Häftigaste ljudet just nu

Svenne100

Snart i ett staket nära dig
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Lund
Hoj
Triumph Street Triple R -10
Ja, det är ju en niNNjA!11

Tråden ska ligga i bild/filmforumet. Ljudmässigt kommer en 1198 med termi helsystem enligt mig före alla dagar :)
 

Scorpiokid

Ny medlem
Gick med
2 Aug 2009
Ort
Malmö
Hoj
2009,Kawasaki zx-10
ZX-10r

Ja, det är ju en niNNjA!11

Tråden ska ligga i bild/filmforumet. Ljudmässigt kommer en 1198 med termi helsystem enligt mig före alla dagar :)

Just det,här har vi tvättäkta forum-taliban.
Jag lovar,det blir rätt nästa gång,skicka ingen bombman till mig.:Bugar
 

Stuntman

Stunt Edition
Gick med
25 Nov 2006
Ort
Stuntholm
Hoj
SECRET STUNT EDITION(S)
Kawasaki Screamer...

Edit: hittade film :)
[YOUTUBE-ID]bjou0zRJZBE[/YOUTUBE-ID]
 

Micke™

La costen krokodil
Gick med
13 May 2010
Ort
Bra
Hoj
bilringar och hängröv
Svårt att avgöra ljudet på filmer man kollar på ifånen, men jag letade upp ett par klipp på 1198 med termingoni och kawan låter 100ggr bättre, iaf på luren. Jag tycker däremot att ducati med termi system låter riktigt gott i verkligheten.
 

Edvinsjolund

Ärkemongo
Gick med
9 Jul 2007
Ort
Piteå
Hoj
Ktm 950 Adventure. Apollo 63z -52, Suzuki Dr 600 -87
Två cylindrar låter dubbelt så bra som en.
Fyra låter dubbelt så bra som två.
Sen ökar det på eftersom.
 

Svenne100

Snart i ett staket nära dig
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Lund
Hoj
Triumph Street Triple R -10
Svårt att avgöra ljudet på filmer man kollar på ifånen, men jag letade upp ett par klipp på 1198 med termingoni och kawan låter 100ggr bättre, iaf på luren. Jag tycker däremot att ducati med termi system låter riktigt gott i verkligheten.

Precis, micken har svårare för att uppfatta dova ljud än ljusa ljud, därför låter twinnar som skit på youtube (jämfört med fyror). Annan grej i verkligheten :)
 

Teppas

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Aug 2008
Ort
Stenungsund
Hoj
MT-10 2022 & Street 765 RS
Låter helt klart nice men det bästa jag hört på länge var faktiskt R1 -09 med akra system...
 

VR-8

Fabrikör Mr.J
Gick med
16 Nov 2004
Ort
Halmstad/Skedala
Hoj
Aprilia, KTM, Suzuki
Ljudet gör sig inte rättvist på film ;)

Notera bakblinkersen vid 1 minut :D

Jag vet, såg en tokig norrman förra året på Anderstorp som kuskade runt på en Desmo.........om jag blundade så kunde nästan se Stoner framför mig på warm-up lap.....

Stora skälvan........;)

/J
 

Scorpiokid

Ny medlem
Gick med
2 Aug 2009
Ort
Malmö
Hoj
2009,Kawasaki zx-10
ljudupplevelse

Kan inte släppa detta ljudet.......shit va elak den låter..

[YOUTUBE-ID]-oQE16LfGLg[/YOUTUBE-ID]

/J

Vet inte det jag.Nu har jag lyssnat både i dom små oh stora högtalarna och tycker fortfarande att det låter trimmad HD.Men,det är klart att gillar man twinnar så.
Har stått i depå många gånger och lyssnat på Duccar och tycker bara det låter slött(även R1 med sk.Big bang låter trötta).
När jag hör twinnarna tänker jag bara:där kommer en person som är lite udda,men rätt orginell(ungefär som Ugly Betty)Rolig att se på men rätt tröttsam.
 

Smagatusk

Guest
Jag skiter fullkomligt i ljudet. Eller oljudet rättare sagt... Ingen kan väl påstå att det är LJUVA toner som kommer från en motor? Jag föreställer mig däremot känslan av att köra hojen när jag hör dem. Därav får jag min "kick".
 

flöjt

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2003
Ort
Gävle
Hoj
GSR 750 -12
Jag skiter fullkomligt i ljudet. Eller oljudet rättare sagt... Ingen kan väl påstå att det är LJUVA toner som kommer från en motor?


Ehh.. Jo! :7peta

Edit: Menar du att du aldrig njutit så till fulla drag av att höra något underbart fantastiskt helt sjukt brutalt så att du fått ståpäls på armar och ben?

Jag kan lätt njuta till fullo av en CBX 1000 med 6-1 system på samma sätt som jag njuter av Bruce Dickinsons sista toner i Hallowed be thy name.
 

Smagatusk

Guest
Ehh.. Jo! :7peta

Edit: Menar du att du aldrig njutit så till fulla drag av att höra något underbart fantastiskt helt sjukt brutalt så att du fått ståpäls på armar och ben?

Jo, men enbart för att jag föreställer hur jävla gött det skulle vara att sitta på hojen. Jag får ståpäls av allt som låter som att det går jävligt fort.

Går du igång på traktorpulling? Det gör inte jag, för det går jävlar inte fort alls... Däremot dragbikes. Fastän det låter likadant som traktorpulling.
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
...När jag hör twinnarna tänker jag bara:där kommer en person som är lite udda,men rätt orginell(ungefär som Ugly Betty)Rolig att se på men rätt tröttsam.

Du vart inte mindre tröttsam efter att du sålde HD:n och VTX 1800:an du åkte innan du skaffade kawan :D:tungan
 
Last edited:
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top