Grovsaltat sidfläsk & gubbsjuka.

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Ort
hemma
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
http://forumbilder.com/images/2017/10/10/DSC_0630.mJo men eld är inte så dumt. lägg den i en stor brasa o elda i några timmar så har du en avspänningsglödgning. Gängningen löste sig med hjälp av förtapp, mellan och slutgängtapp. I med en maskintapp direkt hade nog inte gått.

Hur som nu är rullen klar.
 

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Ort
hemma
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Bygget går vidare. svetsat ihop en ställning med justerbara fötter. fnular på en lösning för framhjulslåsning och längdjustering. jag har beställt en 1.5m lång trapetsskruv, mutter samt vev. har även en elmotorlösning på g för längdjusteringen och en gammal laptop, så jag får se hur det slutar. lagt ut lite mer trådar om lämplig startmotor. Försöker hålla budgeten låg för jag tänkte spara ihop lite stålar till crossar för mig o grabben. är redan uppe i 20k+ på detta bänkbygget:gnissla Så om nån har en startmotor till en stor dieselmotor, pw50 lr pw80, yz490,alt 10år+ gammal 125'a (billigt o trasigt gärna) eller ett stor ark durkaluminiumi gömmerna så hör av er!

DSC_0639.md.jpg
 

3 cl

Glöm dina bekymmer,i morgon kommer nya
Gick med
21 Jul 2007
Ort
Svenshögen
Hoj
Speedtriple-03. Laverda 1000-77 +1/2 -80. Husqvarna TE250-06. Monark flaka med diskbrakes. Plastmoppe.+ev gammal britt.
Hur stor start? Gott om du får tag på nått till grabben. Anar lite racing framöver:D:D
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Nu blev jag bara sugen på och berätta att senast jag var på metallåtervinningen med lite skrot så låg där en massa oanvänd aluplåt i bingen, plus knappt 2 kvm durkplåt.
Så bilen var mer full på vägen hem än till skroten. :banana Fick slanta upp några hundringar men ändå...

Nu hoppas jag bara på att han har lite överblivna stålbalkar nästa gång jag åker dit.

Nu var det här tyvärr inte ett erbjudande, skulle oavsett bli för dyr frakt det var mest bara lite salt i såren på Elfors.
 
Last edited:

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Ort
hemma
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Hur stor start? Gott om du får tag på nått till grabben. Anar lite racing framöver:D:D
Större än personbil, grova tänder på startkransen.
Letar som fn efter cross till grabben men ungfan vill ha en blå med flames på. blir svårt o komma dragandes på en vit med rosa sadel som de flesta äldre pw50 har.:gnissla

Nu blev jag bara sugen på och berätta att senast jag var på metallåtervinningen med lite skrot så låg där en massa oanvänd aluplåt i bingen, plus knappt 2 kvm durkplåt.
Så bilen var mer full på vägen hem än till skroten. :banana Fick slanta upp några hundringar men ändå...

Nu hoppas jag bara på att han har lite överblivna stålbalkar nästa gång jag åker dit.

Nu var det här tyvärr inte ett erbjudande, skulle oavsett bli för dyr frakt det var mest bara lite salt i såren på Elfors.

Tack för saltet! var på stålhandlarna idag o köpte durkalu, 30mm fyrkantsrör o 12mm rund stång. dyrt + moms.
fick påökt retroaktivt så nu rök det:tummenupp
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Större än personbil, grova tänder på startkransen.
Letar som fn efter cross till grabben men ungfan vill ha en blå med flames på. blir svårt o komma dragandes på en vit med rosa sadel som de flesta äldre pw50 har.:gnissla



Tack för saltet! var på stålhandlarna idag o köpte durkalu, 30mm fyrkantsrör o 12mm rund stång. dyrt + moms.
fick påökt retroaktivt så nu rök det:tummenupp

Finns att köpa rosa plast till PW50. :)

Det vet jag för dottern har beställt en rosa motorcykel när jag nämnde att vi skulle byta ut hennes Kuberg.


Men det finns andra färger också. Kolla på ebay. Ganska säkert sadelöverdrag och dekalkit också.
 
Last edited:

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Ort
hemma
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Två steg fram!!
Tommy 3cl har lyckats skaka fram en Pw50!
Svarvade grejer till en skrothandlare i Hamburgsund, han skulle betala med en volvo lastbilsstart!

..och ett bak..

köksgolvet under kylskåpet var bölrötet!
Jag som redan påbörjat ett annat tråkigt snickeriprojekt..

..Och ett till. Postnord har slarvat bort min trapetsgängade stång..
 

3 cl

Glöm dina bekymmer,i morgon kommer nya
Gick med
21 Jul 2007
Ort
Svenshögen
Hoj
Speedtriple-03. Laverda 1000-77 +1/2 -80. Husqvarna TE250-06. Monark flaka med diskbrakes. Plastmoppe.+ev gammal britt.
Finns väl inga tråkiga snickeriprojekt??? Kanske några då......????
Lösenord Tja vad skall man säga????????
Troligen blir pw:n lastad på Tors. Undrar om det får plats 2????
 

3 cl

Glöm dina bekymmer,i morgon kommer nya
Gick med
21 Jul 2007
Ort
Svenshögen
Hoj
Speedtriple-03. Laverda 1000-77 +1/2 -80. Husqvarna TE250-06. Monark flaka med diskbrakes. Plastmoppe.+ev gammal britt.
Der blev väldans massa frågetecken per automatik. Glömde att ja inte är kompatibel med SH.
 

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Ort
hemma
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Har funderat lite. Lasta den inte. Det kommer utlösa en tjatstorm av bibliska proportioner om att köra när det är mörkt och vi har en massa gäster. bättre jag o mini kommer över söndag eftermiddag lr när det passar. säg till dina ungar att den än hemlis lr julklapp etc för jag har inte sagt nåt till grabben för att slippa tjatstormen.
 

3 cl

Glöm dina bekymmer,i morgon kommer nya
Gick med
21 Jul 2007
Ort
Svenshögen
Hoj
Speedtriple-03. Laverda 1000-77 +1/2 -80. Husqvarna TE250-06. Monark flaka med diskbrakes. Plastmoppe.+ev gammal britt.
Då MÅSTE den ju med. Och olika brochyrer på kök.
 

3 cl

Glöm dina bekymmer,i morgon kommer nya
Gick med
21 Jul 2007
Ort
Svenshögen
Hoj
Speedtriple-03. Laverda 1000-77 +1/2 -80. Husqvarna TE250-06. Monark flaka med diskbrakes. Plastmoppe.+ev gammal britt.
Har postnord hittat dig?
 

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Ort
hemma
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Näe de ignorerar mig på samma sätt som snyggaste tjejen i plugget gjorde i nian. Dvs totalt.

Håller på med en motorizerad framhjuls inställning.
När man häller så pass mycke cash över ett projekt kan man lika gärna försöka få lite klass på det hela annars blir det mest pengar i sjön vid ev försäljning.
Ska försöka lägga upp lite bilder, men telefonjäveln har bråkat med mig så jag har fått byta simkort och fabriksåterställt etc så nu funkar inget men fanskapet fortsätter ändå att stänga av sig helt random. får se om ett batteri från ebay är vägen till salighet eller sista anhalt innan lerduvekastarn. GR......
 

moddlaren

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Min so-ny höll på att Jävlats på samma sätt det visade sig att moderkortet hade fått nippran o överhettade tel eländet.
Skiten startade efter en natt i frysboxen så jag han att få ur alla bilder o tel numer innan skiten dog igen.

Men so-ny bytte moderkort gratis på en 2 år gammal mob:Bugar
 

3 cl

Glöm dina bekymmer,i morgon kommer nya
Gick med
21 Jul 2007
Ort
Svenshögen
Hoj
Speedtriple-03. Laverda 1000-77 +1/2 -80. Husqvarna TE250-06. Monark flaka med diskbrakes. Plastmoppe.+ev gammal britt.
Jag har juh beställt lite saker till pw:n.
Vågade inte ta postnord så chansade på DHL. Funkade faktiskt:banana.Så nu har jag beställt från brexitön lite saker till den lilla fyrhjulingen.
Ska se om jag jag kan hitta husky sakerna åxå så jag får börjat förbereda för dyngsprättning :crash
 

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Ort
hemma
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Min so-ny höll på att Jävlats på samma sätt det visade sig att moderkortet hade fått nippran o överhettade tel eländet.
Skiten startade efter en natt i frysboxen så jag han att få ur alla bilder o tel numer innan skiten dog igen.

Men so-ny bytte moderkort gratis på en 2 år gammal mob:Bugar

Lustigt, Min fön är också en so-ny. Värt att kika på om skiten fortsätter att jävlas nu laddar jag bara batteriet till 80% och då har den funkat peppar peppar.

Jag har juh beställt lite saker till pw:n.
Vågade inte ta postnord så chansade på DHL. Funkade faktiskt:banana.Så nu har jag beställt från brexitön lite saker till den lilla fyrhjulingen.
Ska se om jag jag kan hitta husky sakerna åxå så jag får börjat förbereda för dyngsprättning :crash

Perfa! Ska skicka iväg bakstöten till suzukin till en gammal bekant i dyngsprättar svängen för renovering. just nu har jag ingen returdämping alls. Så semestern 2019 is when the flag drops and the bullshit stops...
 

moddlaren

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
På sony,s hemsida kan du kolla via ditt ime nummer under batteriet om din tel har garanti kvar.
Har den det knappar du bara in att det är ett fel så skickar sony paket till dej kostnadsfritt som du lagger tel i sedan tar det typ en vecka så finns den att hämta pa post nord:mad:

Mvh
 

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Ort
hemma
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Det plockar på i dynoprojektet. Jag har fått till en motorizerad drivning till framhjulsinställningen, och byggt en batterihylla för dubbla batterier eftersom både drivmotorn till framhjulsinställningen och den förmodade startmotorn kommer gå på 24volt.
Drivningen är myycket långsam men jag har bara testat den på 12volt.
samt bygg en laptophållare ställbar i all sköns ledder.
Fick en laptop som funka så nu är programvaran installerad.
Startmotor är på g men gubben som sitter på den är MYCKET LIK Mannen på min avatar. Tid är ett okänt begrepp i hans värld.
Beställt laserskurna delar till det sista å framhjuls hållaren som är på g med.
Tyvärr är inte forumbilder.se och min telefon kompisar längre efter en systemåterställning jag gjorde.
men bilder kommer
 

tomsta

Sporthojsnörd
Gick med
10 Jul 2007
Ort
tyresö
Hoj
Honda CBF600 -04
Startmotor är på g men gubben som sitter på den är MYCKET LIK Mannen på min avatar. Tid är ett okänt begrepp i hans värld.

Skrot - Nisse och hans vänner är den enda serie som gått på TV, där man haft någon riktig behållning av innehållet.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top