Rasistiskt parti - hur ser det ut och vad vill dom?

Pledians

Älgklyvaren!
Gick med
9 Oct 2009
Ort
Hufvudstan
Hoj
YBR125
http://www.svenskarnasparti.se/punktprogram/
1, Sverige skall även i framtiden vara svenskt: Endast människor som tillhör det västerländska genetiska och kulturella arvet, där de etniska svenskarna ingår, skall kunna vara svenska medborgare.

2, Sverige skall styras av svenskarna: Icke-svenskar skall ej tillåtas ha maktpositioner inom det svenska samhället.

3, Sverige skall styras för svenskarna: Alla politiska beslut skall utgå från vad som är bäst för de etniska svenskarnas intressen.

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=97&artikel=4033020#

Detta är vad riktig rasism är, och går ut på. Har ingenting med ansvarsfull invandringspolitik och integration att göra.
 

Satanja

www.facebook.com/rockphotographersatanja
Gick med
8 Jul 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
Moneyeater (R6)
Tack, äntligen någon som fattar hur ett riktigt rasistiskt parti ser ut. Sverigedemokraterna är ju ingenting i den stilen, sjukt trött på folk som inte fattar och som vägrar släppa det... :huvet Tror faktiskt det kan göra lite nytta o röra om i grytan lite.:tummenupp Jag har absolut ingenting emot ett mångkulturellt samhälle, det är bara kul med olika nationaliteter o språk. MEN vi ska inte ta emot fler än vi kan hjälpa, och i grund o botten tror jag att de flesta kan hålla med om det.
 

Eniac

Hojåkare i exil
Gick med
13 Sep 2006
Ort
Katrineholm
Hoj
ja det vore najs... :(
Måste vara så att de kopierat SD's politiska program som så många andra partier gjort. (enligt en SD-ansvarig som intervjuvades i SVT på valkvällen).

SD har enbart putsat till sin fasad litegranna. På insidan är det fortfarande lika ruttet som förut.
Inte länge sedan de gick runt i SS-uniformer och heilade, men det verkar folk ha glömt helt och hållet.
 

Shadow

"Bhyggde?!.. nää!..."
Gick med
7 Aug 2008
Ort
STHLM
Hoj
2007 Honda CBR600RR
Måste vara så att de kopierat SD's politiska program som så många andra partier gjort. (enligt en SD-ansvarig som intervjuvades i SVT på valkvällen).

SD har enbart putsat till sin fasad litegranna. På insidan är det fortfarande lika ruttet som förut.
Inte länge sedan de gick runt i SS-uniformer och heilade, men det verkar folk ha glömt helt och hållet.

ord.. absolut att man skulle kunna titta över invandringspolitiken. men aldrig att SD ska göra det.
 

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Ort
Skogen
Hoj
KTM 1090 Adventure R
Jag tycker att de som nu hjälper invandrare och liknande att de kan hjälpa de svenskar som har svårt först av allt och sedan ta hand om invandrare. Har inget emot invandrare som sköter sig men... Svenska ungdomar får ju inte den hjälp de behöver.
 

Eas94

Sporthojsnörd
Gick med
10 Nov 2009
Ort
Mölndal
Hoj
Honda Hornet 600 -04
Jag tycker att de som nu hjälper invandrare och liknande att de kan hjälpa de svenskar som har svårt först av allt och sedan ta hand om invandrare. Har inget emot invandrare som sköter sig men... Svenska ungdomar får ju inte den hjälp de behöver.

Det där påståendet får du gärna vidareutveckla! Exempel?

För övrigt så tror jag att det är väldigt många fler invandrare som kommer från krigsdrabbade områden, där hela familjen behövt fly, än vad det är svenska ungdomar som behöver 'fly' från sina familjer pga våld etc. Självklart skall då 'invandrargruppen' få mer uppmärksamhet än den 'utsatta svenska ungdomar' - gruppen.
 

Satanja

www.facebook.com/rockphotographersatanja
Gick med
8 Jul 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
Moneyeater (R6)
För övrigt så tror jag att det är väldigt många fler invandrare som kommer från krigsdrabbade områden, där hela familjen behövt fly, än vad det är svenska ungdomar som behöver 'fly' från sina familjer pga våld etc. Självklart skall då 'invandrargruppen' få mer uppmärksamhet än den 'utsatta svenska ungdomar' - gruppen.

då undrar jag hur många av dagens invandrare som är krigsflyktingar och inte anhöriga? :rolleyes:
 

Eas94

Sporthojsnörd
Gick med
10 Nov 2009
Ort
Mölndal
Hoj
Honda Hornet 600 -04
då undrar jag hur många av dagens invandrare som är krigsflyktingar och inte anhöriga? :rolleyes:

Vad jag sökt mig till så verkar flykting vara rätta namnet på det vi letar efter, så here we go:

36 207 personer ansökte om asyl i Sverige år 2007 (hittade inga nyare siffror)

Och asyl verkar vara benämningen på det skydd/tillstånd Sverige ger de som behöver fly sitt hemland.

Nu vet jag inte hur många det var som fick asyl, men det verkar högst orimligt att det är 36 000 nya - varje år - svenska ungdomar som inte får den hjälp de behöver [när de skall fly sina familjer. Det jag är ute efter alltså]
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
http://sv.wikipedia.org/wiki/Rasism

Rasism är en indelning av människor i ett hierarkiskt system av raser, där vissa raser ibland tillskrivs moralisk rätt att härska över andra. Det används för att beteckna ett synsätt, ett sätt att behandla människor, och/eller en samhällelig struktur. Liknande men inte fullt ut rasistiska synsätt kallas ofta för främlingsfientlighet.[1]

FN:s konvention om att eliminera alla former av rasdiskriminering definierar rasdiskriminering som

” ...varje skillnad, undantag, inskränkning eller företräde på grund av ras, hudfärg, härstamning eller nationellt eller etniskt ursprung, som har till syfte eller verkan att omintetgöra eller inskränka erkännandet, åtnjutandet eller utövandet, på lika villkor, av mänskliga rättigheter och grundläggande friheter på politiska, ekonomiska, sociala, kulturella eller andra områden av det offentliga livet. „
— FN:s konvention
 

kalle kaviar

Bannad
Gick med
12 Mar 2010
Ort
vällingby
Hoj
ZZR 1100
Tack, äntligen någon som fattar hur ett riktigt rasistiskt parti ser ut. Sverigedemokraterna är ju ingenting i den stilen, sjukt trött på folk som inte fattar och som vägrar släppa det... :huvet Tror faktiskt det kan göra lite nytta o röra om i grytan lite.:tummenupp Jag har absolut ingenting emot ett mångkulturellt samhälle, det är bara kul med olika nationaliteter o språk. MEN vi ska inte ta emot fler än vi kan hjälpa, och i grund o botten tror jag att de flesta kan hålla med om det.
Ut med packet!!!Annars har vi inbördeskrig...svenskarna mot muslimerna!!
 

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Ort
Skogen
Hoj
KTM 1090 Adventure R
Det där påståendet får du gärna vidareutveckla! Exempel?

För övrigt så tror jag att det är väldigt många fler invandrare som kommer från krigsdrabbade områden, där hela familjen behövt fly, än vad det är svenska ungdomar som behöver 'fly' från sina familjer pga våld etc. Självklart skall då 'invandrargruppen' få mer uppmärksamhet än den 'utsatta svenska ungdomar' - gruppen.

Ja visst ska de också få hjälp. Men jag vet inte något mer land som tar emot flyktingar på denna höga nivå som Sverige gör.

Men jag tycker Sverige har förendrats så mycket så Sverige är inte som Sverige var förr.
 
Last edited:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
ord.. absolut att man skulle kunna titta över invandringspolitiken. men aldrig att SD ska göra det.

Då är det bäst att dom andra partierna börjar göra någonting åt det då, för nu har dom kört strutsmetoden så länge att SD har tagit sig in, nästa val är SD redan ett etablerat parti som suttit en period, då är tröskeln mindre för folk att rösta på SD....
 

zappen

Hepp
Gick med
8 Jun 2004
Ort
Linköping
Hoj
2*Yamaha
Ja visst ska de också få hjälp. Men jag vet inte något mer land som tar emot flyktingar på denna höga nivå som Sverige gör.

Men jag tycker Sverige har förendrats så mycket så Sverige är inte som Sverige var förr.




Vid folkmordet i Rwanda 1994 flydde bortåt två miljoner rwandier landet, av dessa så kom omkring 1,5 miljoner till Zaire. :fakta
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Vid folkmordet i Rwanda 1994 flydde bortåt två miljoner rwandier landet, av dessa så kom omkring 1,5 miljoner till Zaire. :fakta

Zaire:
Yta
• Totalt
2 345 410 km²

Folkmängd
• Totalt
46 498 539
• Befolkningstäthet (1996)
24 inv/km²

Sverige:
Yta
449 964[1] km² (55:e)

Demografi
• folkmängd (2010)
9 373 379[2] (85:e)
• befolkningstäthet
23[3] inv/km² (153:a)

Zaire är ett grannland, för att ta sig till Sverige skulle dom behöva byta tåg mins en gång.

Fullt jämförbart eller hur?

Jag misstänker att när det var krig i våra grannländer hade vi inga kvoter på hur många som fick komma hit.
 

zappen

Hepp
Gick med
8 Jun 2004
Ort
Linköping
Hoj
2*Yamaha
Zaire:
Yta
• Totalt
2 345 410 km²

Folkmängd
• Totalt
46 498 539
• Befolkningstäthet (1996)
24 inv/km²

Sverige:
Yta
449 964[1] km² (55:e)

Demografi
• folkmängd (2010)
9 373 379[2] (85:e)
• befolkningstäthet
23[3] inv/km² (153:a)

Zaire är ett grannland, för att ta sig till Sverige skulle dom behöva byta tåg mins en gång.

Fullt jämförbart eller hur?

Jag misstänker att när det var krig i våra grannländer hade vi inga kvoter på hur många som fick komma hit.

*kottsson kände inte till något mer land som tar emot flyktingar på hög nivå. Nu gör han det.

*Allmäna fluktmetoden (huvudräkning) gör att motsvarande mängd m.a.p. folkmängd skulle vara cirka 300 000 flyktingar till Sverige.

Ville bara visa att det är inte bara Sverige som tar emot flyktingar. Det är lätt att man glömmer till exempel att vissa grannländer i Afrika hjälper varandra.
 
Last edited:

Christopher

Bombrepa.se
Gick med
11 Dec 2007
Ort
-
Hoj
BRrrraaaaaaap
Måste vara så att de kopierat SD's politiska program som så många andra partier gjort. (enligt en SD-ansvarig som intervjuvades i SVT på valkvällen).

SD har enbart putsat till sin fasad litegranna. På insidan är det fortfarande lika ruttet som förut.
Inte länge sedan de gick runt i SS-uniformer och heilade, men det verkar folk ha glömt helt och hållet.

Buuuuhuuuuu ett vad folk kallar rasistiskt parti i riksdagen...
Att vi sedan ca 1920 talet har haft ett kommunistiskt pari i riksdagen är det inte någon som bryr sig om ?!


ohly11.jpg


:zpy
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Ja visst ska de också få hjälp. Men jag vet inte något mer land som tar emot flyktingar på denna höga nivå som Sverige gör.
Oftast så är det de länder som ligger grannar med konfliktlandet som får ta emot de flesta flyktingarna.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top