Peterpains busaturbo

peterpain

sjukare än vad jag trodde hehe turbosjuk
Gick med
9 Mar 2005
Ort
göteborg
Hoj
kawasaki 500 mach 3 1970 döfrään
Hej
Nu är busan såld, trodde att det skulle kännas tråkigt för att man inte vet vem som skulle köpa den men nu känns det riktigt bra
Så nu är det det sista som jag skriver på detta bygget och ett stort tack till er alla som följ mig på resan

Ha det riktigt bra alla mvh peter.
 

ramram

Ny medlem
Gick med
5 Mar 2008
Ort
SKövde och ibland Norra Bali
Hoj
Hayabusa Turbox2
Akut/onormalt slitage av bakdäck!

Bäste byggherre herr P.Pain,

Motorcykeln fungerar jättefint men jag har ett litet problem. Ni gav ju mig följande instruktioner för snabba/riviga starter och snabba/säkra omkörningar:
1. Tryck på knappen för signalhornet (signalhornet verkar inte aktiveras men ni sade någonting om att det händer saker i den konstiga fyrkantiga lådan det står AUTRONIC på).
2. Gasreglaget i fullt öppet läge.
3. Vänta tills den konstiga vätskefyllda mätaren står på 1.5 (mätaren konstig pga inte många motorcyklar verkar ha denna typ av mätare).

Vad som händer är att bakdäcket slirar kraftigt emot asfalten, det blir långa streck som tjocka lakritssträngar i asfalten och bakdäcket slit onormalt snabbt (se bild på slitagemönster).
Första bakdäcket höll i 40mil och det andra bara 23mil.
Jag undrar nu om detta är normalt eller om jag gör något fel? :D
IMG_0373.jpg
 

ramram

Ny medlem
Gick med
5 Mar 2008
Ort
SKövde och ibland Norra Bali
Hoj
Hayabusa Turbox2
Tack för det snabba svaret. Kan man alltså räkna med en genomsnittslivslängd på ca 33mil per bakdäck?:confused:
Eftersom jag åker till jobbet med motorcykeln så får jag nog planera in en dag/vecka för byte av bakdäck. :rolleyes:
 

BusaLady

Turbotoka
Gick med
29 Mar 2009
Ort
Ja
Hoj
Suzuki GSX1300R, Suzuki SV650S *såld*, Suzuki GSX-R 1000 *såld*
Tack för det snabba svaret. Kan man alltså räkna med en genomsnittslivslängd på ca 33mil per bakdäck?:confused:
Eftersom jag åker till jobbet med motorcykeln så får jag nog planera in en dag/vecka för byte av bakdäck. :rolleyes:

Fakta är att ett Shinkodäck (kör med Stealth 003 soft) håller 2-300 mil och har supergrepp:fakta. (Jag hör dig Peter...:rolleyes:)
 

ramram

Ny medlem
Gick med
5 Mar 2008
Ort
SKövde och ibland Norra Bali
Hoj
Hayabusa Turbox2
Fakta är att ett Shinkodäck (kör med Stealth 003 soft) håller 2-300 mil och har supergrepp:fakta. (Jag hör dig Peter...:rolleyes:)

Jag kör med Dunlop Roadsmart II på min andra MCX400 kittade 'TouringTurbo' (med 1.3 i ladd, tankväska och SW Motech 31l Aero väskor). Däcken håller 550-650mil och har otroligt bra egenskaper speciellt i regn. På denna P.Pain byggda HotRodTurboBusa så ligger däckslitaget på en annan nivå!:fakta
 

ramram

Ny medlem
Gick med
5 Mar 2008
Ort
SKövde och ibland Norra Bali
Hoj
Hayabusa Turbox2
Jag har pratat med byggherren Mr.P.Pain och han har gett mig tillåtelse att publicera uppdateringar på cykeln i denna tråd.
Jag har kört 155mil under 3 veckor och cykeln har fungerat fantastiskt.
Små uppdateringar:
1. Ett genuint KN luftfilter med en damm / vattenstrumpa.
2. Olje tempmätare i oljepåfyllningen. Vet inte hur bra den fungerar, men det ser trevligt ut tycker jag.

IMG_0379.jpg

IMG_0382.jpg
 
Last edited:

peterpain

sjukare än vad jag trodde hehe turbosjuk
Gick med
9 Mar 2005
Ort
göteborg
Hoj
kawasaki 500 mach 3 1970 döfrään
jaaaaaaaaaaa äntligen lite uppdatering igen
snyggt jobbat
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top