Hur tycks det om utvandrarna egentligen??

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Bränn brevet från Obama! :mad:
Eller skicka tillbaks det med en posti-t:
"Fuck you communist, Sara RuLeZ!!!1111 *fNiZz*"
 

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 690 SMC-R
Jamen sådärja, nu har du satt homeland security på honom oxå. Snyggt jobbat, lixom :mad:
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Eller så förlorar vi en ingenjör och en läkare till USA och får två bidragslyftare från Somalia.

Alla i Somalien är också läkare och advokater, det har jag läst i Kamratposten och sett på "Se upp för Dårarna". Den var jete bra och belyser rasismen!!!!!11

På 1600 talet kommer även Holländarna. De är faktiskt med och grundar Göteborg

Tack så jävla mycket liksom. :4skrika
Känns som allt hade varit bättre utan Göte-tönt-borg. :mad:
 
Last edited:

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Gixxer 750 K8
...apropå eden ni fick svära; det finns väl i originaltexten ett p.s (som numera av politisk korrekthet, har fallit bort)?

'We embrace you as a new citizen of our land, and we welcome you to the American family.

Sincerely,
Barack Obama

P.s Guns don't kill people, YOU do'.
 

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Ort
Bra
Hoj
S1000RR
Alla i Somalien är också läkare och advokater, det har jag läst i Kamratposten och sett på "Se upp för Dårarna". Den var jete bra och belyser rasismen!!!!!11

Jobbade med en menis för länge sen som tydligen var datalärare. Såg jävligt kul ut när han knappade på datorn kan jag säga. Det är förstås oftast bara skitsnack. Därmed inte sagt att vi är bra på att ta vara på flyktingars talanger och erfarenheter.


Känns som allt hade varit bättre utan Göte-tönt-borg. :mad:

Göte-turk-borg menar du?
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Vad var nu kriterierna för att få medborgarskap i US?
"Hårt arbete" är det sannolikt, men vad i korthet?
Är det fortfarande bevis på att man har fast arbete eller ev. ekonomiskt oberoende?
 

SSB

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
...
Eller så förlorar vi en ingenjör och en läkare till USA och får två bidragslyftare från Somalia.

Men nu pratade vi väl i huvudsak arbetskraftsinvandring appropå landsförrädare eller inte. Och det var i det ljuset jag ansåg att det är "gungor och karuseller". För jag antar att TS inte innehar flyktingstatus i USA :D

De flesta som kommer hit från somalia faller väl under kategorin flyktingar?
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Jobbade med en menis för länge sen som tydligen var datalärare. Såg jävligt kul ut när han knappade på datorn kan jag säga. Det är förstås oftast bara skitsnack. Därmed inte sagt att vi är bra på att ta vara på flyktingars talanger och erfarenheter.

Är det vår uppgift att ta vara på deras talanger? Vems ansvar är det att ta vara på min (eventuella) talang?

Sådant där jävla flum hade jag hoppats slippa höra från dig. :mad:

Om de är bra på något får de jobb, jag har blivit opererad av en perser och av en ungersk jude, det gick galant båda gångerna och jag tror inte någon "tagit vara på" deras talanger, det gör man bra själv (om man har någon).
 

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Ort
Bra
Hoj
S1000RR
Är det vår uppgift att ta vara på deras talanger? Vems ansvar är det att ta vara på min (eventuella) talang?

Sådant där jävla flum hade jag hoppats slippa höra från dig. :mad:

Om de är bra på något får de jobb, jag har blivit opererad av en perser och av en ungersk jude, det gick galant båda gångerna och jag tror inte någon "tagit vara på" deras talanger, det gör man bra själv (om man har någon).

Man måste alltid ha med ett pk-tillägg. Det har jag lärt mig av korvis. :D
 

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Ort
på jobbet
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Det brukar var kul att läsa det du skriver eftersom du kan jämföra USA vs Sverige med öppna ögon.

Vad är det störsa skillanderna som kommer att bli för dig nu jämfört med tidigare?

När du reser utomlands, vilket pass kommer du att resa med då?
Tackar. :krama
Det har varit mycket resande ett tag så jag har inte haft en chans att skriva så mycket på sistone.

Största skillnaderna är att jag kan rösta och resa friare in och ut ur landet. Med ett green card så kan det bli problematiskt om man är utomlands mer än ett år.

Jag reser med båda passen. Amerikansk för att ta mig in och ut ur USA, svenskt för Japan, och blandat för övriga länder. Just nu bor jag i Japan och har mitt visum knutet till mitt svenska pass, så det är inte mycket till val där... :)

"Trying to do what they say can't be done"

mission accomplished?

är själv lite sugen på staterna ibland, har ett yrkeskunnande som troligen gör det lättare.

Det kan man säga :banana
Det är inte enkelt att ta sig igenom all kraven, men det är värt det om du verkligen är intresserad. :tummenupp

Vad var nu kriterierna för att få medborgarskap i US?
"Hårt arbete" är det sannolikt, men vad i korthet?
Är det fortfarande bevis på att man har fast arbete eller ev. ekonomiskt oberoende?
Giftemål eller särskild kunskap/talang som inte helt enkelt kan finnas i USA. Mao behöver du ett företag som sponsrar dig.

...apropå eden ni fick svära; det finns väl i originaltexten ett p.s (som numera av politisk korrekthet, har fallit bort)?

'We embrace you as a new citizen of our land, and we welcome you to the American family.

Sincerely,
Barack Obama

P.s Guns don't kill people, YOU do'.

Det är sant. Var hemma en sväng över helgen och passade på att göra rent 9mm:arn. :rolleyes:

Bränn brevet från Obama! :mad:
Eller skicka tillbaks det med en posti-t:
"Fuck you communist, Sara RuLeZ!!!1111 *fNiZz*"

Eftersom vi nu är "bro's", så skickade jag ett sms:

"Markus on Sporthoj railed your MOM!!!!111!!!one!!" :rofl
 
Last edited:
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top