Politiker

Dalafalo

Alltid retar det nån
Gick med
24 Sep 2005
Ort
Dala
Hoj
RC211V
Politiker är ju så "duktiga" i samhället, så dom måste ju ha så bra betalt,
eftersom dom är så "duktiga", då borde det ju inte vara nått problem alls att
skaffa sig ett "närande" jobb i samhället genom att gå direkt till arbetsförmedlingen
när vederbörande får sparken från sitt politiska uppdrag, eftersom dom är ju så "duktiga"
så det är ju inga problem för dom att få ett riktigt jobb, och för en gångs skull bli
"närande" i samhället. Det borde ju kännas skönt att äntligen få bli "närande" i
samhället istället för att vara "tärande" i hela sitt liv och leva i sus & dus
på skattebetalarnas bekostnad, utan det borde vara kutym och lag på att även
politiker "måste" leva som dom lär, och måste gå till arbetsförmedlingen å söka jobb
när dom blir utan, så att även en avdankad politiker blir "närande i samhället.
Det får bara inte fortsätta som det är nu, att det är en språngbräda att bli rik, när
man väljer att bli politiker, det är dags att våra folkvalda börjar leva som dom lär,
med samma regler & lagar som vi har som trots allt försörjer dessa tärande typer i samhället.

(istället för att med några fingerknäppningar så blir dom som avdankad, Landshövding eller Generaldirektör i nått statligt bolag, och fortsatt avlönad med skattemedel å kan leva i sus å dus på skattebetalarnas bekostnad, så borde dom få gå till arbetsförmedlingen och aktivt söka
ett "närande jobb" )
Tack för ordet.
 

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Ort
Skåne
Hoj
Mille
Är detta ytterligare en sådan "Politiker vet inte hur det är att jobba som snickare men snickare vet hur det är att jobba som politiker tråd"?

För mig är det självklart att politiker ska ha bra förmåner då jag anser att de har ett viktigt jobb och jag ser gärna att det kan attrahera kompetenta personer. I min värld är det minst lika viktigt att leda Sverige som att leda Volvo, Nordea eller valfritt annat bolag.
Om du vill utnyttja deras förmåner så är de ju bara att engagera dig och med tanke på hur dåliga svenska poltiker är så borde det inte vara något för den genomsnittlige SH:aren, med erfarenhet från "verkligheten" att dels rädda Sverige, dels sin egen ekonomiska framtid. Så varför tveka? Lycka till!
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Är detta ytterligare en sådan "Politiker vet inte hur det är att jobba som snickare men snickare vet hur det är att jobba som politiker tråd"?

För mig är det självklart att politiker ska ha bra förmåner då jag anser att de har ett viktigt jobb och jag ser gärna att det kan attrahera kompetenta personer. I min värld är det minst lika viktigt att leda Sverige som att leda Volvo, Nordea eller valfritt annat bolag.
Om du vill utnyttja deras förmåner så är de ju bara att engagera dig och med tanke på hur dåliga svenska poltiker är så borde det inte vara något för den genomsnittlige SH:aren, med erfarenhet från "verkligheten" att dels rädda Sverige, dels sin egen ekonomiska framtid. Så varför tveka? Lycka till!

:rofl :tummenupp

Skämt å sido så kan de gott söka jobb när de slutar inom politiken. Vad gör han med bockskägget nu t.ex.? Ingenting antar jag, det är "arbetslinjen" det.
Att de ska ha "bra" betalt (vem som nu har det?) när de jobbar tycker jag också.
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
:rofl :tummenupp

Skämt å sido så kan de gott söka jobb när de slutar inom politiken. Vad gör han med bockskägget nu t.ex.? Ingenting antar jag, det är "arbetslinjen" det.

Han är förmodligen föredragshållare. Kanske talar han om personlig utveckling eller "Den nya linjen". 15000.- för tre timmars dravel.
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
Att de ska ha "bra" betalt (vem som nu har det?) när de jobbar tycker jag också.

Sällan det händer men håller med, förstår inte det här med att politiker skulle vara så väldans välbetalt, vad har en riksdagsledamot? 50 000 i månaden? Och en minister? 100 000? Klart det är löner man kan leva gott på men det är ju bra mycket mer betalt för motsvarande ansvar och arbetsinsats inom näringslivet.
 

Probotector

Piratiserad
Gick med
20 Apr 2006
Ort
Tågstationen
Hoj
Zebraröd Honda Eldblad
Sällan det händer men håller med, förstår inte det här med att politiker skulle vara så väldans välbetalt, vad har en riksdagsledamot? 50 000 i månaden? Och en minister? 100 000? Klart det är löner man kan leva gott på men det är ju bra mycket mer betalt för motsvarande ansvar och arbetsinsats inom näringslivet.

Tror att grundlönen ligger på 79900 lakan i månaden. Sedan räknas inte posten riksdagsledamot som ett riktigt yrke utan mer som en fritidssysla du har dygnet runt vilket betyder att du kan göra andra saker medan du är det, du har inte heller några krav på att du måste delta i något av riksdagsmötena, du har fria tjänsteresor dygnet runt, du kan få sjukpenning direkt när du känner dig lite snurrig i huvudet och du kan få andra bidrag och kompensationer för det mesta :yoparty Du är garanterad en lägenhet i Stockholms innerstad, bor du någon annanstans får du kompensation för att du bor på annan ort :tummenupp Tar du ett felaktigt beslut eller gör bort dig, exempelvis "råkar" bli tagen för rattfylleri så kan du ta timeout med full lön och sedan komma tillbaka när du känner för det :cool: När din tid är över får du kompensation tills du hittar ett nytt jobb, finns inga krav på att du ens behöver finna ett nytt jobb :yoparty
 

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Ort
Skåne
Hoj
Mille
Tror att grundlönen ligger på 79900 lakan i månaden. Sedan räknas inte posten riksdagsledamot som ett riktigt yrke utan mer som en fritidssysla du har dygnet runt vilket betyder att du kan göra andra saker medan du är det, du har inte heller några krav på att du måste delta i något av riksdagsmötena, du har fria tjänsteresor dygnet runt, du kan få sjukpenning direkt när du känner dig lite snurrig i huvudet och du kan få andra bidrag och kompensationer för det mesta :yoparty Du är garanterad en lägenhet i Stockholms innerstad, bor du någon annanstans får du kompensation för att du bor på annan ort :tummenupp Tar du ett felaktigt beslut eller gör bort dig, exempelvis "råkar" bli tagen för rattfylleri så kan du ta timeout med full lön och sedan komma tillbaka när du känner för det :cool: När din tid är över får du kompensation tills du hittar ett nytt jobb, finns inga krav på att du ens behöver finna ett nytt jobb :yoparty
Är dem invandrare?? För så har dem det i Sverige enligt säkra källor!
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Sällan det händer men håller med, förstår inte det här med att politiker skulle vara så väldans välbetalt, vad har en riksdagsledamot? 50 000 i månaden? Och en minister? 100 000? Klart det är löner man kan leva gott på men det är ju bra mycket mer betalt för motsvarande ansvar och arbetsinsats inom näringslivet.

100 papp för ministerpost, någon av de tyngre i alal fall, är löjligt lite.
Men 50 papp för att ibland dyka upp i Riksdagen och endast 8 mån (!) tjänstgöring är nog i vissa fall alldeles för mycket.
De som jag kan tänka mig har riktigt risigt är ju kommunal- och landstingspolitiker. Vad tjänar de? Något över huvud taget?
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
De som jag kan tänka mig har riktigt risigt är ju kommunal- och landstingspolitiker. Vad tjänar de? Något över huvud taget?

De som har kommunalrådsposter och dyl tjänar en del. De som är "vanliga" kommunpolitiker på hobbynivå får ett arvode per möte men det är inget de blir rika av. Timlönen är som sagt rätt dålig som hobbypolitiker sett till den tid de lägger ner.
 

Probotector

Piratiserad
Gick med
20 Apr 2006
Ort
Tågstationen
Hoj
Zebraröd Honda Eldblad
Är dem invandrare?? För så har dem det i Sverige enligt säkra källor!

Jag lägger ingen vikt vid det på samma sätt som du verkar göra. Du som brukar vinkla allt med statistik, varför lägger du inte upp siffror på exakt vad dom tjänar? för knepigt att vinkla? :va

Jag håller med ovanstående talare, du måste ha förväxlat dem med sexbarnsmammor från Somalia.

Lägg upp den korrekta versionen istället för att svamla om 50000 kronor repektive 100000 kronor. Fast då måste du verkligen sätta dig in i verkligheten och sånt kan vara jobbigt när man själv inte vill veta.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top