Sidan 115 av 115 FörstaFörsta ... 156590109110111112113114115
Resultat 2 281 till 2 287 av 2287
    Tibnor är min speedshop... Elfforss avatar
    Reg.datum
    aug 2008
    Hoj
    , Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
    Fortfarande ingen bildhost tjänst. så uppdateringar känns lite meningslöst men projektet är 80% klart. det går att bänka hoj iaf.
    sen sist har framhjulshållaren färdig ställts och bänken klätts i durkplåt, där efter har elen börjat dragits.
    el kunskaperna är minst sagt skakiga så det går långsamt. jag kan iaf köra längd inställningen fram o tillbaks dessutom låsa hjulet med tryckluft via knapp.

det går att bänka men motorns varv i förhållande till rullen får läggas in manuellt i dator som ett förhållande, varvtals mätning är under inkoppling så även lambda.

Startfunktion och broms finns ej än.

så fort jag dragit upp rullen i minst 150-200 knyck utan vibrationer så är broms funktion på i ett nafs.
    Senast redigerat av Elffors den 2017-12-20 klockan 22:31.
    Alla elektroniska pryttlar innehåller nån slags grå rök. Om den läcker ut sluta skiten att fungera. Har tyvärr inte hittat nån bra leverantör av grå rök...

Medlem
    Reg.datum
    dec 2016
    Hoj
    den bästa
    Grattis det känns bra antar jag

Reg.datum
    aug 2008
    Hoj
    Hittade äntligen felet med den tjurande harleyn så att den gick o starta. drog upp dynon på full sidventils makaron (typ 150 knutar) och ingen vibrations tendens!!

Fick tag på en start idag efter att ha jagat killen som hade lovat mig några dar. den funkar fint men ser ut att ha grävts upp ur en tipp stängd på sextiotalet..
    till min stora besvikelse går den åt fel håll i förhållande till bänken.
    jag funderade mycke när jag byggde bänken för att det skulle bli rätt men det blev tydligen fel ändå. jaja den är byggde med hängsle o livrem så den är förbredd för att vända den bakre sektionen med rulle för att starten ska funka i händelse av tanke vurpa med starten.
    så nu är det fullfart framåt med broms funktion o start funktion. mycket roligare än eldragning!!
    Alla elektroniska pryttlar innehåller nån slags grå rök. Om den läcker ut sluta skiten att fungera. Har tyvärr inte hittat nån bra leverantör av grå rök...

Medlem
    Reg.datum
    dec 2016
    Hoj
    den bästa
    150 är inga bekymmer jag har varit uppe i närmare 200 o inga vibrationer. Bra jobbat o kul att grejorna kom till användning istallet för att ligga i bra att ha högen

Glöm dina bekymmer,i morgon kommer nya 3 cls avatar
    Reg.datum
    jul 2007
    Hoj
    Speedtriple-03. Laverda 1000-77 +1/2 -80. Husqvarna TE250-06. Monark flaka med diskbrakes. Plastmoppe.+ev gammal britt.
    Det händer saker på landsbyggden....
    Tror det får bli leverans av barnluva så min nyfikenhet stillas :-)

Reg.datum
    aug 2008
    Hoj
    Jo moddlarn, du har ju inte hängt på ett traktorsvänghjul som du svarvat o karvat i och det påverkar ju ursprungsrullen. 3cl du är alltid välkommen!

Reg.datum
    aug 2008
    Hoj
    Har fått på ok o skiva nu samt startmotorn. så nu går det att starta hojar med den. eldragningen består av startkablar än så länge men det tar sig så sakta.

filmklipp finns på instagram @the_elffors

Sidan 115 av 115 FörstaFörsta ... 156590109110111112113114115

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Jag har riktigt bra rabatt på stor mc dels handlares enda butik, på 5 min avstånd en bilfri kväll. Men köper ändå 80% av alla grejer på eBay, för det är så [...]

Chronic
Vill du annonsera ovan? Klicka här