Resultat ERF NEC & REC

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
Faster Freddy hade ingen fight med mej, det var Mammut som körde sista stinten.
 

Fastway

Ny medlem
Gick med
13 Feb 2006
Ort
KBA
Hoj
1st Cbr 1000rr, Cbr 600rr
Detsamma! Trots punka med extra depåstopp som följd är vi nöjda med racet. Lite förvånade att ni fick bromsarna att hålla dock, vilka belägg använde ni?

Vi hittade oxå belägg som klarar ca 10 timmars racing på torpet. o riktigt bra känsla i dom oxå!! Trodde aldrig att dom skulle hålla så bra!!
 

NSB33

Mullsjö Maniac
Gick med
14 Feb 2007
Ort
Mullsjö
Hoj
Suzuki Gsxr 1000 K9 extra allt! KTM 690 SMC-R -13
Vita Galfer, jo det är sant!!!

Grattis Brh och Allt i däck!
Detsamma! Trots punka med extra depåstopp som följd är vi nöjda med racet. Lite förvånade att ni fick bromsarna att hålla dock, vilka belägg använde ni?
 

emullo

#2027
Gick med
3 Apr 2003
Ort
Kungsholmen
Hoj
Ducati Hypermotard 1100, Honda CBR 1000RR
Gratulera

Man får ta och gratulera Hörberg, Allt i däck och Borelia samt alla team för 2010 och en grym säsong. Det har varit kul att följa kamperna där ute. :Bugar

Stora gratulationer till Wessman oxå som säkrade 1a platsen i REC som vi ser fram emot att möta i NEC nästa år.

Själv är vi glada över våran REC säsong som slutade med 2 vinster, 1 andra plats och totalt 2a. :)

Ses nästa år! :tummenupp
 

Ballou

300 pounds of heavenly joy
Gick med
30 Apr 2004
Ort
Kalmar
Hoj
CBR600RR -08
Måste säga att jag saknar GSXR1100R häcklande, ERF forumet borde f-n i mig kallas PRO forumet i fortsättningen.
I alla fall vill jag tacka Hans Brånalt & Co för en väl genomförd serie. Humlan och Skalman ska också ha ett speciellt hedersomnämnande för allt fix och goda humör.
Störst tack till Peter och Frippe i BRL som låtit mig vara med och köra i år igen trots min digra ålder och min långsamma framfart. Inte heller att förglömma är staben runt BRL, många ljugarbänkar och glada stunder har det blivit under säsongen.
Tack också till våra depåkompisar Borelia Racing vars framfart i boxen alltid ger ett gott skratt. Våra andra depågrannar #88 Alandia hotar med att sluta vilket skulle göra depån otroligt mycket fattigare. I värsta fall får jag väl ta mig en båttur och hälsa på om abstinensen blir för stor. Vem vill inte ha en våldsgästande Kalmarit på besök?
Sedan ska jag vara så fisförnäm att jag ger mig själv en eloge, jag tror jag börjar bli senil eftersom jag lyckades tömma en 24-liters tank på egen hand, jag som brukade tröttna efter halva tanken tidigare. I processen lyckades jag även sätt nytt personbästa som inte är mycket att orda om men det är mitt eget.
Sedan om någon undrar varför jag guppade runt banan i sakta mak så kan jag berätta att det var inte lätt att ta sig runt med ett opoppat bakdäck. Opeln höll på att ge mig ett epilepsianfall och Hansen hade helt plötsligt blivit utrustad med en tvättbräda.
Desvärre kan jag meddela att jag kan komma att hindra er framfart även 2011.
 

mcdekalen

mcdekalen
Gick med
23 Feb 2010
Ort
Kullavik
Hoj
08 fiddy 150cc
Ja det var riktigt kul i helgen,stressar som en tok på fredag eftermiddag när jag har kommit 2 mil så ringer kompisen och säger:vem ska låsa bygget!Suck tillbaka genom stan tar ca: en timme för hela Göteborgs invånare ska köra in till stan precis nu!:mad::mad:Sen när jag kör tillbaka söder ut så är det nån flane som har krockat!:huvet suck!Men när jjag väl kommer fram så känner jag att man är gör trött men det är ju inget konstigt när man har jobbat 80-90 timmar på en vecka!Men konstigt nog så när man kommer till depån så är man pigg igen och tycker livet är härligt!:banana ser verkligen fram emot nästa säsong,ska bli grymt kul o se.Grymt kört i helgen Ballou,kul att du satte person bästa!!Peter o frippe körde riktigt bra ochså så nu får Peter in och fixa sin axel så han är fitt for fajt nästa år!!
 

jorpes

Soppatorsk sen Punka. Lökmekmiss?
Gick med
11 May 2003
Ort
Lindome
Hoj
R1 -08
M
Störst tack till Peter och Frippe i BRL som låtit mig vara med och köra i år igen trots min digra ålder och min långsamma framfart. Inte heller att förglömma är staben runt BRL, många ljugarbänkar och glada stunder har det blivit under säsongen.
Tack också till våra depåkompisar Borelia Racing vars framfart i boxen alltid ger ett gott skratt. ....

Borelia tackar för att någon, trots skarpa varningar från flera håll om Borelia racings aningen ifrågasatta ordningssinne, togs sig an att husera oss... Vidare har samma personer flitigt lånat ut oljetråg, verktyg, mat och allt annat till oss.

Tack BRL och Peter
 

NSB33

Mullsjö Maniac
Gick med
14 Feb 2007
Ort
Mullsjö
Hoj
Suzuki Gsxr 1000 K9 extra allt! KTM 690 SMC-R -13
Stort tack till BRL, väldans mycket faktiskt, hade det inte varit för er hade väl det aldrig gått att åka överhuvudtaget,(verktyg, reservdelar, depåbox mm)
Du skrev något om goda skratt hm vad skulle det kunna vara:va
Jaha nu vet jag vad du menade, ordningen i depåboxen :D (Erik Jorpes fel!) ojdå såg nu att han svarade samtidigt som jag!!! Sorry Erik!:krama
Och ni lät oss komma tillbaka:va
Tur att ni inte hade dit några sponsorer:D
Hur lyckades du att köra upp en tank helt plötsligt då, det var väl förra vintern du tränade?
Trevligt bemötande från er alla i depåboxen,Tack :krama
ps ang ditt bakdäck så syntes det på 100 meters håll!

Måste säga att jag saknar GSXR1100R häcklande, ERF forumet borde f-n i mig kallas PRO forumet i fortsättningen.
I alla fall vill jag tacka Hans Brånalt & Co för en väl genomförd serie. Humlan och Skalman ska också ha ett speciellt hedersomnämnande för allt fix och goda humör.
Störst tack till Peter och Frippe i BRL som låtit mig vara med och köra i år igen trots min digra ålder och min långsamma framfart. Inte heller att förglömma är staben runt BRL, många ljugarbänkar och glada stunder har det blivit under säsongen.
Tack också till våra depåkompisar Borelia Racing vars framfart i boxen alltid ger ett gott skratt. Våra andra depågrannar #88 Alandia hotar med att sluta vilket skulle göra depån otroligt mycket fattigare. I värsta fall får jag väl ta mig en båttur och hälsa på om abstinensen blir för stor. Vem vill inte ha en våldsgästande Kalmarit på besök?
Sedan ska jag vara så fisförnäm att jag ger mig själv en eloge, jag tror jag börjar bli senil eftersom jag lyckades tömma en 24-liters tank på egen hand, jag som brukade tröttna efter halva tanken tidigare. I processen lyckades jag även sätt nytt personbästa som inte är mycket att orda om men det är mitt eget.
Sedan om någon undrar varför jag guppade runt banan i sakta mak så kan jag berätta att det var inte lätt att ta sig runt med ett opoppat bakdäck. Opeln höll på att ge mig ett epilepsianfall och Hansen hade helt plötsligt blivit utrustad med en tvättbräda.
Desvärre kan jag meddela att jag kan komma att hindra er framfart även 2011.
 
Last edited:

mcdekalen

mcdekalen
Gick med
23 Feb 2010
Ort
Kullavik
Hoj
08 fiddy 150cc
Borelia tackar för att någon, trots skarpa varningar från flera håll om Borelia racings aningen ifrågasatta ordningssinne, togs sig an att husera oss... Vidare har samma personer flitigt lånat ut oljetråg, verktyg, mat och allt annat till oss.

Tack BRL och Peter[/QUOT
Nästa gång får du gasa bättre på vägen hem:tungan efter Borås försvann du,eller du kanske va trött? he he.Ha de gött Micke
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Måste säga att jag saknar GSXR1100R häcklande, ERF forumet borde f-n i mig kallas PRO forumet i fortsättningen.

Vem vet vi kanske gör comeback!!!

Borelia tackar för att någon, trots skarpa varningar från flera håll om Borelia racings aningen ifrågasatta ordningssinne, togs sig an att husera oss... Vidare har samma personer flitigt lånat ut oljetråg, verktyg, mat och allt annat till oss.

Tack BRL och Peter
Som vanligt då mao...
 
Last edited:
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top