Grovsaltat sidfläsk & gubbsjuka.

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Jag brukar inte skriva så mycket.

Men din sida av massivt gråjärn är ett imponerande bygge värdig vilken virtous till smed som helst..

Du frågade om jag kunde starta min yamaha 768cc stånka.

Ett par dagar efter besöket behagade damen ifråga att lufta arslet med ett mindre vrål o rökbildande värdig vulkanen Eyjafjallajökulls utbrott 2010.

Det visade sig att mina inköppta mikuni rs som enligt säljaren var nytjade av oskulder i tibet,s slutningar endast på söndagar till klostret inte riktigt stämde..

Dom kom från en raptor 660 som hade bärt dessa ungmöer tryggt o säkert fram o tillbaka mellan klostret o hemmet.

Dessvärre verkar dessa ungmöer ha framfört denna raptor på en spritbryggd från dessa fromma bergs munkar som utan tvekan fått nasa att fundera över sitt bränsleval, fått vikinga kungen harald granulade rödskägg att lägga filttofflorna i vädret för evigt efter en sup av dylika dryck.

Två dygn senare i ett mjukgörande bad av eteriska oljor o feltemas eminenta elektronik rengörning så var allr ärg o annan gucka upplöst o vätska komm igenom överallt, till o med sprutade axpumpen frödeligt som en trägårds fontän i en japansk bonsai trädgård.

5 kick senare puttrade 768,n på tomgång med ett gassvar som skrämde byggdens katter o hundar fick små barn att gråta o en granne vänligt påpeka att klockan är mycket o det räcker nu..

Dessutom visade det sig att förgasar bestyckningen som passat denna raptor 660 var herre jösses för fet.. Så nya lågfart o huvud munstycken är beställda då min femenistiska 768 suger i röret som ett luder söder om golanhöjderna.

God jul..
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Renwick?
Byggt en ny halvautomatisk växlingsmekanism. Kvar att göra är en spak på styret som väljer mellan upp och nedväxling. Det kanske verkar lätt, men självklart ska den vara inbyggd i styret så funktionen inte syns. Phuu, trodde nästan att nåt var på väg att vara enkelt, men jag klarade mig i sista sekund.
Ja, la jag inte upp nåt klipp med en engelsk farbror som kör vincent här?
 

blownharley

Medlem
Gick med
2 Mar 2006
Ort
Insjön, Dalarna
Hoj
Buell 1125 R, Harley Wide Glide, Harley XL1200C, D&G Dragbike
Jag gjorde en enkel bänk av ett ämnesrör och lite axlar & gavlar. Vikt cirkus 305kg och tröghetsmoment 11,5 kgm2
IMG_1991.jpg
 

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Ort
hemma
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Jag brukar inte skriva så mycket.

Men din sida av massivt gråjärn är ett imponerande bygge värdig vilken virtous till smed som helst..

Du frågade om jag kunde starta min yamaha 768cc stånka.

Ett par dagar efter besöket behagade damen ifråga att lufta arslet med ett mindre vrål o rökbildande värdig vulkanen Eyjafjallajökulls utbrott 2010.

Det visade sig att mina inköppta mikuni rs som enligt säljaren var nytjade av oskulder i tibet,s slutningar endast på söndagar till klostret inte riktigt stämde..

Dom kom från en raptor 660 som hade bärt dessa ungmöer tryggt o säkert fram o tillbaka mellan klostret o hemmet.

Dessvärre verkar dessa ungmöer ha framfört denna raptor på en spritbryggd från dessa fromma bergs munkar som utan tvekan fått nasa att fundera över sitt bränsleval, fått vikinga kungen harald granulade rödskägg att lägga filttofflorna i vädret för evigt efter en sup av dylika dryck.

Två dygn senare i ett mjukgörande bad av eteriska oljor o feltemas eminenta elektronik rengörning så var allr ärg o annan gucka upplöst o vätska komm igenom överallt, till o med sprutade axpumpen frödeligt som en trägårds fontän i en japansk bonsai trädgård.

5 kick senare puttrade 768,n på tomgång med ett gassvar som skrämde byggdens katter o hundar fick små barn att gråta o en granne vänligt påpeka att klockan är mycket o det räcker nu..

Dessutom visade det sig att förgasar bestyckningen som passat denna raptor 660 var herre jösses för fet.. Så nya lågfart o huvud munstycken är beställda då min femenistiska 768 suger i röret som ett luder söder om golanhöjderna.

God jul..

Det var ju jäkla synd att vi kom nån dag förtidigt. Kan tänka mig att den lät rappt!!

Exact vilket dynomite system körde din polare på?

Ja, la jag inte upp nåt klipp med en engelsk farbror som kör vincent här?
Jo just det. Han lever min drömpensionärs tillvaro.
Jag gjorde en enkel bänk av ett ämnesrör och lite axlar & gavlar. Vikt cirkus 305kg och tröghetsmoment 11,5 kgm2
View attachment 434763

Läste Anderssons bromsrumstråd från 08.
Då hade du redan byggt bänk. Vad har bromsat som mest i din harley.
Och vad är det för spec på den?
 

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Ort
hemma
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Ort
hemma
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Jovars, här ligger man i soffan trött, lycklig och lite kladdig.
 

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Ort
Östersund
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Jovars, här ligger man i soffan trött, lycklig och lite kladdig.

Min post-late night skruvning feeling är att lägga sig halv 1 på en vardagkväll frysande om händer och fötter, klibbig av skärvätska från fingrar till armhålor och med ett fånigt leende runt truten. :)
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Ja herrejösses det länkaget var inte helt självklart skulle behöva inspektera det på närmare håll för att fatta tror jag. Så ser du nån med en hundkuksrosa triumph svärande i ett dike i sommar kan du ju stanna och visa mig hur halvautomaten funkar, det borde ju muntra upp ????
 

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Ort
hemma
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Min post-late night skruvning feeling är att lägga sig halv 1 på en vardagkväll frysande om händer och fötter, klibbig av skärvätska från fingrar till armhålor och med ett fånigt leende runt truten. :)
Där blir man lite avis. Alldeles för mycket verkstad 7-4 för att jag ska kunna gå bananas på kvällarna.
???? låter som nått annat????
vaddå? Jag har ju ägnat mig åt mekanisk porr

Ja herrejösses det länkaget var inte helt självklart skulle behöva inspektera det på närmare håll för att fatta tror jag. Så ser du nån med en hundkuksrosa triumph svärande i ett dike i sommar kan du ju stanna och visa mig hur halvautomaten funkar, det borde ju muntra upp ????
hundkuks rosa sa du, ja det borde jag ju komma ihåg.
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Så kom äntligen dagen då man fick beskåda vedbodtrimmet med egna ögon. Bohusläns saltaste sporthoj.
8819c25d7b74a3e8874a8fcd889d3952.jpg
 

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Ort
hemma
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Tackar! Målet har alltid varit att ha upphärads hårdaste 750 sida.
Jag var anmäld till backracet (där twintorsk bild togs) devils peak hillclimb. Sketfånigt namn btw.

Men efter att mekkat o kickat bort en timme vid sammanlagt 3 ställen, samt lekt kurra gömma med uddevalla polisen inne i centrum i en halvtimme så kom jag till starten 4minuter före racet startade.

Då blir jag upplyst om att startlistan är full och inga fler startande får plats. Uddevalla kommun tillåter bara x-antal startande hojar o bilar med raka rör mitt inne i stan.

Twintorsk, var det du jag surrade lite som hastigast med? :vaSorry om jag verkade korthuggen men jag oroade mig över om min bipolära älskarinna:tuttar skulle ställa till med en jävla scen när så mycke folk stod o titta eller om hon kunde tänka sig att bete sig o starta.:gnissla
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Haha japp det var jag, fattar. Trajumfen startar helst inte inför publik heller, 40 år nyare och utan kompressor, dock med egen vilja.
Lät fint bakom buskarna sen ändå!
Ja jag tycker det är för jävla fånigt det här med a bombers, och alla översättningar.. dynamitbackeloppet hette det ju när det tävlades förr. Men det är väl kent vikmo/jack baymoore som tycker det är störtfränt med engleska ord
 

Vincent H

Mzee
Gick med
30 Oct 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki GSX-R1127
efter att mekkat o kickat bort en timme
Off topic: I ett rövarland långt borta hade jag en Honda XR med 628cc HRC-kit inkl. högkompskolv etc. som jag länge kickade mig blå i trynet på utan att den startade. Vaktmännen på tomten var räddningen, vid vaktombyte kl 18 fick båda putta på tills den gick igång, en orkade inte. Inte så populärt, de pustade och svettades kraftigt i hjälm och uniform, så jag mutade alltid med några öl för att de inte skulle begära förflyttning. Sedan träffade jag en snubbe som lärde mig korrekt startprocedur, därefter startade Hondan senast på andra kicken./Off topic
 
Last edited:

ZX9xpress

Medlem
Gick med
7 Oct 2011
Ort
Leksand
Hoj
Aprilia RSV Mille 2001 (turbo), GSXR1000 k8, Kawa ZX9 turbo
Rättelse, det borde väl vara en rullande, rullande landsväg :D
Den bänken har varit mig till enorm nytta med förgasarturbocyklar!! Tackar för alla gånger jag fått låna den Peter!!
Buellen på bilden ordnade jag en avgasknall på som gjorde konfetti av en alu flexibel avgasslang:musik

En "rullande landsväg" i ordets fulla bemärkelse!
 

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Ort
hemma
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Har blitt gött sugen på bromsbänks projektet igen. Fick en massa 50x50x5 rör från jobbet i våras och nu har jag pengar till styrsystem. lutar åt ett australiskt system som verkar vettigt prismässigt och avsett DIY bänkar och är komplett med det nödvändigaste. plocka på extra funktioner verkar inte dyrt heller
http://dtec.net.au/

Hojen går fö som en påse skridskor för tillfället men den är ju ett ganska funktionslöst spett så det ska nog gå o lura ut vad det är.
 

3 cl

Glöm dina bekymmer,i morgon kommer nya
Gick med
21 Jul 2007
Ort
Svenshögen
Hoj
Speedtriple-03. Laverda 1000-77 +1/2 -80. Husqvarna TE250-06. Monark flaka med diskbrakes. Plastmoppe.+ev gammal britt.
Gott med vinterprojekt. Two strok man var hemma å hämtade sina småhjul????. Blir kanske två bänkbyggar trådar i vinter?
 

3 cl

Glöm dina bekymmer,i morgon kommer nya
Gick med
21 Jul 2007
Ort
Svenshögen
Hoj
Speedtriple-03. Laverda 1000-77 +1/2 -80. Husqvarna TE250-06. Monark flaka med diskbrakes. Plastmoppe.+ev gammal britt.
Det verkar som min platta skicker massa frågetecken istället för smileys? Kanske bara ett typiskt fel.....
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top