Ny Laserman?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Tänker du på personrån? Fall där folk - oftast ungdomar eller äldre blir bestulna på sina mobiltelefoner, laptops, handväskor.

T.ex. det, eller sjuttielva grejer. Inte för att vara dryg men måste jag verkligen göra en lista på alla övergrepp svenskar utsätts för av ickesvenskar? :confused: Zigenarligor som plundrar svenska pensionärers lägenheter, arabhorder som gruppvåldtar svenska kvinnor, fler zigenarligor som använder handikappade svenska 14-åringar som sexslavar och därefter försöker hota sig ur situationen genom att förfölja svenska domare och åklagares familjer, gängetableringar på svensk mark, bedrägerier och bidragsfusk för miljontals kronor per "handikappad" familj på bl.a. min bekostnad, en svart ekonomi som kostar staten miljarder, organiserad brottslighet styrd från Balkan, helikopterrån hit och värdetransportrånarligor dit, ungdomsrånen som du nämner och om jag fortsätter får Swedie köpa ny server för utökat lagringsutrymme så jag vill inte bli bannad igen. :gnissla

Är det verklgien någon som på allvar kan tycka att invandrare verkar särskilt utsatta för övergrepp av svenskar i det stora hela? :va
 

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Ort
Västkusten
Hoj
Engelskt och japanskt
Är det verklgien någon som på allvar kan tycka att invandrare verkar särskilt utsatta för övergrepp av svenskar i det stora hela? :va

Det tror jag ingen på allvar tycker, däremot hör man aldrig att invandrare är överrepresentaterade som brottsoffer, bara som förövare.
 

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Fattar vinken Markus. Allt det du beskriver borde inte förekomma i vårt land eller något annat. Zigenarligor som plundrar lägenheter eller använder handikappade svenska 14 år gamla flickor var nytt för mig. Vad föreslår du att myndigheterna ska göra för att få bukt med alla problem du tar upp?

En person som tar saken i egna händer och skjuter oskyldiga personer känns knappast som något som man ska ta upp som föredöme. Oavsett om skytten är av svensk eller utländsk härkomst.

Läst här?
http://www.immi.se/

T.ex. det, eller sjuttielva grejer. Inte för att vara dryg men måste jag verkligen göra en lista på alla övergrepp svenskar utsätts för av ickesvenskar? :confused: Zigenarligor som plundrar svenska pensionärers lägenheter, arabhorder som gruppvåldtar svenska kvinnor, fler zigenarligor som använder handikappade svenska 14-åringar som sexslavar och därefter försöker hota sig ur situationen genom att förfölja svenska domare och åklagares familjer, gängetableringar på svensk mark, bedrägerier och bidragsfusk för miljontals kronor per "handikappad" familj på bl.a. min bekostnad, en svart ekonomi som kostar staten miljarder, organiserad brottslighet styrd från Balkan, helikopterrån hit och värdetransportrånarligor dit, ungdomsrånen som du nämner och om jag fortsätter får Swedie köpa ny server för utökat lagringsutrymme så jag vill inte bli bannad igen. :gnissla

Är det verklgien någon som på allvar kan tycka att invandrare verkar särskilt utsatta för övergrepp av svenskar i det stora hela? :va
 

Stuff

GRATTIS AIK TILL TRIPPELN!
Gick med
22 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
En tråkig men praktisk
Det tror jag ingen på allvar tycker, däremot hör man aldrig att invandrare är överrepresentaterade som brottsoffer, bara som förövare.
Vad tycker du man oftast får höra om i nyhetssändningar och kvällspress: att invandrare är överrepresenterade som brottsoffer/diskriminerade/kränkta eller att de är överrepresenterade som förövare?
 

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Ort
Västkusten
Hoj
Engelskt och japanskt
Vad tycker du man oftast får höra om i nyhetssändningar och kvällspress: att invandrare är överrepresenterade som brottsoffer/diskriminerade/kränkta eller att de är överrepresenterade som förövare?


Vet ej, jag läser inte kvällspressen.
Faktum är att invandrare är överrepresenterade som förövare vilket man hör ofta, dock hör man aldrig att invandrare även är överrepresenterade som brottsoffer. Skulle SD överhuvudtaget erkänna det? Eftersom dom är ju extremt intresserade av kriminalpolitik undrar jag. :va
 

Stuff

GRATTIS AIK TILL TRIPPELN!
Gick med
22 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
En tråkig men praktisk
Vet ej, jag läser inte kvällspressen.
Faktum är att invandrare är överrepresenterade som förövare vilket man hör ofta, dock hör man aldrig att invandrare även är överrepresenterade som brottsoffer.
Var hör du det ofta, att invandrare är överrepresenterade som förövare? På TV, i tidningar eller var?
 

stordrulen

Inte feg,aldrig klotat = Duktig ?
Gick med
2 Aug 2004
Ort
Hemma
Hoj
En svart och rytande Honda!
John A hade väl en tveksam svensk historia?

Det finns inget som säger att det var en svensk?

Hur kommer det sig att vissa (svenskar) är så övertydligt övertygade om att det är en svensk gärningsman, och vad är hans motiv?

Allt annat skulle vara politisk inkorrekt. :mattias:nicka
 

Stuff

GRATTIS AIK TILL TRIPPELN!
Gick med
22 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
En tråkig men praktisk
Efterlyst, debattprogram, forum, studielitteratur.
Fast Efterlyst lyfter ju fram brott som har begåtts. De kan ju knappast lastas för att flertalet har invandrare som gärningsmän.

När det gäller studielitteratur tycker jag snarare att det tassas på tå och att statistik vinklas och förklaras för att invandrares kriminalitet INTE ska påvisas.

Däremot har du säkerligen rätt när det gäller forum. I alla fall om man bara hänger på Flashback.
 

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Tror ni polisen kommer att begära ut prover ut PKU registret?

"PKU-registret är ett register med blodprov som inrättades 1975. Blodproven tas från nyfödda barn och ska användas till medicinska syften, tex. för att spåra genetiska sjukdomar och forskning. Registreringen i registret är frivillig och enligt biobankslagen så måste vårdnadshavaren ge sitt samtycke efter att denne informerats om syftet. Idag finns blodprov från ca. 3,3 miljoner svenskar i registret och är du född i Sverige efter 1975 så finns du sannolikt med."

http://frapedia.se/wiki/PKU-registret

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article8012588.ab
 

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Ort
Norrköping
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
"PKU-registret är ett register med blodprov som inrättades 1975. Blodproven tas från nyfödda barn och ska användas till medicinska syften, tex. för att spåra genetiska sjukdomar och forskning. Registreringen i registret är frivillig och enligt biobankslagen så måste vårdnadshavaren ge sitt samtycke efter att denne informerats om syftet. Idag finns blodprov från ca. 3,3 miljoner svenskar i registret och är du född i Sverige efter 1975 så finns du sannolikt med."

http://frapedia.se/wiki/PKU-registret

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article8012588.ab

1)
Polisen måste veta vem dom ska jämföra med, PKU-registret är inte datoriserat ala CSI där man testar ett prov mot alla prover.

2)
Aftonhoran kör en såndär drive vid varje större mord/händelse, börjar fundera på om någon där driver aktiv lobbying för att införa nationellt dna-arkiv.
 

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
1)
Polisen måste veta vem dom ska jämföra med, PKU-registret är inte datoriserat ala CSI där man testar ett prov mot alla prover.

2)
Aftonhoran kör en såndär drive vid varje större mord/händelse, börjar fundera på om någon där driver aktiv lobbying för att införa nationellt dna-arkiv.

Du menar att polisen visste vem de skulle testa när det gäller Anna Linds mördare?

Även om PKU registret skulle kunna gå att använda för att lösa en hel del brott tycker jag att det borde förbli en stängd väg för polisen. Själva syftet med det är forskning. Börjar det missbrukas kommer det nog inte att ta lång tid innan folk börjar begära utträde även om det säkert en sådan sak om polisen håller kollat på.

Det nämndes inte i artikeln att polisen skulle begära prover ur PKU registret. Det var något jag själv funderade över. Den här personen som skjuter personer behöver ju inte vara tidigare straffad. Då kommer polisen att kamma in noll. Utgår man dock från PKU registret är de flesta födda efter 1975 med. Undantag har gjorts tidigare. En serieskytt som härjar i en stad är nog skäl nog för att låta det passera mellan fingrarna för paragrafryttarna.

Läste också att man skulle kolla vilka mobiltelefoner som varit aktiva i närheten av brottsplatserna på text tv tidigare under kvällen. Funderar på varför man inte kollat den här saken tidigare om det varit möjligt. Är detta ett sätt att skrämma skytten?
 

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Ort
Norrköping
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Du menar att polisen visste vem de skulle testa när det gäller Anna Linds mördare?

Ja! :)

Bojkottar AB så gick aldrig in i din artikel, därför jag antog att det var samma gamla visa.

Det där med mobiler är konstigt att polisen alltid verkar vara sen på.
 

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Ja! :)

Bojkottar AB så gick aldrig in i din artikel, därför jag antog att det var samma gamla visa.

Det där med mobiler är konstigt att polisen alltid verkar vara sen på.

Jag fick för mig att man använde registret för att få fram identiteten på Anna Linds mörare. Du verkar ha rätt. Man kände till identiteten innan.

"På kvällen den 17 september kontaktade Mijailović kompis i Solna polisen och berättade att han trodde Mijailović var intressant för polisen för att lösa mordet. Den 19 september förhördes kompisen som fick berätta vad Mijailović hade gjort den senaste tiden. Enligt kompisen var Mijailović mycket lik mannen på bilderna från NK. Från dennes lägenhet samlade man ihop Mijailovićs avklippta hår för att kunna jämföra dessa med hårstrån i den upphittade kepsen.

För att få tag i Mijailovićs DNA valde spaningsledningen att hämta ut Mijailovićs PKU-test från Huddinge sjukhus. PKU-registret innehåller blodprov från nästan alla födda i Sverige efter 1975. Från blodprovet kunde man få fram ett DNA-prov. Från den upphittade kniven hade man hittat spår av DNA som skickades till Forensic Science Service i Birmingham i Storbritannien och dess laboratorium kunde den 24 september meddela att det fanns DNA från två personer på mordvapnet: från Anna Lindh och Mijailović."

http://sv.wikipedia.org/wiki/Anna_Lindh-mordet

Har också tänkt bojkotta kvällspressen många gånger, men det är inte helt enkelt. Läser rätt ofta sportkrönikorna, en och annan politisk artikel (som man blir irriterad över) och nyheter som gäller t ex malmöskjutningarna.

Läser du Expressen?

http://kvp.expressen.se/nyheter/1.2187208/polisen-kan-ha-sakrat-dna-fran-nya-lasermannen
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top