Fan vad jobbigt det blev! Vill ha en CBR 1000 RA!

GreenDragon

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2009
Ort
Halmstad
Hoj
Husqvarna 701 Enduro -17 Honda VFR 750 -93
Varför skulle man just nu bli sugen på en ny hoj? :huvet Det är ju helt fel tillfälle (och rätt).

Fel tillfälle för att det inte blir lätt att få sin nuvarande hoj såld nu. Vilket jag måste få innan jag kan köpa en ny! :mad:

Rätt tillfälle för att man kan hitta den hoj man vill ha (en Honda CB1000RA) till ett rätt bra pris på firmorna nu. :tummenupp

Det här är en skitjobbig sits man satt sig i, jag antar att jag inte är helt ensam om att lyckas med detta? Jag räknar med att hinna köra en hel del hoj till innan vintern kommer och det hade man ju gärna gjort med den nya favorithojen. :yoparty

Ni som kör denna hoj idag, vad gillar ni gillar ni inte med denna hoj? Själv gjorde den ett stort första intryck på mig iallfall, och jag vill ha mer!! :banana
 

zajtar

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2005
Ort
Göteborg
Hoj
En cbr 1000rr 08 med 09ans motor i .Hojar som man har haft 1000rr, 900rr ,2 st 929rr, kawasaki z1000
Byt in den hojen du har idag mot den som står hos handlaren
 

GreenDragon

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2009
Ort
Halmstad
Hoj
Husqvarna 701 Enduro -17 Honda VFR 750 -93
Hade jag gärna gjort om man inte fick så förbannat dåligt betalt i inbyte bara!
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
Vet precis hur du känner dig. Har precis satt ut min hoj till försäljning, chefen tog med mig och kollade på endurohojar och förklarade det fina med att köra i regn, lera och all sån skit. Klart man blev helsåld på en gång.
 

DesmoHellman

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jul 2009
Ort
Falköping
Hoj
Ducati MTS 1200 Enduro -16 och Ducati SportClassic 1000 -06
Det kan hända den bäste. Jag gjorde så här:

Raka sig, duscha och vattenkamma sig. Därefter sitter du på banken med mössan i handen och frågar snällt om ett litet lån... :D
Sedan ska man peppa sig rejält med argument som:
"Man lever bara en gång", "MC-åka är ju mitt största intresse" och "De som medverkar i lyxfällan är bra mycket dummare än vad jag är..."

Skämt åsido har du ju en sprillans hoj som jag nog kan tänka mig du får ett ok inbytespris på.

(Sen finns ju "SMS:a låna, SMS:a låna"-alternativet med och då KAN du ju få vara med i TV också som en bonus...)
 

GreenDragon

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2009
Ort
Halmstad
Hoj
Husqvarna 701 Enduro -17 Honda VFR 750 -93
Hahaha! SMS-lån och lyxfällan undviker jag helst, annars tackar jag för tipsen.

Har ju redan lån på den befintliga hojen och därför blir det svårt att låna upp till den nya, men ett inbyte är det som ligger närmast till hands, fick ett riktigt dåligt bud på min hoj vid en inbytesförfrågan jag gjorde, men jag får väl kolla med flera firmor och se om någon kan höja de lite grann.
 

GeFeldz

Joråsåatteh...
Gick med
22 May 2006
Ort
Älvsbyn
Hoj
2005 BMW R1200ST och 2021 CF Moto Cforce 1000
Inte för att vara så'n, men du begär alltså 96.000 för en hoj som går att köpa ny för 101.900? Extrautrustning kostar förstås också, men den brukar vara svår att få speciellt mycket extra för vid försäljning. Att köpa en ny hoj och sälja den snabbt är en dålig affär!
 

GreenDragon

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2009
Ort
Halmstad
Hoj
Husqvarna 701 Enduro -17 Honda VFR 750 -93
Jo du har rätt, det är en dålig affär det är jag medveten om. Men när man lagt ner en del pengar i ny hoj och extrautrustning så vill man ju försöka få tillbaka lite av det iallafall.

Sen är det ju inte förbjudet att pruta lite heller, jag är öppen för prisförslag! Men under 90.000 kan jag ju bara inte släppa den för, den är ju redan bland dom billigaste på blocket om inte billigaste och ända -10:an på blocket.
 

eviln

Missade apex
Gick med
10 Aug 2009
Ort
Södermalm
Hoj
Suler Duke 1290 GT 2022
Vad är problemet egentligen?
Blancolån för nya hojen och sälj den gamla till våren.

edit: Om räntekostnaden är högre än vinsten att sälja till våren så sälj nu.
 

Pizzabagarn

Ödmjukhet...onödigt när pengarna sprutar
Gick med
25 Jul 2010
Ort
där det luktar
Hoj
no focking bike
FÖR FAN!!!!!

Varför är folk så satans rädda för att göra dåliga affärer!
Känns det bra....GÖR´T!!!!!!
Man snackar om några lappar hit eller dit och man måste hela tiden göra den bästa affären men shit vad tråkigt livet blir då!

Varför inte bara följa magkänslan och byta in skiten!

Jag gör skitmånga dåliga affärer men har grymt kul på resans gång :yoparty
 

ljung_

Invalidos-MC
Gick med
1 Jul 2009
Ort
Norrköping, Åby
Hoj
1993, Honda CBR600F
Billigast på blocket argumentet håller ju nästan aldrig då det är osålda hojar som ligger kvar där ;-)

Men CB1000RA är cool, helt klart!
 

dahlgren

#4982
Gick med
9 Jun 2008
Ort
Enskede
Hoj
ZX7R
Tror du att du kommer få lika mycket för den i vår när folk börjar byta hojjar?
Just nu blir det väl bara svårare och svåra att kränga tills i vår då det vänder.
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Jo du har rätt, det är en dålig affär det är jag medveten om. Men när man lagt ner en del pengar i ny hoj och extrautrustning så vill man ju försöka få tillbaka lite av det iallafall.

Sen är det ju inte förbjudet att pruta lite heller, jag är öppen för prisförslag! Men under 90.000 kan jag ju bara inte släppa den för, den är ju redan bland dom billigaste på blocket om inte billigaste och ända -10:an på blocket.

Massa exta utrustning är ju inget en andraägare vill betala för tyvärr..utan ses mest som en bra "bonus".

Låna om du har råd och ställ din till försäljning så kan du vara med att göra priset på din hoj, och räkna av förmedlingen så hamnar du lätt plus på inbytespriset iaf:tummenupp

Har du inte flisen, ja då är det bara att vänta..men har fullständigt empati med dig, många ggr man sätt "sin" hoj, det har bara varit ett litet krux, hojen man har inte är avyttrad ännu:gnissla
 

eviln

Missade apex
Gick med
10 Aug 2009
Ort
Södermalm
Hoj
Suler Duke 1290 GT 2022
Om du har problem med extrautrustningen så plocka av den och sälj med orginalgrejer då.
 

Carpe me

Mest hk när man dör vinner!
Gick med
20 Jun 2004
Ort
Å
Hoj
Khggy
Sen är det ju inte förbjudet att pruta lite heller, jag är öppen för prisförslag! Men under 90.000 kan jag ju bara inte släppa den för, den är ju redan bland dom billigaste på blocket om inte billigaste och ända -10:an på blocket.


Även om folk gärna prutar, så tycker samma folk att det inte är lönt att ringa på en annons där man måste börja pruta 10% för att det ens ska vara intressant att kolla på.
 

mángi

Medlem
Gick med
28 Jun 2010
Ort
i ett litet hus
Hoj
2003. Kawasaki ZZR 1200
man får spana ett tag till... eller ungefär forever om man skall göra världens kap på ny hoj nu men värdera sin egen efter vad det gick förr-förra våren. det liksom följs åt..
bara klippa till om man hittat vad man vill ha... lycka till ;o)
 

Yami

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Jul 2009
Ort
På landet
Hoj
XJR1300
Last edited:

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Lek med tanken;

Du "sparar" 10000 på att köpa en CB1000RA nu på höstkanten hos handlarn..

Du sänker 10000 på din BMW och får den såld.
Brajk even.
:D

Försök få med en matchande hjälm :)

HONDA_CB1000R_2008-010.jpg
bumblebee_head02.jpg


:yoparty
 
Nyheter
Indian Riders Fest 2024

Återupplev glansdagarna und...

KTM presenterar specialversionen RC 8C

KTM har presenterat 2024 år...

Däck i massor

I nästa nummer av Bike hand...

Tre nya däck från Michelin.

Allt om MC beger sig till J...

Ingen MC-Mässan 2025

23YM CL500 Styrelsen för...

Start2Ride arrangeras 2024

Sveriges största provkörnin...

Första vårtecknet (?)

Ett av det första vårteckne...

Bike på hembesök: Örebro MC Service

Fredrik Persson poserar fra...

Sneak Peak på nya Husqvarna 801 Svartpilen!

Snart är det dags för Husqv...

Start2Ride är tillbaka 2024

Sveriges största provkörnin...

Top