Blir Stoner någon tillgång för Honda

Flipboat

AlphabeastMC.com
Gick med
28 Aug 2008
Ort
Sthlm
Hoj
R6
Stoner är en tillgång för alla!
Kommer att vinna med Honda nästa år. Dessvärre kommer inte Rossi få Ducati att funka för honom nästa år, kanske 2012. Lorenzo kommer att köra med Yamaha och göra en bra säsong 2011, tror på andra platsen för honom.

Kommer bli trevligt att följa nästa års motogp...:)
 

Jide

Svartvit
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Trollhättan
Hoj
M1100S
Utdrag från en intervju med Ramon Forcada, som är chefsmekaniker åt Jorge Lorenzo.


What riders have you worked with?

After Asper, then Criville again in 250, then Carlos Giro on a factory bike in 125. After that i was with Showa when they built up the service - working for many riders, and in 1995 I started with Checa in the Pons 250 team. In 500s I was with Puig, Kocinski, Borja, Barros, then Ukawa, then Casey Stoner, then Checa again... and then I came to Yamaha with Jorge.


Jorge apart, who was the most interesting rider?

Probably Casey. He has very high talant. At a new circuit, the first rider to be really fast is Casey. But that year we had a lot of problem with the Michelin front tyre. With his style it was difficult for him to feel the limit, so we had a lot of crashes. He needs a good group around to build confidence, but he has a very good base. He is able to understand things that are difficult... he can feel very small things.
Jorge is more... methodical than Casey. He is working a lot at the track and away from the track.
 

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
Utdrag från en intervju med Ramon Forcada, som är chefsmekaniker åt Jorge Lorenzo.


What riders have you worked with?

After Asper, then Criville again in 250, then Carlos Giro on a factory bike in 125. After that i was with Showa when they built up the service - working for many riders, and in 1995 I started with Checa in the Pons 250 team. In 500s I was with Puig, Kocinski, Borja, Barros, then Ukawa, then Casey Stoner, then Checa again... and then I came to Yamaha with Jorge.


Jorge apart, who was the most interesting rider?

Probably Casey. He has very high talant. At a new circuit, the first rider to be really fast is Casey. But that year we had a lot of problem with the Michelin front tyre. With his style it was difficult for him to feel the limit, so we had a lot of crashes. He needs a good group around to build confidence, but he has a very good base. He is able to understand things that are difficult... he can feel very small things.
Jorge is more... methodical than Casey. He is working a lot at the track and away from the track.
Intressant att läsa om en GP-mekanikers erfarenheter. De sitter förstås på guldgruvor av berättelser. Mer sånt! :)
 

Jide

Svartvit
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Trollhättan
Hoj
M1100S
Stoner är en tillgång för alla!
Kommer att vinna med Honda nästa år. Dessvärre kommer inte Rossi få Ducati att funka för honom nästa år, kanske 2012. Lorenzo kommer att köra med Yamaha och göra en bra säsong 2011, tror på andra platsen för honom.

Kommer bli trevligt att följa nästa års motogp...:)
Kul tråd. Vissa har bättre koll än andra. :)
 

Lomma

Modded
Gick med
10 Sep 2009
Ort
Viken
Hoj
Ducati S4R 2008, Ducati Monster 900 Sie 2000
Stoner är en tillgång för alla!
Kommer att vinna med Honda nästa år. Dessvärre kommer inte Rossi få Ducati att funka för honom nästa år, kanske 2012. Lorenzo kommer att köra med Yamaha och göra en bra säsong 2011, tror på andra platsen för honom.

Kommer bli trevligt att följa nästa års motogp...:)

RispäCKt!!!

Starkt analyserat.

Flipboat for MotoGP-President.
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Och jag som satt och oroade mig för att någon skulle citera mitt tvärsäkra inlägg om att Stoner inte skulle vinna någon mer titel :rodnar

Vore kul om Flipboat kunde berätta hur säsongen 2012 slutar, hon har ju bättre koll än de flesta :tummenupp
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
:krama :D

Men nu blir det ingen mer, pungt! :tungan
Jodå, denna chansen tänker jag inte missa!! :7peta
Jag tycker Stoner mer och mer liknar en primadonna eller prinsessa på ärten. Minsta lilla problem är någon annans fel och han gnäller till höger och vänster på allt och alla samtidigt som han själv beter sig konstigt på banan och förstör för andra.

Han fick den bästa hojen med de bästa däcken 2007 och vann. När de andra tillverkarna började komma ikapp och enhetsdäcken infördes var det slut på Stoners dominans. Jämför det med Rossi som tagit titlar på olika märken, på olika däck, med olika motorstorlekar osv.

Stoner kommer inte att vinna någon mer titel, pungt.
Håller med övriga, Flipboat får hädanefter lägga upp alla MotGP-trådar och berätta slutställningen.
Jösses vilken träffsäker analys. :galen
Stoner är en tillgång för alla!
Kommer att vinna med Honda nästa år. Dessvärre kommer inte Rossi få Ducati att funka för honom nästa år, kanske 2012. Lorenzo kommer att köra med Yamaha och göra en bra säsong 2011, tror på andra platsen för honom.

Kommer bli trevligt att följa nästa års motogp...:)
 

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Skåne
Hoj
FireStorm
Det fallerade på sista delen av Flipboats analys. Säsongen har inte alls varit särskillt kul att följa. Inte så spännande, många sömnpiller till race och så den tragiska händelsen i Malaysia. Totalt sett en riktigt tråkig säsong som var otrevlig att följa.
 

MC Doktorn

Guest
Jag tycker Stoner mer och mer liknar en primadonna eller prinsessa på ärten. Minsta lilla problem är någon annans fel och han gnäller till höger och vänster på allt och alla samtidigt som han själv beter sig konstigt på banan och förstör för andra.

Han fick den bästa hojen med de bästa däcken 2007 och vann. När de andra tillverkarna började komma ikapp och enhetsdäcken infördes var det slut på Stoners dominans. Jämför det med Rossi som tagit titlar på olika märken, på olika däck, med olika motorstorlekar osv.

Stoner kommer inte att vinna någon mer titel, pungt.

Känns som en analys av Pär 7 år.
 

Flipboat

AlphabeastMC.com
Gick med
28 Aug 2008
Ort
Sthlm
Hoj
R6
Bugar o bockar!

Fråga inte min karl om vad han tycker om min analytiska förmåga :trött

Glad att den nu kom till användning i alla fall.
Somsagt en trevlig (betoning på trevlig) MotoGP säsong. Tycker såklart att det är tragisk och sorglig att den färggladaste personligheten lämnade oss.

Men det har funnits några intressanta race med några intensiva och nagelbitande incidenter. Detta har inte skett i toppen då Stoner var overlägsen och långt ifrån tvåan i de flesta race. Förutom sista racets sista varv :)

Tror att om Rossi hade fått ordning på ducatin så skulle vi fått några härliga fighter mellan Stoner och doktorn.
Se bara vad som hände i Qatar :tummenupp
 

Mort

Team Otakt
Gick med
5 Aug 2006
Ort
Linköping
Hoj
KTM 300 EXC
Kul tråd, den hade jag glömt. :D

Man kan förstås tycka vad man vill om Stoners personlighet men tittar man på resultaten är han faktiskt helt outstanding. Inte bara i år, utan även sett över hela 800-eran. Efter hans vinst på Phillip Island i år roade jag mig med att sammanställa lite statistik över alla fem åren (till och med det racet). Ja, jag hade tråkigt.

Stoner var snabbast på nästan tre gånger så många friträningar som någon annan.
Stoner tog mer än dubbelt så många pole positions som någon annan.
Stoner var snabbast på mer än fyra gånger så många warmups som någon annan.
Stoner tog 50% fler segrar än någon annan.
Stoner satte fler fastest laps än någon annan.

Av någon anledning verkar folk gärna vilja komma ihåg hans dippar, och helt missa att han faktiskt har sopat banan med alla andra de senaste fem åren.
 

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Skåne
Hoj
FireStorm
Av någon anledning verkar folk gärna vilja komma ihåg hans dippar, och helt missa att han faktiskt har sopat banan med alla andra de senaste fem åren.

Sopat banan är ändå att ta i, han har missat tre titlar och ifjor sopade Jorge banan med alla.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top