Hoj Köp

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Sen behöver man faktiskt inte effekt för att köra fort..
Jag anser att de är bättre att ha en hoj där du vågar gasa fullt än att ha en mc som man inte vågar det på.
Jag bytade från gixxer 750 till er6n alltså till hälften av effekten.
Direkt körde jag dubbelt så snabbt som med gixxern för ja kunde "hantera" Effekten på ett annat sätt.

Enda anledningen till varför jag skulle vilja ha lite mer mos är för att kunna wheela lite bättre :rolleyes:.

Rakt fram så är er6an inte så snabb (200km/h) men i kurvorna är den perfekt och effekten är kanon för mig .
På Bana hade jag Inga problem att hänga med sporthojarna med min kära lilla tjejhoj.

Så var det ifall för mig.
Och faktiskt jag blev riktigt imponerad att VBK kan hålla så högt tempo med sin mt-03 med 45hk , han bevisar verkligen att man inte behöver ha effekt för att köra fort.
Vill börja med att ge dig cred för att du erkänner att du har en tjejhoj! :tummenupp

Sen har du 100% rätt om hanterbarheten. Det finns kanske 20 - 25 personer i Sverige som klarar av att utnyttja resurserna i en modern 1000cc och alla dessa tävlar i Pro Superbike eller motsvarande. Resten av Sveriges innehavare av 1000cc hojar gör det inte och kunde likväl ha kört 600, 675:a eller 750.

Spinner vidare på VBK's inlägg, tycker man det roligaste som finns att köra rakt fram på E4:an eller E6:an så är en 1000cc perfekt (tror dock en Hayabusa är ännu mer rätt) men om man gillar knixkörning på småvägar eller att köra på Knudan och SRW så är smidighet viktigare än toppeffekt.
 

Bjork3n

Medlem
Gick med
24 Jan 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
Ktm 690 smc 2011
Vill börja med att ge dig cred för att du erkänner att du har en tjejhoj! :tummenupp

Sen har du 100% rätt om hanterbarheten. Det finns kanske 20 - 25 personer i Sverige som klarar av att utnyttja resurserna i en modern 1000cc och alla dessa tävlar i Pro Superbike eller motsvarande. Resten av Sveriges innehavare av 1000cc hojar gör det inte och kunde likväl ha kört 600, 675:a eller 750.

Spinner vidare på VBK's inlägg, tycker man det roligaste som finns att köra rakt fram på E4:an eller E6:an så är en 1000cc perfekt (tror dock en Hayabusa är ännu mer rätt) men om man gillar knixkörning på småvägar eller att köra på Knudan och SRW så är smidighet viktigare än toppeffekt.

TJEJHOJ! DE SKREV JA ALDRIG!!!
:gnissla
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Sen behöver man faktiskt inte effekt för att köra fort..
Jag anser att de är bättre att ha en hoj där du vågar gasa fullt än att ha en mc som man inte vågar det på.
Jag bytade från gixxer 750 till er6n alltså till hälften av effekten.
Direkt körde jag dubbelt så snabbt som med gixxern för ja kunde "hantera" Effekten på ett annat sätt.

Enda anledningen till varför jag skulle vilja ha lite mer mos är för att kunna wheela lite bättre :rolleyes:.

Rakt fram så är er6an inte så snabb (200km/h) men i kurvorna är den perfekt och effekten är kanon för mig .
På Bana hade jag Inga problem att hänga med sporthojarna med min kära lilla tjejhoj.

Så var det ifall för mig.
Och faktiskt jag blev riktigt imponerad att VBK kan hålla så högt tempo med sin mt-03 med 45hk , han bevisar verkligen att man inte behöver ha effekt för att köra fort.

TJEJHOJ! DE SKREV JA ALDRIG!!!
:gnissla
Denail....
 

J.O.B

alltid på rullning
Gick med
13 Jun 2009
Ort
"SS"
Hoj
R1 -07
Angående smidighet.
Har själv kört både zx6-r och retta.
Smidighet för mig kan även innebära att slippa växla så införnaliskt upp och ner, och ibland mer än en kugg. Det är surt och Tröttsamt i längden, bara för att man ska hinna med vännerna som sitter med endast högerhanden på styret och rullar.

Sen är det gott, och bra att veta, att man har pulver i hojen.
 
Last edited:
  • Gilla
Reaktioner: zm

Piggis

Ny medlem
Gick med
9 Aug 2010
Ort
Ängelholm
Hoj
2009, Hyosung GT650R
gick in på deras sida och där fanns en hel del ögongodis :D
Får nog ta en tur till borås känns det som :D
 

dre23

Ny medlem
Gick med
30 May 2010
Ort
där det passar
Hoj
Ducati 1198s
Vill börja med att ge dig cred för att du erkänner att du har en tjejhoj! :tummenupp

Sen har du 100% rätt om hanterbarheten. Det finns kanske 20 - 25 personer i Sverige som klarar av att utnyttja resurserna i en modern 1000cc och alla dessa tävlar i Pro Superbike eller motsvarande. Resten av Sveriges innehavare av 1000cc hojar gör det inte och kunde likväl ha kört 600, 675:a eller 750.

Spinner vidare på VBK's inlägg, tycker man det roligaste som finns att köra rakt fram på E4:an eller E6:an så är en 1000cc perfekt (tror dock en Hayabusa är ännu mer rätt) men om man gillar knixkörning på småvägar eller att köra på Knudan och SRW så är smidighet viktigare än toppeffekt.

Säger inte jag är snabbare på min r1 på kurviga vägar än en 600cc men är ju gott att ha massa pulver hela tiden, 600 cc är ju byggda för att tjejer oxå ska kunna köra mc vem har sagt det ska vara lätt ? finns bara en anledning till att man kör tjej hojjar med för lite effekt det är plånboken eftersom både hojjen och försäkringen är dyrare på en 1000:)

Det är som med bilar jag kör med v8 bil det betyder inte att jag ligger kör ifrån Honda civic type r hela dagarna utan jag gör det för att jag älskar ha en bil som har kraft och går betydligt bättre än en kia ceed miljöbil
 
Last edited:

Bjork3n

Medlem
Gick med
24 Jan 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
Ktm 690 smc 2011
Säger inte jag är snabbare på min r1 på kurviga vägar än en 600cc men är ju gott att ha massa pulver hela tiden, 600 cc är ju byggda för att tjejer oxå ska kunna köra mc vem har sagt det ska vara lätt ? finns bara en anledning till att man kör tjej hojjar med för lite effekt det är plånboken eftersom både hojjen och försäkringen är dyrare på en 1000:)

Ja har man en liten snopp så :)


Vill jag ha fart och fläkt så kan jag få det utan problem.
Jobbar nämligen som instruktör i Lamborghini och Ferrari hos Supercars.se ;)
 
Last edited:

dre23

Ny medlem
Gick med
30 May 2010
Ort
där det passar
Hoj
Ducati 1198s
Ja har man en liten snopp så :)

En stor kuk är en klen tröst i ett fattigt hem ;)

Ja har man en liten snopp så :)


Vill jag ha fart och fläkt så kan jag få det utan problem.
Jobbar nämligen som instruktör i Lamborghini och Ferrari hos Supercars.se ;)

vill jag köra lamborghini eller ferrari köper jag en men ingen bra pendlar bil kör 7 mil till jobb varje dag

ps använd inte ord som snopp låter så kvinnligt
 
Last edited:
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top