Burka Niqab (Heltäckande slöja)

dahlgren

#4982
Gick med
9 Jun 2008
Ort
Enskede
Hoj
ZX7R
förstår inte varför dom har burka i sverige, det finns inga öknar som blåser upp till sandstormar här ju?
 

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 450 SMR
nu vettefan om det tagits upp tidigare i tråden.

men hur fan identifierar man sig när man bär slöja? visst kan man skippa leg, men pass och liknande? hur gör man i andra länder?

kan inte släppa fallet vi hade för ett par år sen när det blev ett jävla liv för att någon inte fick skriva tentor på universitet pga heltäckande slöja. hon ville bli lärare. jävligt skoj att ha en lärare som man inte har en aning om hur denne ser ut. eller om det ens är samma person innanför olika dagar.

och som någon sa, ska bli kul att se när bankrånare och liknande börjar köra slöja som maskering.
 

Langis

Asfaltsget
Gick med
18 Aug 2008
Ort
Huddinge, snättringe
Hoj
Bandit 1250 och en kinky
förstår inte varför dom har burka i sverige, det finns inga öknar som blåser upp till sandstormar här ju?

Har han inte sätt dem våldsamma stormarna runt min bil, herregud (förlåt) kan man be bort den?

nu vettefan om det tagits upp tidigare i tråden.

men hur fan identifierar man sig när man bär slöja? visst kan man skippa leg, men pass och liknande? hur gör man i andra länder?

kan inte släppa fallet vi hade för ett par år sen när det blev ett jävla liv för att någon inte fick skriva tentor på universitet pga heltäckande slöja. hon ville bli lärare. jävligt skoj att ha en lärare som man inte har en aning om hur denne ser ut. eller om det ens är samma person innanför olika dagar.

och som någon sa, ska bli kul att se när bankrånare och liknande börjar köra slöja som maskering.

Du menar att dem behöver visa sig tex att det är dem och inte sin bästa kusin, hehe det har hänt. så man kan täcka varandra...
 
Last edited:

bossbaver

..:.:..
Gick med
3 Sep 2008
Ort
Sverige
Hoj
Yamaha R6, 2006
Förresten ni som tycker att man inte behöver ta seden dit man kommer.

Vad tycker ni om alla somaliska män som inte jobbar?
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Ja alltså nu är det ju inte så o det kommer aldrig att bli så. Skulle en svensk flytta dit av nån idiotisk anledning så skulle han banne mig tvingas ändra på sig, men skulle en saudier av nån anledning flytta hit är dr fortfarande inte saudiern som måste ändra på sig...

Nej, men så utger sig inte Saudiarabien för att vara ett land som präglas av jämställdhet, demokrati, yttrandefrihet, religionsfrihet eller som värnar mänskliga rättigheter.

OM de hade gjort anspråk på någon av dessa saker hade din liknelse varit värd att ta på allvar.

och som någon sa, ska bli kul att se när bankrånare och liknande börjar köra slöja som maskering.

Ja, det kommer faktiskt bli oerhört kul att försöka se en rånare fly iklädd ett tält.
 
Last edited:

bossbaver

..:.:..
Gick med
3 Sep 2008
Ort
Sverige
Hoj
Yamaha R6, 2006
Insett valfritt muslimskt land där då istället för just Saudiarabien...

Så om jag förstår jag dig rätt, menar du att om en person från ett land utan demokratiska värdegrunder kommer till Sverige behöver denne ej heller följa det när han/hon kommer hit? Det gör ju det hela om möjligt ännu mer obegripligt.

Nej, men så utger sig inte Saudiarabien för att vara ett land som präglas av jämställdhet, demokrati, yttrandefrihet, religionsfrihet eller som värnar mänskliga rättigheter.

OM de hade gjort anspråk på någon av dessa saker hade din liknelse varit värd att ta på allvar.
 
Last edited:

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Ort
Skåne
Hoj
Mille
Det var iofs en seriös fråga...
Om du flyttar till Saudi-Aarabien, eller annat valfritt land i hela världen, och bryter en lag så kommer du att få ett straff enligt gällande lagar i det landet. Stjäl du i Saudi-Arabien kan du få en hand avhuggen, i Sverige ett annat straff.

Flyttar du till Saudi-Arabein kommer ingen att tvinga dig att fira Ramadan eller byta religion, du kommer även att ha tillgång till kristna kyrkor. Fast där, precis som här, kommer du att stöta på folk som kommer att klaga om att ta seden dit man kommer och alla kommer inte att gilla, eller stötta, ditt val...

Flyttar du till Sverige måste du inte fira jul, men får gärna fira Ramadan. Du kommer dock, även här, att träffa folk som kommer att ogilla det och kräva att du tar seden dit du kommer. Plus att du kommer att straffas om du bryter mot formella lagar, men inte informella.

Finns vad jag vet inget land som accepterar att man bryter mot lagar, uppmuntrar eller stöttar att folk inte jobbar eller är allmänt jobbig i omgivningens ögon. Inte så konstigt då det strider mot vår mänskliga natur och vårt behov av att ha fungerande kulturer för att överleva.
 

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Ort
Bra
Hoj
S1000RR
Finns vad jag vet inget land som accepterar att man bryter mot lagar, uppmuntrar eller stöttar att folk inte jobbar eller är allmänt jobbig i omgivningens ögon. Inte så konstigt då det strider mot vår mänskliga natur och vårt behov av att ha fungerande kulturer för att överleva.

Hemmablind?
 

bossbaver

..:.:..
Gick med
3 Sep 2008
Ort
Sverige
Hoj
Yamaha R6, 2006
Finns vad jag vet inget land som accepterar att man bryter mot lagar, uppmuntrar eller stöttar att folk inte jobbar eller är allmänt jobbig i omgivningens ögon. Inte så konstigt då det strider mot vår mänskliga natur och vårt behov av att ha fungerande kulturer för att överleva.

Det där vet jag inte om du får ta och tänka om i kring. Finns väl ganska många anarkistater, där regeringen och lagar helt eller delvis är satta ur spel. Där olika organisationer, klaner och andra "banditer" ;) styr landet mer eller mindre.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top