Ny Laserman?

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Ort
Bra
Hoj
S1000RR
Trevlig nivå det är i den här tråden..?

Du har rätt. Jag ber om ursäkt för mina offtopicutsvävningar, men det är ju bara så trist att Badger aldrig kan skriva nåt konstruktivt utan alltid bara kommer med påhopp och bittra kommentarer. Jag lovar, jag ska försöka ignorera honom nästa gång om ingen moderator gör sitt jobb och bannar honom tills dess. :)

Det där med polis-sms:en har jag bara hört snabbt om i förbigående. Vad står det i dem?
 
Last edited:

Stuff

GRATTIS AIK TILL TRIPPELN!
Gick med
22 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
En tråkig men praktisk
"– Polisen är svag, säger kollegan Jalil Maghsodi, 52."

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7999335.ab

Rätt föraktfullt uttalande. Blir nästan lite förbannad när man ser det. Jag tror nog att Malmö polisen lagt ner en hel del resurser på detta även innan man gick ut offentligt med sina misstankar.
Det är säkert sant utifrån hur det funkar i hans hemland. Vad gubben glömmer är dock att mer effektiva metoder som godtyckliga gripanden och tortyr av misstänkta var just det han flydde ifrån.
 

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Det är säkert sant utifrån hur det funkar i hans hemland.

Tanken slog även mig, men han glömmer att han befinner sig i ett land med en helt annan kultur. I hans huvud finns det nog bara stark och svag. Allt är svart på vitt. Han ser inte nyanserna av vilka avvägningar polisen måste göra hela tiden. Jag tror man tog rätt beslut som hemlighöll sina misstankar. Kolla vad som hände så fort man gick ut med det. Två till blev skjutna. Genom ett fönster denna gång. Gärningsmannen escalerar sitt våld nu när det blivit uppmärksammat - om det nu är samme person. Det vet vi inte än.
 

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Ort
Västkusten
Hoj
Engelskt och japanskt
men det är ju bara så trist att Badger aldrig kan skriva nåt konstruktivt utan alltid bara kommer med påhopp och bittra kommentarer.

Nåja, det är han ju knappast ensam om här.

För övrigt är det inte polisen som skickar dessa sms, det ser ju vilken idiot som helst. Dessutom skulle polisen inte sprida info via sms, snarare via presskonferens, tv och tidningar.
 

Stuff

GRATTIS AIK TILL TRIPPELN!
Gick med
22 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
En tråkig men praktisk
DN:
"Börje Sjöholm, operativ chef för länskriminalen i Skåne, sade på en presskonferens i dag att polisen tror att den misstänkta skytten är en man "mellan 20 och 40 år gammal".

Bra jobbat! Nu har de ju verkligen ringat in en gärningsman.
 

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
DN:
"Börje Sjöholm, operativ chef för länskriminalen i Skåne, sade på en presskonferens i dag att polisen tror att den misstänkta skytten är en man "mellan 20 och 40 år gammal".

Bra jobbat! Nu har de ju verkligen ringat in en gärningsman.

Eller hur! Dom är han minsann på spåren :rolleyes:

Dessa jävla gärningsmannaprofiler som skapas av statistik..
Jag hörde på efterlyst (tror jag) för några veckor sen "men vi missade den här mannen då han inte matchade gärningsmannaprofilen som vi skapat"
Man kan inte lösa brott med statistik damnit!
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
De två kvinnorna igår i lägenheten påstås inte vara relaterat.
Att det det rör sig om mer än en idiot är nog troligt.
Förbannat drygt att det hela ska bli en etnicitetsdebatt, det är väl för fan inte självskrivet att det rör sig om det ena eller det andra.
 

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 690 SMC-R
...
Man måste ju undra vad fan det är för vapen han använder eftersom han inte lyckas döda dem. ...

Om det nu är så att det är en pistol han använder så är det väl iofs inte helt omöjligt att han helt enkelt missar. Pistol+ lite avstånd så är det väl inte så lätt att ens träffa en människa.
 

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Ort
Bra
Hoj
S1000RR
Pistol+ lite avstånd så är det väl inte så lätt att ens träffa en människa.

Jo, det är ju just det det är. Särskilt om du får hålla med båda händerna och kanske till och med med stöd. Siktet måste ju förstås vara bra inställt annars blir det ju problem.

Jag menar mer om det är en ärtbössa eller nåt, för han har ju träffat de flesta verkar det som. 22:a antagligen, för att vara seriös.
 

Badger

Nemo saltat sobrius
Gick med
24 Jan 2005
Ort
Byhåla
Hoj
Black editions
Trevlig nivå det är i den här tråden eller är den öppen och hjärtlig med folk som känner varandra?

Snubben Bosse Uzi är nybliven sporthojsförare, hysteriskt lättkränkt och oehört fördomsfull (mer lättretad går inte att hitta:D).

Han har tydligen numera klickat ifrån ignorefunktionen numera ....

Edit:
Jag lovar, jag ska försöka ignorera honom

Funkar inte ignore längre :confused:
 
Last edited:

BostonGurka

Bannad
Gick med
27 Mar 2006
Ort
Anonym
Hoj
Anonym
Med de främlingsfientliga strömningar som finns i samhället idag finns det en allvarlig risk
att somliga ser lasermannen som en ljuspunkt i tillvaron.
 

Stuff

GRATTIS AIK TILL TRIPPELN!
Gick med
22 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
En tråkig men praktisk
Med de främlingsfientliga strömningar som finns i samhället idag finns det en allvarlig risk
att somliga ser lasermannen som en ljuspunkt i tillvaron.
vesslan2211.jpg
 

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Ort
Västkusten
Hoj
Engelskt och japanskt

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Ort
Norrköping
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
John A hade väl en tveksam svensk historia?

Här finns inte ens någon information om att det var en laserman överhuvudtaget?

Det finns inget som säger att det var en svensk?

Hur kommer det sig att vissa (svenskar) är så övertydligt övertygade om att det är en svensk gärningsman, och vad är hans motiv?

Såg att expressen idag hade sidan 7-14 som handlade om kartläggningen av "den nye lasermannen" , även fast polisen hade 3 rader i pressreleasen..
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top