Grovsaltat sidfläsk & gubbsjuka.

David

Ny medlem
Gick med
22 Jul 2009
Ort
Grums
Hoj
Honda Hornet 900 -03, Yamaha xs650 -81, Ktm sxc 625 -04
Tjusigt! Du borde nog skippa boot-cut jeansen när du manövrerar den där :-D
 

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Ort
hemma
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Mina arbetskamrater har snöat in på gamla svartkrutsrevolvrar. Med hjälp av dessa har de skipat rättvisa bland slitna ikea tallrikar och slagit ned ett otal konservburksrevolter samt drabbat samman med evil roy. allt under glada tillrop och inmundigande av öl märkt klass II

Vadan detta?
Vad är det som lockar medelålders män att bli revolverpojkar?

Är det knallpulverpistols nostalgi? Nja delvis
Är det fascinationen över mekaniken i manickerna? nja delvis

Jag har inte riktigt satt fingret på det förrens idag.

Det är slipandet!!
Dag efter dag sitter de, rast efter rast och gnider sina pinaler nästan hypnotiskt med sandpapper & smärgelduk med en repetetiv handledsföring som bara en nästan livslång träning kan ge.
Allt eftersom metallen sakta blir blankare så tilltar euforin.

Det ska tydligen ge mycke partners säger de.
kanske det.
Knallar man in på nyfomanistiska lottakårens årsmöte med den jeansbula som en nästan kromblank revolvertrumma verkar ge, tro fan det blir partners då.

Näe, nån blankofilist blir jag nog aldrig. Svart o lite skitigt är snyggt i min värld. Men en sån där gammal puffra får man nog skaffa sig nångång. Närsom helst kan ju politruckerna få för sig att från o med nu ska det vara licens på dem:huvet
 

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Strömstad
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Det är slipandet!!
Det ska tydligen ge mycke partners säger de.

En riktig gunslinger har inte någon välpolerad revolver.
Det är samma som musiker.

Dom dåliga har gitarren på väggen, ren och blank.
Dom bra har den med sig överallt och skulle man ta den till en Patolog så skulle vi antagligen få motgiftet till alla sjukdommar i världen.
 

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Ort
hemma
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Trött på att ha tår på vänsterfoten?

Blir till att köra i stålhätta fast saknar du spänningen av en sh så är bara att ta på badtofflorna...

Tjusigt! Du borde nog skippa boot-cut jeansen när du manövrerar den där :-D

Till alla tråkmånsar och självutnämda lustigkurrar. Ni är fler.

Om ni nångång bygger en egen motorcykel, speciellt en med mycke mekanik innanför en kåpa så inser ni snart att det var dumt att göra kåpan först och sedan försöka få in det som ska vara bakom den sen.

Det verkar råda konsensus i kommentarsfältet att detta sisyfos arbete skall utföras helst utan att kåpan avlägsnas. Det går ju förvisso att bygga en fullriggare i en liten flaska. Men jag o många med mig behärskar inte denna ädla konst.

Sen finns det andra praktiska orsaker, Tex min kameras avsaknad av röntgen funktion, vilket försvårar dokumenteringen av projektet om man inte jobbar på mitt "bakvända" sätt.

Det är fullt möjligt att aprillia bygger sina rsv hojar med kåpsettet först och sen lirkar in motorn efteråt. Om detta vet jag intet.
Men de lyckas iaf inte producera lika många hojar som tex honda, det kanske är något de gör som tar onödigt lång tid.....
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Fattarvi la att ett mekanosnille som dig inte riskerar att få pungskinnet bortfläkt för att du inte orkar bemöda dig med att tillverka en kåpa när monstret är färdigbyggt. Den kommer dessutom bli skitasnygg, svartbränd och full av speedholes förutspår jag.
 

Svedberg

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2005
Ort
i skogen
Hoj
Honda RS125, Honda RVF400
Jaha, jag trodde ju att de sköna triplexarna (eller vad det nu är för typ) skulle få vara ute i friska luften och ha det fint till min och andras förtjusning... asballt!

Fast kanske lite söligt, inte bra när du far runt i vit linnekostym :tungan
 

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Looking...
Till alla tråkmånsar och självutnämda lustigkurrar. Ni är fler.

Om ni nångång bygger en egen motorcykel, speciellt en med mycke mekanik innanför en kåpa så inser ni snart att det var dumt att göra kåpan först och sedan försöka få in det som ska vara bakom den sen.

Det verkar råda konsensus i kommentarsfältet att detta sisyfos arbete skall utföras helst utan att kåpan avlägsnas. Det går ju förvisso att bygga en fullriggare i en liten flaska. Men jag o många med mig behärskar inte denna ädla konst.

Sen finns det andra praktiska orsaker, Tex min kameras avsaknad av röntgen funktion, vilket försvårar dokumenteringen av projektet om man inte jobbar på mitt "bakvända" sätt.

Det är fullt möjligt att aprillia bygger sina rsv hojar med kåpsettet först och sen lirkar in motorn efteråt. Om detta vet jag intet.
Men de lyckas iaf inte producera lika många hojar som tex honda, det kanske är något de gör som tar onödigt lång tid.....

Why so serious?

Nej jag kommer nog aldrig bygga en mc(förutom banhoj kanske) då mina talanger ligger inom andra genrer. Dock så är jag ganska på det klara med dumheten att göra kåpan före det innanför MEN den siste idioten är än så länge inte född och en del av det manliga släktet verkar tycka det är ballt med saker som kan göra dom illa trots att dom inte behöver vara farliga.
Minns väldig väl tex en duktig fabrikör på forumet som tyckte det var rätt ballt att hans tjej somnade på bönpallen vilket var jetehäftigt...

Vad Aprilia gör eller inte gör rör inte mig och jag bryr mig inte heller om dom är poppis hos andra eller inte utan köper den hoj jag känner för. Att sen ha en hoj som inte så många andra har är inget som du kan relatera till eller?

Är f.ö imponerad av ditt kunnande och tycker hojen är ball.
 

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Strömstad
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Kåpan först + Skohorn


Jag blev ärligt lite besviken nu.

Jag trodde du skulle framföra denna hoj iförd träskor, slitna jeans och med en halv cigarr i mungipan, med ena handen på gasrullen fastlåst i det öppnaste av öppna lägen och en oljekanna i andra näven som du smörjer alla kedjor med.


:kär
 

pw

new ride
Gick med
26 Aug 2004
Ort
Gavle
Hoj
1.3 0.75 0.45
Till alla tråkmånsar och självutnämda lustigkurrar. Ni är fler.

...

Det tog inte lång tid att påminnas om varför jag tröttnade ur på hela SH som företeelse.:näsblod

Lixom hela grejen med en kompressorkonverterad sida från förtitalet är väl ändå inte att dra ner applådåskor från det lokala skyddsombudet, minns hr Elffors i en filmsnutt på bra mutter på sidan längs nån västsvensk grusväg iförd jeans, t-shirt och träpjuck, det kändes, befriande på nåt vis.

Det kanske tar nåt år innan vi ses igen, under tiden ska jag nog åka lite obesiktigad turbohoj om den inte sätter eld på mig.

:hej

Förresten, den som mot förmodan lyckas trassla in foten i den fina kompressor/primärdrivningen, ja han (eller ska jag kanske skriva hen?) är en mekanisk imbecill och har förtjänat det.
 
Last edited:

David

Ny medlem
Gick med
22 Jul 2009
Ort
Grums
Hoj
Honda Hornet 900 -03, Yamaha xs650 -81, Ktm sxc 625 -04
Till alla tråkmånsar och självutnämda lustigkurrar. Ni är fler.

Om ni nångång bygger en egen motorcykel, speciellt en med mycke mekanik innanför en kåpa så inser ni snart att det var dumt att göra kåpan först och sedan försöka få in det som ska vara bakom den sen.

Det verkar råda konsensus i kommentarsfältet att detta sisyfos arbete skall utföras helst utan att kåpan avlägsnas. Det går ju förvisso att bygga en fullriggare i en liten flaska. Men jag o många med mig behärskar inte denna ädla konst.

Sen finns det andra praktiska orsaker, Tex min kameras avsaknad av röntgen funktion, vilket försvårar dokumenteringen av projektet om man inte jobbar på mitt "bakvända" sätt.

Det är fullt möjligt att aprillia bygger sina rsv hojar med kåpsettet först och sen lirkar in motorn efteråt. Om detta vet jag intet.
Men de lyckas iaf inte producera lika många hojar som tex honda, det kanske är något de gör som tar onödigt lång tid.....

Nu var du en tråkmåns, fast roligt skrivet!
 

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Ort
hemma
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Det tog inte lång tid att påminnas om varför jag tröttnade ur på hela SH som företeelse.:näsblod

Lixom hela grejen med en kompressorkonverterad sida från förtitalet är väl ändå inte att dra ner applådåskor från det lokala skyddsombudet, minns hr Elffors i en filmsnutt på bra mutter på sidan längs nån västsvensk grusväg iförd jeans, t-shirt och träpjuck, det kändes, befriande på nåt vis.

Det kanske tar nåt år innan vi ses igen, under tiden ska jag nog åka lite obesiktigad turbohoj om den inte sätter eld på mig.

:hej

Förresten, den som mot förmodan lyckas trassla in foten i den fina kompressor/primärdrivningen, ja han (eller ska jag kanske skriva hen?) är en mekanisk imbecill och har förtjänat det.

Ja förstår hur du menar, Tråkigt att du drar dig ur sh långa stunder, för jag tycker du var en kul skribent som säkert hade vart en go polare om inte geografin satte gränser.
Detta är mitt sista bygge på sh.
Jag har redan gått över mer o mer till jockey journal. och om jag får lust att raljera lite på svenska så får jag väl starta nån blogg. Väl mött!

Jag blev ärligt lite besviken nu.

Jag trodde du skulle framföra denna hoj iförd träskor, slitna jeans och med en halv cigarr i mungipan, med ena handen på gasrullen fastlåst i det öppnaste av öppna lägen och en oljekanna i andra näven som du smörjer alla kedjor med.


:kär

Ja, jag hatar ju att göra folk besvikna:hihi
 
Last edited:

3 cl

Glöm dina bekymmer,i morgon kommer nya
Gick med
21 Jul 2007
Ort
Svenshögen
Hoj
Speedtriple-03. Laverda 1000-77 +1/2 -80. Husqvarna TE250-06. Monark flaka med diskbrakes. Plastmoppe.+ev gammal britt.
Om detta är ditt sista bygge på sh så får du f-n imig aldrig bli färdig:(
Jag kan ju inte läsa j-journal på arbetet. Gespärrt:huvet
 

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Ort
hemma
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!

Bifogat

  • 93334d1386552655-maybe-ot-maybe-not-arboga-em-825-mill-drill-built-sweden-bridgeport-img_1727.jpg
    93334d1386552655-maybe-ot-maybe-not-arboga-em-825-mill-drill-built-sweden-bridgeport-img_1727.jpg
    97.5 KB · Visningar: 268
Last edited:

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc

3 cl

Glöm dina bekymmer,i morgon kommer nya
Gick med
21 Jul 2007
Ort
Svenshögen
Hoj
Speedtriple-03. Laverda 1000-77 +1/2 -80. Husqvarna TE250-06. Monark flaka med diskbrakes. Plastmoppe.+ev gammal britt.
Har haft en pelarborr på lut ett tag. arboga nåt. från ett dödsbo. Väldigt luddigt, kanske till salu,kanske inte. Väldigt vaga uppgifter om vad det var.
Igår gick det i lås. För 5000:-.
Dessuom prutade jag till mig en plattjärns klipp
Ensån här fast i orginal färg. knappt använd:banana

http://www.sporthoj.com/forum/attachment.php?attachmentid=398534&d=1390984206



De har jag köpt på ok macken


Nu blev jag avis. Det var lite mer än en vanlig pelarborr det...
 

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Ort
hemma
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Nu blev jag avis. Det var lite mer än en vanlig pelarborr det...

Ja o idag fortsatte köpfesten. Fast på yrkes rusta dvs verktygsboden.
Det behövdes en borrchuck för den som följde var med icke medföljande chucknyckel + lite andra förbruknings varor.

Det verkar inte folk förstå när man hjälper dem att, fastän jag inte betalar nåt när jag svarvar/svetsar eller what ever åt dem.
Så måste jag fylla gastuber. köpa stål, skär, oljor, svetstråd mm mm. Då kostar det pengar.
Fast när de står där o glor över axeln då är det ju "bara att.... helt gratis"

Hjälpte en gubbe med ett svarvjobb till en maskin han skulle använda i sin firma. Det var 5min svarning + 40min av hans skitsnack. När han fick reda på att jag ville ha 200 spänn för jobbet trodde jag ögongloberna skulle ramla ut. Han betala o drog fort som fan. Har inte synts till sen dess:banana
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top