Grovsaltat sidfläsk & gubbsjuka.

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Ort
hemma
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Allt det där vet jag inget om, snurrgubbe:hihi
Bänkandet var mycket roligt men gav inte mycke svar om min maskin mer än att den brinner ganska bra och låter elakt som fan på E85. Jag ska beställa en tid på bike i trollhättan o riva av den så har jag ett jämförelse papper mot när jag bänka sist.

Men jag vet numer den exacta kemsamman sättning i trabanternas framskärmar, hur många tjeckiska praga crossar som tillverkats, hur man pimpar en kinesisk kopia på rysk bmw kopia för att va kool i bejing, Att tractor pulling är laholmisk nationalsport, Jag har lärt mig och glömt De årsmodell specefika skillnaderna mellan järnsportstercylindrarna åren 71-74.
Till vem man ska vända sig om man behöver en radialborr stor nog att parkera en amazon på för att borra dubbla antenn hål. Har dessutom skakat hand med ägaren av sveriges största samling av toyota tercels samt avundats hans lingrävare.

Här är ett ganska lamt pull på bensin.
Med lite tur kanske man kan se Hobbex pinuppan Som andades 80-tal och sexuell pojkrums frustration

http://vid65.photobucket.com/albums/h216/elffors/DSC_0039_zpspzg680hq.mp4
 

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Ort
hemma
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
-Vad kan jag hjälpa dig med då?
-Jag skulle vilja ha en bänkning.
-Vad har du för cykel då?
-Harley 750 från 42.
-Skaru ha effektmätning bara eller mappning?
-Öhhh...??? Mappning klarar ni nog inte av. (dumt ordval av den tilltalade)
-Vad tar ni för en mätning.
-Ska, kolla.
lite senare

-Det tar vi tusen spänn för.
-För 10min arbete under lågsäsong!!????
-Jupp!
Vabra då vet jag......:död
 

DM

MC-intresserad
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Piteå
Hoj
KTM 1290 SDR -16, KTM 990 SM -08, Yamaha FZR1000 -89, 2 st Yamaha TR1 -81, Honda CB750 -75
-Vad kan jag hjälpa dig med då?
-Jag skulle vilja ha en bänkning.
-Vad har du för cykel då?
-Harley 750 från 42.
-Skaru ha effektmätning bara eller mappning?
-Öhhh...??? Mappning klarar ni nog inte av. (dumt ordval av den tilltalade)
-Vad tar ni för en mätning.
-Ska, kolla.
lite senare

-Det tar vi tusen spänn för.
-För 10min arbete under lågsäsong!!????
-Jupp!
Vabra då vet jag......:död

Sorgligt.

Standardtaxan för en effektmätning hos Erik på McXpress har varit en hundring så längre jag kan minnas.
I det ingår en trevligt bemötande av en erfaren Erik Marklund som tycks vara lika intresserad av att bänka en gammal Honda 750 som en turbobusa.

Flytta norrut :)
 

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Ort
hemma
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Det skulle iofs finnas mer pulver i projekten om man bodde i korsningen mellan alterstyckebruk och sävar. Om amn kunde trycka ihop allt brai norrland till ett län på tio mils radie med bra sommar snitt temp skulle jag flytta dit direkt.

Funderar allvarligt på att bygga min egen bänk.
Det finns en gubbe här i byn som byggt en egen bänk för bilar, en gubbe i grannbyn byggde en bänk för gocart motorer. turboandersson byggde en för turbohojar. Johansson ska bygga. Och när jag frågade en kille på jobbet som tidigare jobbat på bike om han hade känningar för att bänka förmånligt, så svarade han att han skulle kolla med en kille, men annars hade hans polare byggt en egen bänk för att bänka motardhojar.

Det är ju fan i mig en folkrörelse.
När hembränningsapparaterna åkte ut så åkte bänkprojekten in??:va

Vad behöver jag? svintung rulle, stadigt chassie, durkplåt, pulsgivare, avgassond, en knippe givare programvara en gammal laptop.
mer?
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Det skulle iofs finnas mer pulver i projekten om man bodde i korsningen mellan alterstyckebruk och sävar. Om amn kunde trycka ihop allt brai norrland till ett län på tio mils radie med bra sommar snitt temp skulle jag flytta dit direkt.

Funderar allvarligt på att bygga min egen bänk.
Det finns en gubbe här i byn som byggt en egen bänk för bilar, en gubbe i grannbyn byggde en bänk för gocart motorer. turboandersson byggde en för turbohojar. Johansson ska bygga. Och när jag frågade en kille på jobbet som tidigare jobbat på bike om han hade känningar för att bänka förmånligt, så svarade han att han skulle kolla med en kille, men annars hade hans polare byggt en egen bänk för att bänka motardhojar.

Det är ju fan i mig en folkrörelse.
När hembränningsapparaterna åkte ut så åkte bänkprojekten in??:va

Vad behöver jag? svintung rulle, stadigt chassie, durkplåt, pulsgivare, avgassond, en knippe givare programvara en gammal laptop.
mer?
Klart att farbröder av denna kaliber ska gräva ner en bromsbänk i verkstadsgolvet. Kolla bara så glad den lille fabbrorn john renwick är!
https://youtu.be/Zw6hhAmzXQs
Han är visst speciellt nöjd över att hans kamprofil är den enda som är nåt att hänga i granen.
 

K B

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2008
Ort
Långt bort
Hoj
CBR900RR -92, CBR 900RR -92 Turbo, K5 Turbo, 7/11 Turbo, CBR1000RR SC59
-Vad kan jag hjälpa dig med då?
-Jag skulle vilja ha en bänkning.
-Vad har du för cykel då?
-Harley 750 från 42.
-Skaru ha effektmätning bara eller mappning?
-Öhhh...??? Mappning klarar ni nog inte av. (dumt ordval av den tilltalade)
-Vad tar ni för en mätning.
-Ska, kolla.
lite senare

-Det tar vi tusen spänn för.
-För 10min arbete under lågsäsong!!????
-Jupp!
Vabra då vet jag......:död

Börjar företagets namn på B och slutar på IKE? :D
 

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Ort
hemma
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Tidsnog när du också blivit stor jon, ska jag lära dig att glida från över fjärden i 200mph på långfärdsskridsskor med en rödglödgad acetylentub inbäddad mellan skinkorna som amish olof sabrerat med en skärbrännare.:tummenupp

Visst grabben, bara det är i riktning bort från surströmmingen.


Klart att farbröder av denna kaliber ska gräva ner en bromsbänk i verkstadsgolvet. Kolla bara så glad den lille fabbrorn john renwick är!
https://youtu.be/Zw6hhAmzXQs
Han är visst speciellt nöjd över att hans kamprofil är den enda som är nåt att hänga i granen.

Så vill jag bli med som pensionär!
Landspeedracer är en betydligt tyngre titel i min värld än både greve eller baron
Börjar företagets namn på B och slutar på IKE? :D

Mjaaaa, det, det där vet jag inget om...
 

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Strömstad
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
1000 kr för en repa var inte så billigt. :gnissla

Fråga Moddlaren så kan han nog ge recept på sin bänk.
Men i grund o bottten så är det en rulle från någon typ av vals och en givare som mäter varvtal och en dator med något program.
För mig så är det ganska mycket hokus-pokus men det funkar :D
 

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Ort
hemma
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Nyckeln är att finna ett ämne till svänghjulet. Svänghjul, ja bm victors svänghjul är väl på 2-300 kg?
 

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Ort
Östersund
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Så är det nog men hur får man tag på tåghjul.

Hur mycket vikt behöver du, och hur bred får den vara? Vi byter vändrullar till bränsletransportörer och annat tungt som fan med lagerbockar i bägge ändar lite nu och då, jag kan hålla utkik efter något lämpligt.
 

3 cl

Glöm dina bekymmer,i morgon kommer nya
Gick med
21 Jul 2007
Ort
Svenshögen
Hoj
Speedtriple-03. Laverda 1000-77 +1/2 -80. Husqvarna TE250-06. Monark flaka med diskbrakes. Plastmoppe.+ev gammal britt.
Tja. Jag kan höra mig för bland folk. Gamla marin motorer har ju hyffsat tunga svänghjul?? .För att inte tala om råolje motorer.....
 

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Ort
hemma
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
asfeta elmotorer borde min polare som jobbar på vattenfall springa på då och då.
fick ett tips om ett bolinder munktell svänghjul här i byn så förr eller senare kommer problemet lösa sig.

Håll ögonen öppna gubbar!
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top