Grovsaltat sidfläsk & gubbsjuka.

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Ort
hemma
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Delar till styre, fotpinnar, kick, + framfälg & ekrar damp ner idag:banana
 

3 cl

Glöm dina bekymmer,i morgon kommer nya
Gick med
21 Jul 2007
Ort
Svenshögen
Hoj
Speedtriple-03. Laverda 1000-77 +1/2 -80. Husqvarna TE250-06. Monark flaka med diskbrakes. Plastmoppe.+ev gammal britt.
Skall du gå ner till 50mm så kolla vbandsflänsen som är på sugsidan saab 900-93-95. Tror den klämman är ca60mm utvändigt. Har gjort egna sugrör till dessa då har flänsen invändigt vart 58mm men med marginal till 50.
 

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Ort
hemma
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
lite bilder
DSC_1062.jpgSvennsexeyxan bosse.
DSC_1064.jpgNy kickpinne WR grussprutar stil.

DSC_1067.jpgMina hålborrade skruv. De hade varit snygga parkerizerade. En slags oxidering som på kickpinnen mao.
DSC_1065.jpgMitt gör det själv styre. märkligt. Det var kronan som var restad i en evighet och var dyr.
Nu när den har kommit har jag ändrat mig ock ska köra på en annan krona jag hade liggande.
Nå väl vad är väl en bal på slottet...

Skall du gå ner till 50mm så kolla vbandsflänsen som är på sugsidan saab 900-93-95. Tror den klämman är ca60mm utvändigt. Har gjort egna sugrör till dessa då har flänsen invändigt vart 58mm men med marginal till 50.

Ska kika på det. Men hur ska man hittar delar till saab i den här stan:hihi
 

Bifogat

  • DSC_1066.jpg
    DSC_1066.jpg
    250.7 KB · Visningar: 311
Last edited:

3 cl

Glöm dina bekymmer,i morgon kommer nya
Gick med
21 Jul 2007
Ort
Svenshögen
Hoj
Speedtriple-03. Laverda 1000-77 +1/2 -80. Husqvarna TE250-06. Monark flaka med diskbrakes. Plastmoppe.+ev gammal britt.
Det blir mumma det. Kommer bli gött med större framfälg, vilken vidd tänker han ha?
Om man kollar lite nogrannare inna man postar det man skriver:3freak Innerdia på sugröret är ju givetvis 48mm med marginal till 50.
Du får väl grooooooggla å se om det kan finnas nått till Saab i dina trakter:7peta
 

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Ort
hemma
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Det blir mumma det. Kommer bli gött med större framfälg, vilken vidd tänker han ha?
Om man kollar lite nogrannare inna man postar det man skriver:3freak Innerdia på sugröret är ju givetvis 48mm med marginal till 50.
Du får väl grooooooggla å se om det kan finnas nått till Saab i dina trakter:7peta

Fälgen äe 1.85" bred vet inte riktigt vad sulan kommer va men smal ska den vara. Just nu lutar det åt svart gummislang o abaklämmor. skitenkelt o det tar upp viss fellinjering vilket inte v-bandsflänsar gör.

Inte för att jag tror att du behöver den här sidan ,du löser ju det mesta själv, men ändå en kul sida http://www.elsberg-tuning.dk/supercharging.html

Kul sida! Den framställer rootskompressorer i betydligt bättre dager än nån annan sida jag nånsin läst. Extra roligt att de hade så mycke bilder på gamla racehojar med kompressorer också.

Hur går det med storsidan?
fått snurr på'n än?
 

Crackpipe

Ny medlem
Gick med
15 Oct 2012
Ort
Laholm
Hoj
Dom flesta
Hur går det med storsidan?
fått snurr på'n än?[/QUOTE]
Nej har haft för många andra projekt ,började köra lite veteran cross ,så sidan har jag ställt åt sidan, men jag ska försöka börja på den snart.
 

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Ort
hemma
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Long time, no post.

Sen senast, har det hänt lite. Jag ekrade upp en 21" fälg och vrängde på en speedmastersula. Det tog allt några kvällar för fälgmönstret på den taiwanesiska budgetfälgen för de vinklade ekervårtorna, stämde inte med h-d's orginalmönster, så vänstraden med ekrar fick ekras framåt o höger bakåt.
Hängde nån med? -tveksamt..

Hursom, när jag stod där o slet med fälghelvetet, så knackade det på dörren.
In stiger Christopher Walken. Han förklarar att han var en vän till min far.
Han börjar berätta en sällsam historia om min farfar.
Upprinnelsen till historien tog sin början i ett laglöst ullared på -30-talet, där min farfar som var horkarl o folkölssuput, for som en skottspole på sin köttkroksutrustade lättviktare mellan logdanser o den veneriska mottagningen. Dvs Hovslagaren som nöp bort vårtorna med sin stora tång.

Tveklöst onykter fick han sig sitt livs flygtur när han rännde rakt ut i klorofyllet efter att ha försökt attack mörda en stubbe med sin 98cc rex i 100knyck
Rexen blev totalförstörd så när som på den delen som skyddades av att vara uppkörd i farfars ändalykt.
Nämligen köttkrokskopplingen.
När polisen väl kom till olycksplatsen sågade de helt sonika av styret jämns med röven o slängde farfar i fyllecell fram tills hans död 1959. Svenskt rekord faktiskt.

Efter hans kremering gavs kopplingshandtaget till min far som fortsatte att bära det enligt nygamla familjeseder. Som en långfingergest åt snuten.
Just Stick'in it to the man! som jänkeserna bruka säga.

Iaf Far hade emigrerat till Hollywood där ham gjorde succ'e på 80-talet som en blandning av myrslok o en orange EPA plyschinredning från mars .
Medans 90-talet var en tuffare period för far som till slut tvingades in på dårhus för sitt tvångsmässiga kliande Compulsive asscratching symdrome löd domen.

Där inne lärde han känna Christopher walken som satt inne för att ha varit en allmänt läbbig snubbe i varenda jävla film han medverkat i Eller Creepy guy symdrome som det heter på fackspråk.

Christopher rördes så pass av fars historia att när far dog av tjocktarmscancer, vilken visade sig vara av köttkrokstyp, tog christopher upp kroken o bar den fram tills idag.
Han hade nämligen lovat far på hans dödsbädd att lämna handtaget till mig.
-Jaha vad ska man säga!
Jag kan iaf inte bära det där till min sonson för där har jag redan mormors magnettändning!DSC_0953.jpgDSC_0954.jpg
 
Last edited:

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Ort
hemma
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Lyckan kommer lyckan går...
För Kärringas bilmotor skar igår:huvet
 

peterpain

sjukare än vad jag trodde hehe turbosjuk
Gick med
9 Mar 2005
Ort
göteborg
Hoj
kawasaki 500 mach 3 1970 döfrään
du är mycket sjuk haha jag garvar fortfarande
fan detta är bästa tråden på sporthojj:Bugar
 

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Ort
hemma
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Det börjar dra ihop sig till styrbygge, men först vore det lämpligt att avsluta några av alla påbörjade delprojekt.
Långköraren grunkan under kompressorn. som till slut passade riktigt bra, fick en upprensning av alla svetsar.

Började lite med puts o studs på förgasartratten med men den behöver nog mer kärlek av svets o slip innan knullputsning.
Fick rören till styret med. Så det är bara o sätta igång, när jag rensat upp bland påbörjat skit.

vad hade lindsey för bil nu då
Skitsamma, kärringa är tät:tummenupp

DSC_0956.jpgDSC_0957.jpgDSC_0958.jpgboard track.jpg
 

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Ort
hemma
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Funkar!!:banana
dtb275.jpg
Äntligen är det liv i min 200 kronors monster tig. Jag lyckades locka över jobbets El/elektronik räv -pervoerik med en tusing o en bullkrans. Det var ett jordfel i en felkopplad 24voltsenhet. nu kan man svetsa på fullkräm på ynka 25amp med hjälp av en liten mjukstart.:yoparty
 

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Ort
hemma
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Ska BARA handla tub, regulator, tillsats pinnar,mm. Men sen jävlar.:yoparty
 

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Ort
hemma
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Denna tråden får man rota fram ur källarn varje gång man ska posta. Ja ja. Har det hänt nåt sen sist? Mja.
Det har vart möe icke mc-relaterade projekt att tugga sig igenom så jag har inte orkat pula nåt nämnvärt med detta. Men jävligt lite varje dag blir till slut en post.

Jag har börjat med styret. Jag tog en gammal styrkrona jag hade liggande.
På den svetsade jag ett par lock över hålen för "springerbenen" Som jag fasade på undersidan för M10 insex med 45graders skallar.

Sen gjorde jag ett par T'n med rör i överdelen o invändig M10 gänga i underdelen. Sen la jag massor av svets mellan över o underdel för att kunna slipa fram ett moldedutseende dvs en gjuten look. Då slog sig rören så pass att styrrören inte gick i längre. Så då fick jag lägga ett gäng kvällar på det.

Senaste tiden har jag bökat lite med att styränden Som är gängad 57/64" -24p Av okänd no name tillverkare som inte passar med styrändspluggarna också gängade 57/64"-.24p av annan okänd no name tillverkare. Tappar till dessa gängor växer då rakt inte på träd, o jobbet är inte tillräckligt välutrustat för att kunna svarva ur styrändarna. Har man inte pluggarna på så trillar gashandtaget ned på backen...

Jag skickar med några mock upp bilder.
Höger handtaget är inte kortat ännu. Tänkte köra med nåt i stil med sliten vulktejp som finnish på handtagen, får se om det funkar.

Jag la på gamla tanken för o se om styret blir för smalt för vettigt styrutslag. Det blir det, men jag hade tänkt o bygga en smalare tank så det blir bara ett garagevändningsproblem om jag inte orkar bygga den nya tanken.
Snubblade dessutom över ett äkta vurpollon på sovenirshopen på karlsborgsfästning för överkommliga 180pix!:banana
Krocksäkerhet med valfri toppluva men ful fränt så det förslår:hihi

DSC_0953.jpgDSC_0954.jpgDSC_0957.jpg
 

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Ort
Östersund
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Lyllos dig som har verkar ha en normal form på skallen, jag skaffade en sån hjälm för en massa år sedan men den trängde nåt grymt över pannan/bakhuvudet samtidigt som den glappade åt sidorna... :mad:
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top