Röstade DU i valet 2010?

Röstade Du i valet 2010?


  • Antal röstningar
    0

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Ja, och har alltid gjort i alla val jag varit röstberättigad i.
Inklusive skolvalet i sexan då jag slösade med "JA TILL EG" klistermärken i min privata och lillgamla moderatkampanj som förstås retade gallfeber på sossefjantarna till fröknar. Tror dealen var ett klistermärke mot en röst så det blev väl 60% slagsida till Moderaterna och det gillades förstås inte av näbbstövlarna.
 

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Enligt vad jag förstått röstade hela 85% av de med rösträtt vilket inte är så dåligt med tanke på att vi inte har någon röstplikt i landet. Undra vilka partier som tjänat mest på röstplikt? Kanske lika bra att det är frivilligt så länge vi har så pass högt röstdeltagande.
 

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Jag ville rösta på de gamla moderaterna. De nya är lite för sossiga.

:skrattaåt

Om Bo Lundgren fortsatt argumentera med skatter hade vi nog inte sett något skifte förra valet. Då hade Göran vunnit föregående valet trotsa att folk var less på honom och Mona hade nu som arvtagare fått äran att bilda regering. Någon Alliansregering hade vi nog inte sett skymten av.

Omvänt gäller för Socialdemokraterna idag. Så länge de sitter i händerna på V och till viss del även MP kommer nog inte folk att rösta på dem. I synnerhet med de nuvarande ledarna. Min personliga förhoppning är dock att Mona sitter kvar länge vid rodret och Anja får sitta kvar i LO borgen. Det bör garantera Alliansen ytterligare några valperioder framöver om de inte gör bort sig totalt och inleder interna stridigheter.

Något måste dock göras åt SD :gnissla
 

Kvax

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2010
Ort
Kalmar
Hoj
En sån där dödsmaskin
Jag röstade självfallet. Råkade dock lägga en röst på det där partiet man inte för rösta på, ni vet ett sånt parti som man ber allmänheten, medlemmar och sponsorer om ursäkt för, på vissa MC-forum, om det går för bra för dem i en omröstning. :rolleyes:
 

BostonGurka

Bannad
Gick med
27 Mar 2006
Ort
Anonym
Hoj
Anonym
Om man har röstat ja så blir stapeln röd!
Betyder det att om man har röstar blått så räknas det inte som om man har röstat?
Jag kräver omräkning.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top