Grovsaltat sidfläsk & gubbsjuka.

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Ajfan, Men jag vill gärna ha några extra kulor, fast nu är det inte akut längre.
Konstruktionen med lösa kulor är som gjord för framtida problem.


Kul att ni gillade stuket, fastän bilden var suddig och skillnaden inte var så stor. Jag trodde det skulle bli ännu lägre faktiskt.

Linjerna stämmer bättre nu, även om den längre gaffeln är mer hotroddig.
Lösa kulor brukar fungera aldeles utmärkt.
Man brukar dock få acceptera lite lagerglapp på gamla skrothögar.
Det verkar som om de har lättare för att bråka i styrlagringen.
Släpp ett extra snäpp (ett sextondels varv eller så) på muttrarna.
 

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Ort
hemma
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Funktionen är det inge fel på. Det är bara så väldigt lätt att tappa bort ett par vid demontering!
 

Trubbis

En Lyttbacka
Gick med
16 Jun 2009
Ort
Umeå - Västansjö
Hoj
Honda XR630
Funktionen är det inge fel på. Det är bara så väldigt lätt att tappa bort ett par vid demontering!
Hur mycket fett har du runt kulorna då? Genialt läge för ordlekar men de håller ju lättare sin plats mha fettet.

Sen om de är ajjabajja med mycket fett i styrlagringen vet jag inget om, hade det på mt5an, fungerade.
 

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Ort
hemma
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Nu har jag satt ner den på garagegolvet o torrbrutit lite. ShiiiiiTTTT! vad låg den är!

Högsta punkt är styret, sitter ungefär i punghöjd, Tanklocket vid halva låret och sadeln vid knät.
Dessutom borde jag flytta upp fotpinnarna för att få till rätt stuk och vettig markfrigång. Jag är för stor för denna hojen:gråta
Jaja, man kan väl alltid ha den som garagepynt samt montera stödhjul och låta barnen leka med den på högtidliga tillfällen.

Fotstödet är dessutom ca 5cm för långt, -det som var så kort att den nästan trillade hela tiden förut, hmm

Hur mycket fett har du runt kulorna då? Genialt läge för ordlekar men de håller ju lättare sin plats mha fettet.

Sen om de är ajjabajja med mycket fett i styrlagringen vet jag inget om, hade det på mt5an, fungerade.

Svaret är, -Rätt mycke. Men det sitter inte så väl inkapslat så det försvinner nog en del med tiden.
 

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Strömstad
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Nu har jag satt ner den på garagegolvet o torrbrutit lite. ShiiiiiTTTT! vad låg den är!

Högsta punkt är styret, sitter ungefär i punghöjd, Tanklocket vid halva låret och sadeln vid knät.
Dessutom borde jag flytta upp fotpinnarna för att få till rätt stuk och vettig markfrigång. Jag är för stor för denna hojen:gråta
Jaja, man kan väl alltid ha den som garagepynt samt montera stödhjul och låta barnen leka med den på högtidliga tillfällen.

Fotstödet är dessutom ca 5cm för långt, -det som var så kort att den nästan trillade hela tiden förut, hmm



Svaret är, -Rätt mycke. Men det sitter inte så väl inkapslat så det försvinner nog en del med tiden.

Är den kul att köra och du sitter okej så spelar det väl ingen roll :va
 

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Ort
hemma
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Lille vän, hur ska man kunna vara badass biker om man ser ut som en mupp?
Jag har värdighet o tänka på med.
 

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Ort
hemma
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Tror allt sånt försvann med bilden på herrn i inlägg #1265 :tungan
Mitt nätalias ja. Det är mindre än en handfull personer som känner mig privat och mitt fulla nätalias.
Inte ens min sambo känner mig på båda planen.

tack gode gud för det!

Därför är det rätt lungt att muppa sig online...
 

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Ort
Nybro
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
Mitt nätalias ja. Det är mindre än en handfull personer som känner mig privat och mitt fulla nätalias.
Inte ens min sambo känner mig på båda planen.

tack gode gud för det!

Därför är det rätt lungt att muppa sig online...

Bekant med ovan nämnda situation:hihi
 

3 cl

Glöm dina bekymmer,i morgon kommer nya
Gick med
21 Jul 2007
Ort
Svenshögen
Hoj
Speedtriple-03. Laverda 1000-77 +1/2 -80. Husqvarna TE250-06. Monark flaka med diskbrakes. Plastmoppe.+ev gammal britt.
Bäste herrn.
Så länge du inte klipper sönder några diskställ i rostfritt å hänger på lite härådär samt tömmer biltema på posljus å tofsar som styrändsvikter så är du en hård biker på den spisen.
Hadde inget för mig på arbetet idag så jag läste hela din bladetråd. :hihi
Börjar nu bli orolig när sidan närmar sig färdig åxå. Du måste skaffa ett nytt projekt så man får följa. Vansinnigt på alla sätt å vis:D
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Bäste herrn.
Så länge du inte klipper sönder några diskställ i rostfritt å hänger på lite härådär samt tömmer biltema på posljus å tofsar som styrändsvikter så är du en hård biker på den spisen.
Hadde inget för mig på arbetet idag så jag läste hela din bladetråd. :hihi
Börjar nu bli orolig när sidan närmar sig färdig åxå. Du måste skaffa ett nytt projekt så man får följa. Vansinnigt på alla sätt å vis:D

Klipper sönder diskställ i rostfritt.. Känner mig träffad, fast det är säkert bara paranoian :) tycker eksospottorna jag gjorde blev helt ok jag
 

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Ort
hemma
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Bäste herrn.
Så länge du inte klipper sönder några diskställ i rostfritt å hänger på lite härådär samt tömmer biltema på posljus å tofsar som styrändsvikter så är du en hård biker på den spisen.
Hadde inget för mig på arbetet idag så jag läste hela din bladetråd. :hihi
Börjar nu bli orolig när sidan närmar sig färdig åxå. Du måste skaffa ett nytt projekt så man får följa. Vansinnigt på alla sätt å vis:D


jajust det, bladetråden hade några guldkorn. Synd att den fallit i glömska.
Oroa dig inte för tråddöd, det småpillas lite hela tiden och en välfungerande kompressorkonvertering tar nog nåt år eller två.
Först måste tummen ur och bygga version 1, sen ska den utvärderas och efter det ska version2 byggas..

Idag byggdes fotstödet om så det går att ställa ifrån sig moppen.
Jag har inte fått klartecken på bänkningen till helgen om det skiter sig så är det daxs att bygga om fotreglage arrangemanget.
Förra sittställningen var jäkligt bra, men låg monterade highwaypegs är jäkligt oräjcing, dessutom tog de i överallt. Jag gillar djupa nedlägg även med antikviteten men det funka ju aldrig med de pinnarna.

Nu lutar det åt att pinnarna flyttas upp 1dm och in 1dm, givetvis finns inget att fästa dem i men det är ju utmaningen med att bygga på gamla grejer.
Det SKA vara svårt och de outtalade inbördes tävlingen är att göra det snyggast!
 

3 cl

Glöm dina bekymmer,i morgon kommer nya
Gick med
21 Jul 2007
Ort
Svenshögen
Hoj
Speedtriple-03. Laverda 1000-77 +1/2 -80. Husqvarna TE250-06. Monark flaka med diskbrakes. Plastmoppe.+ev gammal britt.
Ahh gött att det pillas lite.
Försöker att få tid å pengar att räcka till så man kan få tätt garage med portar å dyl i vinter. Så kanske man kan få börjat med sina egna projekt .
Hur går det med ditt sido projekt alla mekanisk verkstad?
 

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Ort
hemma
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
He he, skatteverket hade invändningar mot att jag nolltaxerade 3år i rad. Vad ska man göra när man får betalt i varor o gentjänster?
-Näe käre skattmas, några pengar har jag inte men jag kan skicka över några gubbar som bryter upp några stora stubbar o lagar lite rost på din bil, OK!?

Bänkningen ser ut att bli av i helgen, tyvärr ställde mr pain in, så jag har ingen som is riding shotgun åt mig.
Det blir en seg lördag i ett renaultskåp för mig..
 

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Strömstad
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Surt att jag.är upptagen med kalas i helgen.
Annars kunde du fått stå ut med mitt tjöt
 

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Ort
hemma
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Var ner o varva upp bettan lite nu. mest som inspirationshöjare. tyvärr behöver den gå längre på choke när det är kallare än i somras. vilket gjorde att hela garaget rökfylldes ordentligt och så var den mekstunden över.....

Surt att jag.är upptagen med kalas i helgen.
Annars kunde du fått stå ut med mitt tjöt

Jag pratar gärna o länge med vem som helst, även okända, men jag vill gärna förbehålla mig rätten att dra mig undan om samtalsämnen tar slut, obekväma tystnader uppstår eller om personen verkar ointressant,
obehaglig,
otrevlig,
påträngande,
religös ,
rödstrumpa,
snåljåp,
insmickrande,
gasig,
polyamorös,
friherre,
plattfot,
tvekönad,
androgyn,
harmynt,
Bor i mjölby eller helt enkelt inte kan cykla.


Vilket ej kan lösas i en bil på annat sätt att personen slängs ut, och lämnas vid vägkanten. vilket faller under kategorin -nedrigt. Och det vill jag inte vara.
 

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Strömstad
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Var ner o varva upp bettan lite nu. mest som inspirationshöjare. tyvärr behöver den gå längre på choke när det är kallare än i somras. vilket gjorde att hela garaget rökfylldes ordentligt och så var den mekstunden över.....



Jag pratar gärna o länge med vem som helst, även okända, men jag vill gärna förbehålla mig rätten att dra mig undan om samtalsämnen tar slut, obekväma tystnader uppstår eller om personen verkar ointressant,
obehaglig,
otrevlig,
påträngande,
religös ,
rödstrumpa,
snåljåp,
insmickrande,
gasig,
polyamorös,
friherre,
plattfot,
tvekönad,
androgyn,
harmynt,
Bor i mjölby eller helt enkelt inte kan cykla.


Vilket ej kan lösas i en bil på annat sätt att personen slängs ut, och lämnas vid vägkanten. vilket faller under kategorin -nedrigt. Och det vill jag inte vara.

:3freak

Vad träffar du på för folk igentligen.
Mjölby, det kan väl inte bo någon i Mjölby
:dummer

:tungan
 

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Ort
hemma
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
:3freak

Vad träffar du på för folk igentligen.
Mjölby, det kan väl inte bo någon i Mjölby
:dummer

:tungan

Det är nog inge fel på dig, jag har bara träffat så många märkliga människor genom åren...
 

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Strömstad
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Det är nog inge fel på dig, jag har bara träffat så många märkliga människor genom åren...

Ja konstigt nog är de dom märkliga man kommer ihåg :va.

När kommer det film på maskinen med nya gaffeln.
Måste ju gå fortare in i böjarna nu :D
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top