Hur många tycker att man ska kunna välja kommentatorer på VIASAT motor?

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Jag har valt att inte nån kanal som sänder motogp just pga av man inte kan få engelska kommentatorer.

Valfrihet, självklart.

(sen kommer jag inte ta viasat eller nån annan kanal heller om det inte är Toby & Julian som kommenterar)
 

Kielbasa

Ny medlem
Gick med
20 Nov 2009
Ort
Haninge
Hoj
-98 YZF 600R
Jag kan börja med att säga att jag är grymt missnöjd med Viasat "Motor", och att britterna förnedrar dom svenska kommentatorerna i jämförelse. Jag skaffade Viasat "Motor" - EN PASSION....EN KANAL... enbart för att kolla på motogp. Till att börja med så blir motogp överkörd av F1. Där visar man varenda träningspass och täcker i princip allt. Om det sedan råkar vara F1 träning på samma tid som ett motogp race så inte fan är det så att gp:n får lite sändningstid. Utan då får man se det när F1 är slut.:va Sedan så är det allt annat man stör sig på, kommentatorer som sitter och snackar en massa skit istället för att vara med i racet, sändningar som inte börjar på utsatt tid, motogprelaterat som sänds i viasat sport istället och till slut, det som fick mig att helt ge upp, denna "Motor" kanal som sänder fotboll... Vad är problemet!!!???? Det finns ju redan flera dedikerade fotbollskanaler och även vanliga viasat sport. Hur i helvete kan man sända fotboll på denna kanal som är till just för dom som gillar motorsport!!!??? Nu har dom i alla fall tappat en kund till förmån för BBC:s sändningar och jag rekommenderar alla som vill ha högkvalitativ motogp täckning att göra detsamma.
 

NisseHt

Yamaha samlare
Gick med
11 May 2004
Ort
Skånelandet
Hoj
MT10, FZR1000, RD350, DT125
Skulle hellre se det i HD än med andra kommentatorer. Skulle dom dessutom göra samma satsning som under F1-helgerna skulle det bli ännu bättre. Men främst av allt vill jag att dom köper över WSBK från Eurosport!!

Håller med! WSBK utan reklamavbrott samt WSBK som kommer på utsatt sändningstid istället för beachvolleyboll hade varit kalas! :tungan
 
Last edited:

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RA
Förra vintern var det bara skit på Viasat Motor så i verkligheten blev det att kanal vart dubbelt så dyr eftersom det inte sändes något att titta på under vinterhalvåret, det skulle jag vilja se en ändring på.

Sen självklart också att kunna välja de brittiska kommentatorerna vore helgrymt, då blir de definitivt en abbonnent rikare igen.
 

Boatdrinks

www.Bombrepa.se
Gick med
25 Dec 2007
Ort
30 meter upp
Hoj
Fet-Grisen, 1800cc vansinne
Själv skulle jag gärna vilja ha viasat motor, men i dagsläget har jag inte hittat en enda leverantör där man kan abbonera på denna kanal utan att köpa ett helt batteri med för mig helt ointressanta fotboll/tennis/golf/pingpong/brännboll/whatever kanaler.

Varför kan man inte få köpa kanalen utan att behöva betala även för dessa helt ovidkommande andra kanaler?
 

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RA
Själv skulle jag gärna vilja ha viasat motor, men i dagsläget har jag inte hittat en enda leverantör där man kan abbonera på denna kanal utan att köpa ett helt batteri med för mig helt ointressanta fotboll/tennis/golf/pingpong/brännboll/whatever kanaler.

Varför kan man inte få köpa kanalen utan att behöva betala även för dessa helt ovidkommande andra kanaler?

Därför att Viasat Motor inte skulle bäras av sina egna abbonnenter utan måste klumpas ihop med de andra kanalerna för att ens kunna räkna hem pengarna.

Det har alltid funkat så, de svagare kanalerna blir beroende av att de säljs in tillsammans med andra kanaler.
 
Gick med
10 Sep 2003
Ort
Hörby
Hoj
CB1000RA
Något jag stör mig på, är att innan kostade Viasat sport paketet 99:-
i månaden tror jag det var (via Telia iallafall), och det var väl OK, tyckte
jag, för att kunna se MotoGp med bra sändningar och mycket repriser,
RedBull Rookies Cup, och så även ProSuperbike (dock kanske inte så bra sändningar..).
MEN, sen la man till en kanal till (var det Viasat Hockey eller nått?),
och då kostade 139:-!
Jag skiter fullständigt i fotboll, hockey och golf. Jag vill ha MOTOR...
Skulle vilja se en ändringa där man kan välja vissa av kanalerna
bara istället... inte sugen på att betala 139:- för att jag vill ha kanalen
Motor..

EDIT: Såg nu att nån nämnde deta ovan... Och ja, det stämmer ju
det med att de svagare kanalerna har det tufft tyvärr..

WSBK till Viasat Motor som nån nämnde hade varit guld! :yoparty


Gällande kommentatorerna.. Tycker de gör ett ok jobb.
Självklart hade det varit kul att kunna välja kommentatorer själv.

På själva kommentatorsjobbet, så finns det två sätt att se det..
Varför kommenterar sådant som man själv ser i bilden hela tiden?
Bättre att upplysa om vad som händer i depån tex, så som Randy Mamola
brukar göra i de engelska (är det va?) sändningarna. Och på kvalen, då
vissa förare har röd sektortid tex, men det visas inte på TVn.. det
är också intressant..
Men visst, kul också när de kommenterar det man själv ser. Så det finns
fler sätt att se på det tycker jag.

/Benny
 
Last edited:

Boatdrinks

www.Bombrepa.se
Gick med
25 Dec 2007
Ort
30 meter upp
Hoj
Fet-Grisen, 1800cc vansinne
Därför att Viasat Motor inte skulle bäras av sina egna abbonnenter utan måste klumpas ihop med de andra kanalerna för att ens kunna räkna hem pengarna.

Det har alltid funkat så, de svagare kanalerna blir beroende av att de säljs in tillsammans med andra kanaler.

Enligt detta resonemang så bär alltså alla olika "hemspråks"kanaler sig själva? visst, förmodligen är dessa kanaler brutalt mycket billigare för leverantören att köpa in, men det måste ändå gå att räkna på ett pris för att leverera enbart motor kanalen. Sen måste det ju vara upp till mig som kund att bestämma om jag vill betala, säg 99kr för enbart denna när jag kan köpa ett paket och få ytterligare 4-5 idrottskanaler som jag aldrig kommer att titta på för 139kr.

Edit: ON-topic. Val är alltid ok, engelsk kommentator är att föredra annars:tummenupp
 
Last edited:

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Strängnäs
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
Jag skulle gärna ha möjligheten att välja kommentatorer på MotoGP sändningarna. :tummenupp

Jag tycker faktiskt att dom svenska kommentatorerna är helt okej.
Det är klart att det är lite sämre än dom engelska ibland, men kolla bara hur mycket erfarenhet och rutin dom engelska har jämfört med dom svenska. Dom har ju kommenterat MotoGP i typ 20-30 år en del och det är väl klart att dom gör det lite bättre än dom som gjort det i ett par år.
Jag tycker att dom svenska tar sig lite för varje år som går, och tror nog att det kan bli bra till slut. Nu när Stigefeldt är med ibland så får man ju också lite "inside info" ibland, och det är ju nåt som man verkligen vill ha.

Dom engelska kommentatorerna har en förmåga att göra racen lite mer spännande än vad dom är, men jag har ingen aning om hur dom gör det. Har vid flera tillfällen kollat på direktsändningen på ViaSat (och först, och sen nån dag senare (innan jag hade kanalen) laddat ner den brittiska sändningen från BBC, och fått en känsla av att jag inte tittar på samma race. Men det handlar nog också bara om rutin och erfarenhet. Jag tycker man ska ge dom svenska kommentatorerna en chans och ge dom lite tid. Jag är helt övertygad om att det inte är alldeles lätt att sitta där och hålla ordning på allt, kolla på nån form av live timing och lite olika tv bilder, försöka kommentera racet på ett spännande sätt, och samtidigt föra nån form av intressant konversation vid sidan om.

En annan sak som är bättre med den engelska sändningen är ju att dom verkligen är PÅ PLATS!. Man kan ofta höra saker som "Jag pratade med Edwards igår efter kvalet och han hade lite chatter i ingångarna på kurva 10 vilket störde honom lite, men nu har dom justerat bla bla bla...." och liknande. Ibland sticker dom in med nån kommentar från någon som står vid depåmuren under racet som precis pratat med nåt team manager om nåt som hänt under racet. Sån typ av information är ju sjukt rolig att få och är ju i princip helt omöjlig för dom svenska kommentatorerna att framföra.

Fick man välja så skulle det finnas gott som svenskar på plats i depån. Men skulle börja sända långt innan själva racet och ha lite intervjuer, analyser och liknande innan. Nu klipper man in precis innan racet typ, och sen går till nåt annat precis efter.

Har man TUR så får man se presskonferansen efteråt, och det STÖR mig nåt fruktansvärt. Känns alltid som man sitter och väntar på presskonferansen, och sen precis när den ska börja så säger dom "Ja nu måste vi tyvärr lämna över till KM i folkrace från Arvika" typ... Så sitter man där i soffan och bara skriker rakt ut "NEEEEEEEJ!!" när dom klipper sändningen.

Allt sammantaget gör att man hellre tittar på BBC, där det känns som man får en större täckning av hela arrangemanget än på ViaSat Motor.
 
Last edited:

betsy

Fuck cancer
Gick med
21 Apr 2003
Ort
Öfvre Järfälla
Hoj
Liten Galen
Jag önskar att:
1. De svenska kommentatorerna får åka runt precis som F1-folket, intervjuer på plats, förstahandsinfo, känsla av närhet...

2. Kunna välja språk & kommentatorer, även de engelska är fläckvis både flamsiga & ofokuserade, men då är det iaf mitt val.

3. Viasats personal svarar på frågor när man mailar (hej chefen :hej) Eurosport är visserligen en usel kanal, men man får matchande usla svar på sina frågor.

4. När det repriseras rejs så ska allt med, varför får jag bara allt på livesändningen och en tragisk tyst tablå mellan klasserna när det är repriser?

5. Kanalen fylldes med motorsport även "off season", repriser på årets rejs, gammal nostalgi etc. (TV var väl uppfunnet även när Anderstorp hade sina glansdagar?)

6. Viasat skaffade lite rättigheter till Macaus GP, Isle of Man och allt annat galet folk kör på riktiga vägar.

Det var nog allt :)
 

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Detta ickeproblem löser man ju lätt genom att köpa sig ett premiumkonto på MotoGP.com och sedan dra en vacker liten sladd från datorn till sin feta flatscreen varje gång det är rejs. Då har man ju tillgång till ALLT kring racen, t.o.m. saker som man nästan inte bryr sig om. Fast det är klart, har man köpt kanalpaket med tillhörande box så kanske man vill fortsätta att se det genom Viasat.

Men visst håller jag med, det lilla jag sett från Viasats sändningar så håller kommentatorerna definitivt inte samma nivå som dom riktiga. Mycket roligare att se den utländska sändningen.
 
Gick med
10 Sep 2003
Ort
Hörby
Hoj
CB1000RA
Har man TUR så får man se presskonferansen efteråt, och det STÖR mig nåt fruktansvärt. Känns alltid som man sitter och väntar på presskonferansen, och sen precis när den ska börja så säger dom "Ja nu måste vi tyvärr lämna över till KM i folkrace från Arvika" typ... Så sitter man där i soffan och bara skriker rakt ut "NEEEEEEEJ!!" när dom klipper sändningen.

Just det, det glömde jag säga...
Varför i hela fridens namn får vi inte se presskonferensen längre?
Skandal!!
 

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RA

Det du menar är att de gärna skulle göra en likadan satsning på MotoGP som de gjort på F1. ;)
Jag skulle gärna också vilja se en sådan satsning... men tyvärr tror jag att tittarunderlaget för det i Sverige är alldeles för klent. :(
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Jag betalar för ViaSat Motor och de andra kanalerna som ingår i paketet men har nästan helt slutat att titta på MotoGP-sändningarna för att kvalitén är så låg jämfört med vad jag kan tanka hem 2-3 timmar senare.

Om ViaSat ska komma ens i närheten av engelska Eurosport med Toby och Julian måste de göra en satsning likt den de gör i F1. Kommentatorer som är på plats, en Frida-kopia som är "kompis" med rätt personer i depån osv.

Det kommer troligtvis aldrig att ske eftersom det är för dyrt så jag funderar starkt på att säga upp ViaSat!
 

Forzavale

Sporthojsnörd
Gick med
24 Mar 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
Ja
Jag gillar Tobias Lyon, han är kunnig och säger inte mer än nödvändigt.
Däremot Janne Blomqvist babblar på tok för mycket, och eftersom han inte är lika duktig och påläst som han är på F1 så består 99% av hans tjöt om tider, det mesta är bara dösnack och Tobias får inte en syl i vädret. Janne säger sådana saker som man ser i bild, dvs helt onödiga kommertarer såsom: "och här ser vi Mika Kallio i bild...."

Mina 5öre.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top