Burka Niqab (Heltäckande slöja)

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Klart att det ska va fritt att se ut som ett dagspöke.

Lika klart är det dock att dom inte ska få gå in på affärer

En bra tumregel är att finns det övervakningskameror får man inte dölja ansiktet.

Och inte fan ska det va giltigt skäl för a-kassa eller va det nu än är för bidrag de lever på.

Och som korvgubbe påpekar, alla trams anmälningar för att få pengar för liknande ska hamna i papperskorgen (eventuelt bör en administrativ avgift tas ut per avslagen anmälan så dom tänker över det iaf en gång)

Om inte annat så för deras egen skull, blir bra mycket lättare för dom att smälta in i samhället. Och vill dom inte det är det fritt att dra, är det så jävla mycket begärt att man iaf anpassar seden dit man kommer?
 
Last edited:

zappen

Hepp
Gick med
8 Jun 2004
Ort
Linköping
Hoj
2*Yamaha
Klart att det ska va fritt att se ut som ett dagspöke.
.....
En bra tumregel är att finns det övervakningskameror får man inte dölja ansiktet.

Om inte annat så för deras egen skull, blir bra mycket lättare för dom att smälta in i samhället. Och vill dom inte det är det fritt att dra, är det så jävla mycket begärt att man iaf anpassar seden dit man kommer?

Nä precis. De ska göra som svenskarna, fälla med solskyddet och dölja ansiktet vid fartkamerorna när de kör för fort... :rolleyes:
 

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Ort
Norrköping
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Häromkring målas fartkameror så de är inga problem

I början när det dök upp kameror här så slets dom bort på natten, jävligt dyrt om personen blir påkommen (350.000kr) om jag inte minns fel per kamera.

Men att organisera folk med sprayburkar borde vara ganska riskfritt :D

Kameradagen eller något.
 

Vincent H

Mzee
Gick med
30 Oct 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki GSX-R1127
Låter ju som mitt nuvarande jobb, fast i Sverige :näsblod.
Samt ett antal fler policyregler... Men det visste jag om innan jag tackade ja till jobbet, svårare än så är det inte.
Det mesta på min lista gällde faktisk Norge, lite kul att se hur en del här automatiskt associerar till diktaturstater. :D
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Det mesta på min lista gällde faktisk Norge, lite kul att se hur en del här automatiskt associerar till diktaturstater. :D

Det var nog för att jag tolkade "förbud" som lagstiftning.

Klädsel regleras ju i tid och otid även här på hemmaplan.
Testa bar överkropp på en golfklubb. :hihi
 

bossbaver

..:.:..
Gick med
3 Sep 2008
Ort
Sverige
Hoj
Yamaha R6, 2006
(j)amen seriöst, nigab är ju helt jävla sjukt.

Jag tycker regeln "man tar seden dit man kommer" är en aldeles utmärkt regel. Kommer vi till typ Saudiarabien tar vi ta mig fan efter deras regler och seder, och kommer burkapersoner till sverige får de fanimej ta efter våra seder och ta av sig utklädningskläderna!

plagget är ju för fan sjukt!
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
(j)amen seriöst, nigab är ju helt jävla sjukt.

Jag tycker regeln "man tar seden dit man kommer" är en aldeles utmärkt regel. Kommer vi till typ Saudiarabien tar vi ta mig fan efter deras regler och seder, och kommer burkapersoner till sverige får de fanimej ta efter våra seder och ta av sig utklädningskläderna!

plagget är ju för fan sjukt!

Hade det inte varit bättre om folk fick tycka, tänka och klä sig som de ville i Saudiarabien?
 

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Ort
Bra
Hoj
S1000RR
Det var nog för att jag tolkade "förbud" som lagstiftning.

Klädsel regleras ju i tid och otid även här på hemmaplan.
Testa bar överkropp på en golfklubb. :hihi

Det var en lam pudel.

:hihi


Det där är ju ännu en stor orsak till varför man hatar det där fjantskynket de tvingas ha på sig. Vet inte om just hon är muslim iofs men det finns gott om fräscha muslimska tjejer. :banana
 
Last edited:

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Ort
Skåne
Hoj
Mille
Jag tycker regeln "man tar seden dit man kommer" är en aldeles utmärkt regel.
Jag tycker det är en enormt korkad regel!

Vilken sed är det man ska ta som tydligen alla svenskar accepterar och följer???
Är det julafton som fortfarande är under hot? eller vara med i facket?? Mygla med skatten? Se på Robinson? Supa sig full på fredagkväll?


SD menade ju tydligen att en del svenska seder som propagerades för i kyrkan inte vara att accpetera...
 

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Ort
Bra
Hoj
S1000RR
Jag tycker det är en enormt korkad regel!

Vilken sed är det man ska ta som tydligen alla svenskar accepterar och följer???
Är det julafton som fortfarande är under hot? eller vara med i facket?? Mygla med skatten? Se på Robinson? Supa sig full på fredagkväll?


SD menade ju tydligen att en del svenska seder som propagerades för i kyrkan inte vara att accpetera...

Det är verkligen synd om dig som fötts i Sverige. De saker du rabblar upp är ju helt klart enbart svenska fenomen. Hur vore det med att nämna heder istället? Och nu snackar jag inte om "undantagen som bekräftar regeln", så ge fan i att dra upp psykfallen Mats Alm eller Hagamannen en gång till.

Med heder menar jag tex: Inte råna och misshandla pensionärer, inte slå tjejer, inte våldta tjejer, inte gruppvåldta tjejer, inte stoppa lösa saker i kjolen, slåss gör man 1 mot 1, inte råna folk på sina gåsjackor och mobiler, inte mörda dotter, inte putta dotter från balkong, inte kasta syra i ansiktet på tjejer osv osv.

Frågor?
 

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Ort
Norrköping
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Det är verkligen synd om dig som fötts i Sverige. De saker du rabblar upp är ju helt klart enbart svenska fenomen. Hur vore det med att nämna heder istället? Och nu snackar jag inte om "undantagen som bekräftar regeln", så ge fan i att dra upp psykfallen Mats Alm eller Hagamannen en gång till.

Med heder menar jag tex: Inte råna och misshandla pensionärer, inte slå tjejer, inte våldta tjejer, inte gruppvåldta tjejer, inte stoppa lösa saker i kjolen, slåss gör man 1 mot 1, inte råna folk på sina gåsjackor och mobiler, inte mörda dotter, inte putta dotter från balkong, inte kasta syra i ansiktet på tjejer osv osv.

Frågor?

Nu är du sådär tråkigt svensk igen :hihi
 

bossbaver

..:.:..
Gick med
3 Sep 2008
Ort
Sverige
Hoj
Yamaha R6, 2006
Hade det inte varit bättre om folk fick tycka, tänka och klä sig som de ville i Saudiarabien?

Ja alltså nu är det ju inte så o det kommer aldrig att bli så. Skulle en svensk flytta dit av nån idiotisk anledning så skulle han banne mig tvingas ändra på sig, men skulle en saudier av nån anledning flytta hit är dr fortfarande inte saudiern som måste ändra på sig...

Bara för du brukar kissa i duschen, röka inne o gå med skor på hemma. Gör du det även hos andra? Nej förhoppningsvis anpassar du dig till de regler som gäller på den platsen. Samma sak. - Man tar seden dit man kommer!
 
Last edited:

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Ort
Norrköping
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
En kompromiss då?

Om bara män får ha burka?
 

Langis

Asfaltsget
Gick med
18 Aug 2008
Ort
Huddinge, snättringe
Hoj
Bandit 1250 och en kinky
Ärligt så får alla se ut som man vill så länge man inte får några pengar från staten, jag menar kan man inte indifiera sig då så kan man inte det när man får stålars.

Jag kan ha burka så länge jag kan välja dem bra sakerna :)
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top