Hur många tycker att man ska kunna välja kommentatorer på VIASAT motor?

Magnus S

Ny medlem
Gick med
13 Jun 2008
Ort
Göteborg
Hoj
07-Yamaha R6, 08-Yamaha xt660z, 10- Aprilia RSV4 2010
Hej på er alla,

Jag har just nu en dialog med VIASAT motors ansvarige.

Mina frågeställningar till er alla på forumet sporthoj är som så här:

Vilka är nöjda med de svenska kommetatorerna på VIASAT MOTOR?

Vilka skulle uppskatta mer att ha MOTO GP´s egna kommentatorer?

Idag skulle det vara möjligt att välja svensk utsänding med egna kommentatorer alternativt Moto GP´s egna via en knapptryckning på fjärren...

Hur många mer skulle välja att prenumerera på viasat motor om man kunde få den engelska orginalljuds utsändingen via en knapptryckning på fjärren?

Kommentera och svara gärna för Viasat motors chef kommer kolla till länken....
Ju mer som tycker som jag ju större chans att man får lite inlevelse i kommentatorerna.
 
Last edited:

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Märsön
Hoj
929
Jag väljer de brittiska/Motogp:s egna kommentatorer före de svenska alla dagar i veckan.
 

zajtar

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2005
Ort
Göteborg
Hoj
En cbr 1000rr 08 med 09ans motor i .Hojar som man har haft 1000rr, 900rr ,2 st 929rr, kawasaki z1000
Jag kan säga så här när jag kollar på moto gp till svenska kommetator så somnar jag alltid till deras röster kan vara ljudet annars också som får mig å somna hahha
 

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
Jag för min del skulle gärna kunna välja kommentatorer. Jag tycker dom engelska lever sig in i rejset 110ggr bättre än dom svenska tråkmånsarna. Visst är dom svenska kunniga men kunde dom förmedla vad som händer på ett tråkigare sett hade dom platsat i riksdagen....

Sen va det prat om att motoGP skulle sändas i HD vad hände med det?????
 
Last edited:

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Klart det skulle vara bättre med MotoGPs egna kommentatorer för de är på plats och har info som inte de svenska har. Iofs är Nick Harris bra jävla trött och svamlig men Gavin Emmett och Ian Wheeler är bra.
 

Riddick

Medlem
Gick med
30 May 2009
Ort
Hemma
Hoj
CBR600RR
Valmöjlighet är alltid bra. Jag tycker generellt att de svenska kommentatorerna gör ett rätt bra jobb. Men det jag saknar är lite mer information om heta rykte m.m. Tycker att svenskarna inte riktigt hänger med och bara repeterar samma gamla rykten hela tiden. Lite intervjuer från depån hade inte heller suttit fel.

Mina 5 cent...
 

NorSkeN

#69 Nordic BoTT
Gick med
27 Jul 2004
Ort
Trelleborg
Hoj
Aprilia RSV 1127 Factory
Jag väljer helt klart motogp's egna kommentatorer om det är möjligt.
Inte för att dom svenska är dåliga men dom sakar en hel del inlevelse.
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Jag skulle tänka mig (pågående diskussion hemma då vi båda är motorintresserade (men snåla)) att skaffa Viasat om:

1. Eventen kommenterades på ett kvalatativt och inspirerande sätt. Instämmer mao med TS
2. Mer fokus lades på RoadRacing, Rally, Rallycross, SuperCross, Trial osv (publikvänliga och roliga grenar). Och mindre på F1, Freestyle cross etc.. Sånt är kul i 3 minuter, sen har man liksom sett det. Allt som är dyrt är inte kul (F1).
3. Svenska race skulle täckas lite mer. Och inte bara STCC (som iofs SVT äger) utan PSBK, Camaro Cup och i stort ALLA andra serier som är roligare än STCC. Jag förstår att det är dyrt att filma, men när SVT ändå är där med kameror som kanske tom fångar PSBK.. Så kanske Viasat kan få sända det eftersom SVT har den värdelösa smaken att låta bli!
 

Mr_Firestorm

Gudomlig sporthojare
Personal
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Avesta
Hoj
Suzuki Gsx650f och Sfv650
Jag skulle välja dom engelska alla ggr. Dessutom en viktig detalj om man står i valet mellan viasatmotor eller motoGP sändningar på nätet.
 

tuppjuck

Lagom är för lite!
Gick med
25 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Radfyror o V-twin.
+1 på engelska kommentatorer härifrån också. Upplever dem som bättre pålästa på tex statistik och historik och ffa upplever jag dem som att de inte berättar så mkt av det uppenbara man kan se med egna ögon på skärmen/tv:n.
 

CoolaOla

www.shadowspast.com
Gick med
19 Aug 2010
Ort
Nacka
Hoj
Gixxer 750 K8, Honda Fireblade 929
Och om ansvarige för Viasat motor läser denna tråd så kanske han kan svara på varför de visar fotboll Live på denna kanal vissa kvällar (just nu tex). Jag blir ruskigt irriterad på detta.
 

Storfot

Torque of The Devil
Gick med
11 Oct 2009
Ort
Wall-Entuna
Hoj
TL1000R
Jag skulle också föredra Engelska kommentatorer! Gärna till WRC också om det är möjligt. Tycker Svenska kommentatorerna pratar mest nonsens och med noll inlevelse...
 

NisseHt

Yamaha samlare
Gick med
11 May 2004
Ort
Skånelandet
Hoj
MT10, FZR1000, RD350, DT125
Sen va det prat om att motoGP skulle sändas i HD vad hände med det?????

Undrar jag med. HD-kanalen har bara golf, Nascar och fotboll känns det som och till råga på allt så har man fått en j-a fotbollskanal till i HD :gnissla

F.ö tycker jag att när Toby Moody, Dennis Noyes och Randy Mamola försvann från Comhem Eurosport så var det ett stort nerköp, men sist jag hörde MotoGP med eng kommentator så blev jag inte speciellt begeistrad. Vad jag har förstått är ingen av dom tre kvar längre.

Tycker Tobias Lyon och Peter Dahlbom är helt ok. Lite synd dom inte är på plats dock och jo visst händer det att dom sover ibland.
 

Droopfy

#13
Gick med
28 Apr 2004
Ort
Borås
Hoj
YZF450, Lillgixxer (GSX400R)
Jag kör motors tv hemma. Det är en fröjd att höra engagerade britter kommentera motorsport.

valfriheten tycker jag ska finnas. vissa kanske föredrar svenska.
personligen tycker jag motorsport lir så mycket mer spännande med kommentatorer som lever sig in i situationer som händer PÅ banan i samma stund man ser det.

svenska kommentatorer tycker jag har en förmåga att sväva ut på alla möjliga sidospår, och därmed missar dom detaljer som man som engagerad tittare ser.

britterna är duktiga på att se minsta framhjulskasande eller bakhjulsläpp.
hoppas våra svenska kommentatorer kan ta lärdom från dom.

vill ändå påpeka att de svenska faktiskt är mycket kunniga på mycket, men engagemanget och den barnsliga förtjusningen saknas. detta gäller all motorsport, inte bara motogp
 

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Skulle hellre se det i HD än med andra kommentatorer. Skulle dom dessutom göra samma satsning som under F1-helgerna skulle det bli ännu bättre. Men främst av allt vill jag att dom köper över WSBK från Eurosport!!
 

#46

HMCK`s BanGeneral
Gick med
16 Dec 2007
Ort
Hudiksvall
Hoj
Kawasaki ZX10 Husaberg 570, Yamaha XV 1600 Wildstar, Kina-Minimoto 50cc x 2
Det är en fröjd att höra engagerade britter kommentera motorsport.

valfriheten tycker jag ska finnas. vissa kanske föredrar svenska.
personligen tycker jag motorsport lir så mycket mer spännande med kommentatorer som lever sig in i situationer som händer PÅ banan i samma stund man ser det.

svenska kommentatorer tycker jag har en förmåga att sväva ut på alla möjliga sidospår, och därmed missar dom detaljer som man som engagerad tittare ser.

britterna är duktiga på att se minsta framhjulskasande eller bakhjulsläpp.
hoppas våra svenska kommentatorer kan ta lärdom från dom.

vill ändå påpeka att de svenska faktiskt är mycket kunniga på mycket, men engagemanget och den barnsliga förtjusningen saknas. detta gäller all motorsport, inte bara motogp


Måste hålla med om detta!:tummenupp

Valfriheten är nog bra att ha för dom som vill höra svenska!

Per
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top