"Fuck you" ficklampor

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Ort
Nypan
Hoj
KTM 1090 ADV S
Jag kör själv med TK11
Vill du ha spridning på ljuset när du tex ska meka under bilen så funkar den vita "spridningsstaven", eller vad man ska kalla den, riktigt bra.
Likaså funkar de röda filtret fint om du inte vill sabba mörkerseendet för mkt :D

Någon sådant fick jag inte med. Kanske skulle kollat upp det när jag beställde.

Vilket batteri rekommenderar du då? Ska nog beställa uppladdningsbart och laddare.
 

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Ort
Örebro
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09

JpHenrik

Medlem
Gick med
16 Jun 2008
Ort
Löddeköpinge
Hoj
Ducati Scrambler FT -16
Jag är på väg att köpa antingen TK11 el. TK12. Skulle ni som har dessa lampor kunna fota dem med någon referens så man kan se storleken? tex mobiltelefon eller något.
Skulle vara jättetacksam för några bilder så jag kan vara säker innan jag beställer:)
 

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Ort
Örebro
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Jag är på väg att köpa antingen TK11 el. TK12. Skulle ni som har dessa lampor kunna fota dem med någon referens så man kan se storleken? tex mobiltelefon eller något.
Skulle vara jättetacksam för några bilder så jag kan vara säker innan jag beställer:)

Ska jag fota mobiltelefonen med en annan referens o sen fota referensen med nåt annat osv osv ? :D

Kort sagt, du vet ändå inte hur stor min mobil är så:
Min TK11: 135mm (L) x34mm (D)

Den passar perfekt i handen.
 

Fox Racing

Organdonator
Gick med
8 Jul 2007
Ort
Hemma
Hoj
2 X
Har en Led lenser T7 200 Lumens och den funar kanon bra och använder den mest till jakt och eftersök... Finns även tillbehör för jakt att köpa som pipfäste och en förlägningssladd med strömbrytare så att man får knappen där man vill ha den på bössan..

Köpte den på Swedol för 529kr

http://handla.swedol.se/default.asp?ArtNr=231514
 

JpHenrik

Medlem
Gick med
16 Jun 2008
Ort
Löddeköpinge
Hoj
Ducati Scrambler FT -16
Ska jag fota mobiltelefonen med en annan referens o sen fota referensen med nåt annat osv osv ? :D

Kort sagt, du vet ändå inte hur stor min mobil är så:
Min TK11: 135mm (L) x34mm (D)

Den passar perfekt i handen.

Jo, måtten kan jag själv läsa på på deras hemsida. Tänkte mest att få en bättre bild av den. Vill ha en ficklampa som man kan ha med sig i jackan utan att det blir för klumpigt :tummenupp
Edit: Jag kanske har likadan mobil som dig??:va eller jag menade bara ett vardags föremål som man har hyfsad koll på :D
 
Last edited:

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Ort
Örebro
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Last edited:

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Ort
Nypan
Hoj
KTM 1090 ADV S
Jo, måtten kan jag själv läsa på på deras hemsida. Tänkte mest att få en bättre bild av den. Vill ha en ficklampa som man kan ha med sig i jackan utan att det blir för klumpigt :tummenupp
Edit: Jag kanske har likadan mobil som dig??:va eller jag menade bara ett vardags föremål som man har hyfsad koll på :D

Beror på vad för jacka. Den är lite stor för att knalla runt med hela tiden. Men jag retar mig på all skit i fickorna fast en del släpar runt på lite allt möjligt. I endurojackan passar den dock bra.
 

JpHenrik

Medlem
Gick med
16 Jun 2008
Ort
Löddeköpinge
Hoj
Ducati Scrambler FT -16
Haha, jo den e nog normal ju:D TK45 då alltså


Hmm kan inte bestämma mig för TK11 el TK12. 11an är ju lite mindre 2,5mm :rolleyes:
 

JpHenrik

Medlem
Gick med
16 Jun 2008
Ort
Löddeköpinge
Hoj
Ducati Scrambler FT -16
Kör ni med 18650 batteri eller? Ska väl bli lite bättre fjong med ett sånt än 2 CR123A?
 
Last edited:

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
För den pengen får du rejäla grejer iaf.

Jag gav 3-400 för en Black & Decker låda som ger 7000 lux. Jag har den på båten och den duger till att lysa upp botten i östersjön ned till 2-3,5 meters djup, blåsa detalherat liv i lövverk på 2-300 meters håll och skrämmer livet ur vem som helst när man smyger tillbaks från den vedeldade ö-bastun :tummenupp!

Negativt med den är batteritiden. Den håller inte särskilt länge och behöver rejält med laddning, dessutom håller den inte riktigt spänningen om den får ligga ett tag trots full-laddning innan man "lät den va".
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top