föreställa mig.
Klassmorfar och lite sånt man hade förr kanske har en inverkan om de sen på sin fritid dessutom springer runt i områdena men om inte alla engagerar sig i att motverka all form av kriminalitet så kommer det bara att fortskrida i samma takt.
Sen skyller man på polisen....
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
http://www.friatider.se/nytt-miljardregn-over-invandrarna

Det här kan nog vara en lösning på problemet. Ge dem ännu mer pengar! :tummenupp


"Etableringsersättning för deltagande i aktiviteter som ingår i en etableringsplan enligt lagen (2010:197) om etableringsinsatser för vissa nyanlända invandrare på heltid lämnas med 308 kronor per dag fem dagar
per kalendervecka.
Vid deltagande i aktiviteter enligt en etableringsplan på 75, 50 eller
25 procent av heltid lämnas etableringsersättning med följande belopp per
dag fem dagar per kalendervecka:
– 75 procent: 231 kronor,
– 50 procent: 154 kronor,
– 25 procent: 77 kronor."


- Shit, vilkorad ersättning om max 308kr per dag. Helt sjukt, de bara gödslar med stålar.


"Om den nyanlände har ett förvärvsarbete som omfattas av etableringsplanen enligt lagen (2010:197) om etableringsinsatser för vissa nyanlända
invandrare, lämnas etableringsersättning enligt 2 § endast i den omfattning som den nyanlände inte förvärvsarbetar."

- Ahå, så de får avdrag om de tjänar pengar någon annanstans ifrån...

"Etableringsersättning får inte lämnas för samma tid som någon av följande förmåner lämnas enligt lagen (1962:381) om allmän försäkring:
1. sjuk- eller aktivitetsersättning,
2. sjukpenning,
3. rehabiliteringspenning,
4. havandeskapspenning,
5. föräldrapenning, eller
6. tillfällig föräldrapenning.
Detsamma gäller
1. arbetsskadelivränta enligt 4 kap. lagen (1976:380) om arbetsskadeförsäkring,
2. närståendepenning enligt lagen (1988:1465) om ersättning och ledighet
för närståendevård,
3. smittbärarpenning enligt lagen (1989:225) om ersättning till smittbärare,
och
4. sjuklön enligt lagen (1991:1047) om sjuklön."


- Ännu mer villkor, ännu mer guldregn....

"7 § En nyanländ som har rätt till etableringsersättning har även rätt till
etableringstillägg om han eller hon har hemmavarande barn.
Med hemmavarande barn avses barn som
1. är under 20 år,
2. är bosatta och folkbokförda hos den nyanlände,
3. står eller har stått under den nyanländes vårdnad, och
4. inte är självförsörjande."

- Skarom ha tillägg oxå!?! :mad::mad:

"9 § Etableringstillägg lämnas månadsvis med
– 800 kronor per barn som inte har fyllt 11 år, och
– 1 500 kronor per barn som har fyllt 11 men inte 20 år."

- Och det var ännu sjukare summor. Kom de hit tomhänta har de ju inga dyra vanor och då skarom inte ha nått!!

"Om hushållet har inkomster av förvärvsarbete eller får en sådan förmån som anges i 4 § och som ersätter bortfall av inkomster av förvärvsarbete, ska
etableringstillägget för varje månad minskas med en tredjedel av hushållets samlade inkomst av arbetet eller förmånen."

- Jaja, ett villkor till, fortfarande tälja guld med kniv.




Verkar ju som de drar hem sjuka pengar.


Kvax får gärna berätta hur oändligt mycket mer det här är än vad svenskar får med motsvarande familjestorlek, motsvarande bostad med två vuxna som går på soc...
 

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Ort
på jobbet
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
"7 § En nyanländ som har rätt till etableringsersättning har även rätt till
etableringstillägg om han eller hon har hemmavarande barn.
Med hemmavarande barn avses barn som
1. är under 20 år,
2. är bosatta och folkbokförda hos den nyanlände,
3. står eller har stått under den nyanländes vårdnad, och
4. inte är självförsörjande."

Du som verkar ha tid - utges denna ersättning uppepå normalt barn/studiebidrag? :confused:
 

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Ort
Skåne
Hoj
Mille
Hade du fullt upp med att titta Lyxfällan då jag skrev mitt inlägg?
Jo, när man ligger hemma sjuk har man gott om tid. Har mindre tid idag då jag är tillbaka på kontoret så varför inte läsa själv om den "godisregnsliknande" spridningen av sedelbuntar till vem helst som vill ha..
http://62.95.69.3/SFSdoc/10/100407.PDF

Du måste sluta kontrollera saker!:mad: Det är ett svaghetstecken, det är bättre att bara veta, helst vara övertygad. lätt att bli lurad av all propaganda som staten annars sprider annars. Att studera är också ett problem eftersom även det är ett sätt att hjärntvätta de svagsinta, plus att det är till att erkänna att man inte vet.

Så kom ihåg regeln för att vara klok och kunnig:
Var säker, plugga inte, kontrollera inte och om du hittar en video på YouTube så har du troligen rätt!
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top