Rasistiskt parti - hur ser det ut och vad vill dom?

Birkan

Enhjuling
Gick med
25 Aug 2009
Ort
Uppsala
Hoj
2004 KTM 625 Motard
Det som är bra med ett grannland är ju att din vanligtvis har liknande kultur, religion, och människor är hyffsat likasinnade... Ska man flytta från t.ex iraq och hit så blir det ju en ganska kraftig "kulturkrock" och tidigare regeringar har gjort helt fel som har tillåtit t.ex moskéer osv. Hur fan ska integreringen funka bra då? Ska dom bo här ska dom leva efter oss. Vi ska inte anpassa oss efter dem. Åkte jag till iraq och smällde upp en kyrka skulle jag väl antagligen bli stenad till döds av någon extremistgrupp innan jag hunnit spika upp korset på väggen...
 

/J

Ny medlem
Gick med
7 Dec 2004
Ort
Skogen
Hoj
GSX400
Det som är bra med ett grannland är ju att din vanligtvis har liknande kultur, religion, och människor är hyffsat likasinnade... Ska man flytta från t.ex iraq och hit så blir det ju en ganska kraftig "kulturkrock" och tidigare regeringar har gjort helt fel som har tillåtit t.ex moskéer osv. Hur fan ska integreringen funka bra då? Ska dom bo här ska dom leva efter oss. Vi ska inte anpassa oss efter dem. Åkte jag till iraq och smällde upp en kyrka skulle jag väl antagligen bli stenad till döds av någon extremistgrupp innan jag hunnit spika upp korset på väggen...

Egentligen hade jag inte tänkt lägga mig i den här tråden eftersom jag är trött på att det inte går att resonera med folk längre oavsett vad dom har för åsikt men det här inlägget vill jag kommentera enkelt: :Bugar

Och nej, jag är inte rasist (enligt vissa).

Och ja, jag är rasist (enligt vissa).
 
Last edited:

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Ort
Västkusten
Hoj
Engelskt och japanskt
Har hört att vissa utomeuropeiska folkgrupper bär på en aggressiv gen, stämmer detta?
 

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Ort
Skåne
Hoj
Mille
Har hört att vissa utomeuropeiska folkgrupper bär på en aggressiv gen, stämmer detta?
Är detta menat som ett skämt??

Om inte så: den genetiska variationen inom den mänskliga rasen är väldigt liten. Det är t.o.m. så att det sannolikt är större genetisk skillnad på dig och mig än dig och någon som lever i Amazonas regnskog. Du kommer att ha ca 85% av all genetisk variation redan i din hemstad.

För övrigt bör du nog ta någon som berättar för dig om en "aggressiv gen" med en stor nypa salt och fundera över hur mycket genetik den personen kan! Troligen inte så mycket...
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Välutvecklat svar... Du får gärna förklara dig lite mer tydligt.

Han menar väl att du tramsar antar jag, vilket du gör.
Här har du en bra debattartikel från gårdagens SvD, tror att jag instämmer i vartenda ord.

Sverigedemokraternas valframgång har skickat chockvågor genom det svenska etablissemanget. Trots att opinionsmätningarna redan tidigt visade att framgången var oundviklig, förefaller många närmast panikslagna. Kan det verkligen vara sant? Kan ett sådant parti finnas, här – hos oss?

Egentligen är det inte alls förvånande att SD klarat fyraprocentsspärren. Snarare är det märkligt att de inte gjort det tidigare. Nästan halva svenska folket (45% enligt SOM-institutet) av svenska folket vill minska flyktingmottagandet – en fråga bara SD driver.

Andelen har visserligen minskat stadigt – på 1990-talet stödde närmare sju av tio detta krav – men det handlar ändå om väldigt många väljare.

Denna kritik har med några enstaka undantag (Tobias Billström har varit uppfriskande tydlig emellanåt) mötts med tystnad. Istället hade det krävts politiska insatser som drar undan mattan för den invandringsfientliga retoriken.

I andra frågor hade reaktionen varit självklar: om väljarna är missnöjda med hur ett samhällsområde fungerar måste vi förbättra politiken så att missnöjet minskar.

Men eftersom det handlar om invandring låser sig allt.
Att det skulle finnas en stor invandringskritisk opinion strider mot vår nationella självbild – detta är ju trots allt det socialmoderata lagom-Sverige, här är vi alla förnuftiga och toleranta.

Det är viktigt att skilja på invandringen och invandringspolitiken. Att vara kritisk till invandringspolitiken är inte det samma som att vara kritisk till invandringen. Jag skulle gärna se ökad invandring, men vi måste ha en politik som fungerar. Så resonerar nog egentligen de flesta.

Bristen på intresse har varit häpnadsväckande. Alliansen har gjort arbetslinjen till sin stora profilfråga, och vänstern har alltid sett kampen mot sociala problem som sin viktigaste uppgift. Men inte när det gäller svagt integrerade invandrargrupper.

Då accepterar båda blocken – i praktiken – massarbetslöshet, kraftigt förhöjd risk att drabbas av brott och sociala problem, att fullt arbetsföra människor fastnar i bidragsberoende. Och så vidare.

Det finns inga enkla svar, integration är en av de allra svåraste politiska frågorna. Men det är inget försvar för att inte försöka. Invandringspolitiken måste underkastas samma krav på effektivitet som andra politikområden.

De självklara frågorna måste ställas även här: Fungerar politiken som tänkt? Är målen och medlen de rätta? Får vi bästa möjliga resultat av de pengar som satsas?

Det är viktigt att inse att Sverigedemokraterna är en konsekvens av ett problem, snarare än problemets orsak. Naturligtvis finns alla skäl att beklaga att ett invandringsfientligt parti har kommit in i Sveriges riksdag, men vi måste angripa det egentliga problemet – inte dess symptom.

Markus Uvell är vd för Timbro och har skrivit Folkhemspopulismen – berättelsen om Sverigedemokraternas väljare.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Är detta menat som ett skämt??

Om inte så: den genetiska variationen inom den mänskliga rasen är väldigt liten. Det är t.o.m. så att det sannolikt är större genetisk skillnad på dig och mig än dig och någon som lever i Amazonas regnskog. Du kommer att ha ca 85% av all genetisk variation redan i din hemstad.

För övrigt bör du nog ta någon som berättar för dig om en "aggressiv gen" med en stor nypa salt och fundera över hur mycket genetik den personen kan! Troligen inte så mycket...

Har hört att vissa besökare på sporthoj.com helt saknar förståelse för ironi, stämmer detta?
 

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Ort
Västkusten
Hoj
Engelskt och japanskt
Är detta menat som ett skämt??

Om inte så: den genetiska variationen inom den mänskliga rasen är väldigt liten. Det är t.o.m. så att det sannolikt är större genetisk skillnad på dig och mig än dig och någon som lever i Amazonas regnskog. Du kommer att ha ca 85% av all genetisk variation redan i din hemstad.

För övrigt bör du nog ta någon som berättar för dig om en "aggressiv gen" med en stor nypa salt och fundera över hur mycket genetik den personen kan! Troligen inte så mycket...

Kan du inte maila SD:s Thomas Karlsen om detta? :D

”Nytt i vår vardag är att Sverige befolkas av människor som starkt präglas av sin aggressiva ’gen’.”

http://www.dn.se/nyheter/valet2010/uttalande-av-toppman-inom-sd-rasistiskt-1.1170798

Har hört att vissa besökare på sporthoj.com helt saknar förståelse för ironi, stämmer detta?

Detta var ett seriöst inlägg, kolla ovan.
 
Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Ville bara visa att det är inte bara Sverige som tar emot flyktingar. Det är lätt att man glömmer till exempel att vissa grannländer i Afrika hjälper varandra.

Om du med hjälp menar att upplåta savann åt FN där de kan spänna upp smutsig tältduk och ge bort ris-säckar med USA-flaggor på så visst, du har en poäng. Annars förstår jag inte vart du vill komma.
 

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Ort
Bra
Hoj
S1000RR
Om du med hjälp menar att upplåta savann åt FN där de kan spänna upp smutsig tältduk och ge bort ris-säckar med USA-flaggor på så visst, du har en poäng. Annars förstår jag inte vart du vill komma.

Kongo tog tydligen emot 5 miljoner finska krigsbarn.
 

SuTen

Old dirtbag on two wheels!
Gick med
24 Oct 2007
Ort
Norrbotten
Hoj
Yamma
Och det var dig jag bad om svar av? Nej... :dummer

Den debattartikel du kopierat handlade förövrigt inte ett spår om SD's tidigare historia.

Aha du ville alltså ha ett svar av mig...... ok --> Du tramsar och låter som en idiot med dina rastistiska påhopp på ett demokratiskt parti som SD är - så återigen.... :dummer
 
Last edited:

Wilcan

Socialdemokrati är klassförräderi.
Gick med
13 Jul 2008
Ort
På landet där försäkringen är billig.
Hoj
?
Sverigedemokraterna inte är ett rasistiskt parti? Då ska man inte gå in på majoriteten utav deras väljare, iaf de jag känner som lade sin röst på dem i år. Och deras propagandafilm? De vill bromsa invandringen för att pensionärerna ska få det, ekonomiskt, bättre ställt. Hur kommer det sig då att de går ut med att de är det partiet som vill lägga mest pengar på invandringsfrågan, genom att hjälpa folket i deras eget, oftast krigsförklarade land?..
Vissa saker får jag inte att gå ihop...

Och det här tjatet om att invandrare får åka hem om de skulle begå brott? Jag har jävligt svårt att tro att det ingår i deras partiprogram. I så fall tycker jag att man kan börja med att sortera bort dem som jag, födda i Sverige av en svensk mor, av en far som invandrat hit, dvs blir jag enligt brottsstatistiken = invandrare.. Och när man väl håller på att pilla, varför inte hårda till straffen? ca 70% av invandrarna som begår brott här (Källa BRÅ 2007) (läs, icke-Skandinavier) har inte ens ett uppehållstillstånd, fått asyl, något, utan helt enkelt drar över gränsen till Sverige för begå brott, då om man nu skulle hamna i knipa, får de knappt något straff jämfört med andra länder, om man inte bara blir utvisad?


Jag är så jävla trött på många utav SD-väljarna, som dagligen uttrycker saker som "De ska sättas i arbete asap och inte kosta staten massa pengar".. Frågan är hur man själv upplevt ett krig, där man får se sin mor bli våldtagen samtidigt som sin far blir skjuten i huvudet, undra hur man själv mår. Ska man sättas i arbete asap man kommer innanför gränsen då?

Och de som klarar sig relativt bra då? De som kan börja gynna staten efter 3-4 år.. Dvs en flykting i 25-års åldern, har efter allt bara levt till 100% på staten i 4år, istället för mig själv, 16år var jag innan jag började betala skatt, 16år utav bla gratis skola, tandläkarvård osv.


Jag borde egentligen inte bry mig ett skvatt, nu är det ju muslimerna som är i "Axis Of Evil", vi blattar med latinamerikanskt(Latinskt?) namn är ju nästan accepterade nu. Ofta får man höra, "Jasså du heter x, då är du väl från Spanien? Vi var på Mallorca förra månaden! Jättetrevligt" eller "Nej men du är ju ingen blatte, du är ifrån x, du är ju ingen schralla schralla, arab eller liknande" oavsett om det handlar om de som har ett politiskt inflytande i Sverigedemokraterna, eller bönderna i Skåne som röstade fram SD, (då statistiken visade att majoriteten i Helsingborg låg i bla Bjuv samt Kattarp) så åker jag ändå ut, efter den gången jag åker fast för att försökt köra ifrån snuten, eller kanske gör som en av mina kära SD-vänner, äger 4 fastigheter med hjälp utav bulvaner, så att han slipper att jobba. Och är det verkligen en bra början för invandrare? Bara tanken utav att inte ha samma i närheten utav samma rättigheter som övriga utav Sveriges befolkning.

Folk kommer alltid att vara rädda för svartskallar, oavsett om det var Greker/Italienare som trycktes in i ghetton, med finare ord "Miljonprojekt" för att jobba röven utav sig i Sveriges glans-dagar, och idag verkar den största invandrar, flyktinggruppen vara 'muslimer' som folk gärna uttrycker sig. För alla muslimer är ju fundamentalister som bränner flaggor och skriker.


Så oavsett om det är sandnegrar, kamelryttare eller vad folk vill kalla för "dem" så kommer även jag att drabbas utav SD's vidriga ståndpunkter. Senast pratades det om (Källor?) "Rasbiologiska skyddsåtgärder/dela in folk och deras IQ efter vart de härstammar ifrån, tja då hade man kunna tacka hela väst-Europa för deras ockuperande..

Det är väl lätt för någon som inte påverkas direkt negativt utav SD's ståndpunkter att tycka att visa värderingar faktiskt är sunda, det är ju inte så att en ensamstående mor med 2 barn tänkte rösta på Moderaterna - Det Nya Arbetarpartiet :huvet.. Eller iaf i förstahand..

Lets start the riot!



VAM--->NSF... Och det är ju inte helt okänt att flertal personer som är politiskt aktiva i SD förut varit aktiv inom NSF..
 
Last edited:
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top