Körkort 2011

freij

Medlem
Gick med
23 May 2010
Ort
Järfälla
Hoj
Drz 400sm, hva 125
Nu när det är stängt utom i malmö så tänkte jag starta en ny tråd.

Men jag ska satsa på att bli först på listan!:banana

Lycka till allihopa som ska ta kortet 2011!
 

Kasken

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2010
Ort
På hojen
Hoj
CBR600RR -03
Nedu, jag kommer att pilla in mitt datum ett par veckor innan ska du se! ;)

Lite halvsegt att öva på krypkörning på en nerdrevad cbr600 bara, men men. Det lär ju bli en barnlek med skolans hoj sen :p

Lycka till!
 

Micke™

La costen krokodil
Gick med
13 May 2010
Ort
Bra
Hoj
bilringar och hängröv
Nedu, jag kommer att pilla in mitt datum ett par veckor innan ska du se! ;)

Lite halvsegt att öva på krypkörning på en nerdrevad cbr600 bara, men men. Det lär ju bli en barnlek med skolans hoj sen :p

Lycka till!

Hur är egentligen styrradien på CBR'en gentemot skolans? min Z har ju skitkass radie jämfört med skolans bmw 650gs eller vad den nu hette(släppte allt vad övningsköra/trafikskola o allt hette så fort inspektören sa att jag skulle få kortet), så när jag suttit o övat med min(bäst att säga att det inte var mycket annars lär väl syrran skriva nåt här :) ) så kändes skolans pissenkel.
 

Plazmite

Sporthojsnörd
Gick med
4 Jun 2009
Ort
Hemma
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory
ååååÅÅÅÅÅ jag som tänkte starta denna tråden 110101 00:01... tjyvstart!:va
 

bikerboy 1

Ny medlem
Gick med
1 May 2010
Ort
högsäter
Hoj
Aprilia rs 125 -05
Nån som har koll på hur tidigt man måste vara ute för att ta kortet? Jag fyller 29 mars och ska ta A1 kort i Uddevalla. Blir det svårt att fixa uppkörning i slutet av april/början av maj om man har övat mycket konkörning m.m. privat o en del/lite övningskörning privat innan. Jag hoppas att jag ska klara kortet ganska bra och på så få lektioner som möjligt. (kanske alla gör men :rolleyes: ) :tungan

Kan man skriva in sig tidigare än 3 månader före man fyllet eller är det 3 månader innan som är tidigast för inskrivning? :va

Tackar i förväg för alla vänliga svar jag hoppas få på dessa frågar och vill ge alla er kortplockare en fet lyckospark inför kommande år! :tummenupp
 

yeltzin

Medlem
Gick med
2 Sep 2009
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki Sv 650 N -00
Satt själv här och skrev i motsvarande tråd för ett år sedan..

Lycka till alla!!
 

Hoken78

Ny medlem
Gick med
26 Sep 2009
Ort
gotland
Hoj
2010 Kawasaki Z1000
Ni får väl sikta på att slå antal tagna kort 2010 nästa år tror vi stanna på ca 210 st, vi slog 2009 ganska ordentligt då dom bara registrerade 95:) lycka till allihop
 

Kasken

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2010
Ort
På hojen
Hoj
CBR600RR -03
Hur är egentligen styrradien på CBR'en gentemot skolans? min Z har ju skitkass radie jämfört med skolans bmw 650gs eller vad den nu hette(släppte allt vad övningsköra/trafikskola o allt hette så fort inspektören sa att jag skulle få kortet), så när jag suttit o övat med min(bäst att säga att det inte var mycket annars lär väl syrran skriva nåt här :) ) så kändes skolans pissenkel.

Den är väl precis som vilken annan sporthoj jämfört med körskolornas antar jag. Värdelös. De flesta körskolor sitter väl inne med någon slags bmw som precis som på din skola. Men som du säger blir det ju iaf inte svårare på uppkörningen av att öva privat med en svår hoj! :tummenupp
 

Christian.

Guest
Kuggade sista tiden i Gbg, så det e la lika bra att man går med i detta forumet också! :D
 

Harrgen

HejHej
Gick med
10 Oct 2007
Ort
På loftet
Hoj
99 Yamaha R6. 01 Yamaha R6. 02 KTM 640. 02 Yamha YZF 426. 01 Honda CR250R. 03 KTM 660 SMC
Den är väl precis som vilken annan sporthoj jämfört med körskolornas antar jag. Värdelös. De flesta körskolor sitter väl inne med någon slags bmw som precis som på din skola. Men som du säger blir det ju iaf inte svårare på uppkörningen av att öva privat med en svår hoj! :tummenupp

Träning ger färdighet.
Jag satte den "svåra" banan med min R6a :yoparty
 

ForEvo

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2005
Ort
Umeå
Hoj
BadBoy 200cc -08, CBR 600 (leksaker)
Här sitter man med B-kort o har precis bytt till sig en CBR 600.

Hur f-n ska man hinna ta ett körkort innan sommaren som det är nu?

Synundersörkningar, riskkurser som måste göras innan teori o hela köret.
Ett MC kort känns hopplöst långt borta för en som precis fått upp tanken för det när säsongen är över och körskolorna ligger i ide.
Man tycker jag att åtminstone riskettan kunde avverkas under vintern men icke. :huvet
 

Christian.

Guest
Nån som hört när transportstyrelsen öppnar sin verksamhet för uppkörning igen?
 

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Ort
Skogen
Hoj
KTM 1090 Adventure R
Kan man skriva in sig tidigare än 3 månader före man fyllet eller är det 3 månader innan som är tidigast för inskrivning? :va

Du kan skriva in dig på körskola innan du fyllt sexton och börja på teorin gå kurser liksom men du får ej köra.

JAG SKA BLI FÖRST PÅ LISTAN!!! Eller ja. I början ialla fall :tungan
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top