Blir Stoner någon tillgång för Honda

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
Gröön skrev:
...bättre än peddot!

Det innebär att du tror att Stoner kommer vinna titeln åt Honda nästa år.

Nej.

Nu är frågan om han kommer va en bra tillgång, inte om han kommer va snabbast...
Du skrev inte ”en bra tillgång”, du skrev ”bättre än Pedrosa”. Och Pedrosa är på väg att bli tvåa MotoGP.

Bättre än tvåa = etta.

Så Stoner kan vara ”bättre än Pedrosa” utan att faktiskt vara bättre? :va
 

Jide

Svartvit
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Trollhättan
Hoj
M1100S
Oavsett vad man tycker om honom så blir det intressant att se honom på en Honda igen. 2006 var han rookie och 8'a totalt, kraschade i 7 av 17 race. :gnissla

Känns som man äntligen kommer få ett kvitto på hans förmåga gentemot andra förare.

Ducatiförarnas placering i sammandraget senaste åren:
2009: 4-13-15-16-18-19
2008: 2-12-13-17
2007: 1-7-10-13
 

Gröön

Trivs på banan!
Gick med
20 Nov 2006
Ort
Skåne/Blekinge
Hoj
Triumph Daytona 675 -08 Banhoj, GSX-R 750 Banhoj
Det innebär att du tror att Stoner kommer vinna titeln åt Honda nästa år.

Du skrev inte ”en bra tillgång”, du skrev ”bättre än Pedrosa”. Och Pedrosa är på väg att bli tvåa MotoGP.

Bättre än tvåa = etta.

Så Stoner kan vara ”bättre än Pedrosa” utan att faktiskt vara bättre? :va
Du är ganska hopplös att diskutera med, men det vet du redan...

Jag skrev "Blir Stoner en tillgång för Honda?...I alla fall bättre än peddot! Men Återstår att se till nästa säsong!" - Menas: Bättre tillgång för teamet, i alla fall i mina ögon. Fast sen att vinna titlen är ju den bästa tillgången. Men man kan ju tillföra på olika sätt

Snabbare än peddot? Nej, kanske inte. Men han kan ge bra feedback och hjälpa till att utveckla hojen. Kanske vara bättre på det än peddot, det betyder däremot inte att han ÄR snabbare runt banan och vinner titeln. Det är ju fortfarande föraren som kör och inte hojen.

Har även tidigare sagt att det var dumt uttalat av mig, och kan grundas på att jag ogillar peddo skarpt!

Men du anser att är man inte snabbare och levererar bättre än sin teamkompis så är man ingen bra tillgång för teamet? Även om man är snabb och utvecklar hojen o ger bra feedback. :va
 

THE GIANT

Smygaren
Gick med
29 Aug 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K6
Håller med dig helt och hållet! Kan bara tänka mig vad som hände när de gick ut offentligt att Rossi ska köra italienskt! Nu kör Biaggi och Rossi moderbolagen.

Mycket talar för det då han och valentino ffa delar en mkt viktigt egenskap: kontinuitet! Dom vurpar minst och när dom gör det så gör dom det rejält (jorges fötter förra året och vale nu)! Om inte Rossi får ordning på duccen nästa år tar nog lorenzo det. Men tänk om Rossi vinner på en ducce...epic

Vore riktigt kul med lite kamp i GP. Känns som det var ett tag sen man såg det. Tror inte vi ska räkna ut Andrea Dovizioso, tycker att han verkar väldigt lovande och att han är ung(24år). Antar att han blir kvar i repsol honda nästa år? Det är ju trots allt hans första år med fabriksteamet.

Har inte Stoner också haft "flera år på sig att leverera"? Han tog en titel det året som allt var nytt med 800cc, sen dess har det ju inte gått lika bra.
Tror Pedrosa spöar Hayden nästa år, vilket han gjorde sist bägge körde Honda..
Med den farten som Pedrosa/Honda har nu, så är det ju titel för Pedrosa i år inte omöjligt. En nolla eller dåligt resultat för Lorenzo nu så blir det riktigt fight hela vägen..
 

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
Nu kör Biaggi och Rossi moderbolagen.
Vilket upplägg. :)

Har faktiskt inte tänkt på hur perfekt det är.

I år blir Biaggi världsmästare i Superbike på Aprilia och Rossi kommer överens med Ducati att köra MotoGP.

Vilken italiensk eufori 2011 om Biaggi blir dubbel WSBK-mästare och Rossi MotoGP-mästare. Båda på italienska fabrikat.

:jisses:cpparty
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Snabbare än peddot? Nej, kanske inte. Men han kan ge bra feedback och hjälpa till att utveckla hojen. Kanske vara bättre på det än peddot, det betyder däremot inte att han ÄR snabbare runt banan och vinner titeln. Det är ju fortfarande föraren som kör och inte hojen.
Ställer mig tveksam till att Stoner skulle kunna hjälpa till och utveckla Hondan mer än Pedrosa. Dels för att Honda av tradition litar mer på sina ingenjörer än på förarna och dels för att Stoner inte lyckats något vidare med Ducatin. Han fick 800:an på ett silverfat, sen har det gått utför...
 

THE GIANT

Smygaren
Gick med
29 Aug 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K6
Önskar jag var Italienare:rolleyes: :D

Sjukt för någon som är racing intresserad och är italienare.

Typ som Cajback skulle ta wsbk och Backlund GP på en saab och volvo hoj(om de skulle fortsatt vara svensk ägda).

Tyvärr så lär vi det dröja länge innan vi ser en svensk i toppen:(

Inte någon Iranier för den delen heller hahah:p

Vilket upplägg. :)

Har faktiskt inte tänkt på hur perfekt det är.

I år blir Biaggi världsmästare i Superbike på Aprilia och Rossi kommer överens med Ducati att köra MotoGP.

Vilken italiensk eufori 2011 om Biaggi blir dubbel WSBK-mästare och Rossi MotoGP-mästare. Båda på italienska fabrikat.

:jisses:cpparty
 

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
Du är ganska hopplös att diskutera med, men det vet du redan...
Grabben, det är du, inte jag, som rör ihop begreppen och behöver reda ut vad du egentligen menar.

...du anser att är man inte snabbare och levererar bättre än sin teamkompis så är man ingen bra tillgång för teamet? Även om man är snabb och utvecklar hojen o ger bra feedback. :va
Jag anser att bra och bättre betyder olika saker.

Den förare som får fler poäng är förstås en bättre tillgång än den som får färre poäng. Speciellt om den med mer poäng kommer tvåa i sammandraget, vinner massa race och ofta startar från pole. Men jag har kanske gammalmodiga värderingar.
 
Last edited:

brännupp

snabbe-mange
Gick med
2 Mar 2006
Ort
landskrona
Hoj
zx7r, svart som natten
Rossi är klart min favorit, har både hjälm jacka med det doctor, hund heter Rossi men undrar om han börjar tackla av lite iallafall /hoppas inte, Stoner kör Ducken som en vilding släppte inte fast den for över banan som en gutaperkas boll han gasa o det va hans storhet ,hoppas Vale gör det med ,annars har jag sorg, kul med VALENTINO o DUCATI båda ifrån Italien , detta ska följas
 

SKOMAKARN

Ny medlem
Gick med
5 Mar 2006
Ort
Utanför Ulvatorp
Hoj
KTM 950sm -06, Honda cbr 600 -85
Stoner + Honda = kul. Säkert blir det fint o bra. Han har väl visat sej vara ganska duktig. Slagit de andra Ducceförarna rejält. Fint att han vågar säga vad han tycker åxå.:tummenupp
 

THE GIANT

Smygaren
Gick med
29 Aug 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K6
De enda tråkiga med stoner är att han är lite tillbaka dragen. Han är inget för att showa lite. Kollar man på Rossi så är han älskad inte bara för att han är sjukt snabb utan också för att han bjuder på sig själv.

Hayden stälde upp på en MTV serie om honom "The Kentucky Kid" som den kallades.
PHP:
http://www.mtv.com/videos/misc/189081/changes-in-just-a-blink-of-an-eye.jhtml#id=1573916


Känns som Stoner aldrig skulle kunna göra något sådant. Han håller sig för sig själv, visst fokus är bra men om inte fansen gillar honom och hans personlighet så kommer inte sponsorerna lägga massa pengar. Nu är dessa grabbar i toppen allihopa men man ser många duktiga förare här i Sverige som tyvärr inte kan ta för sig och bli någon "profil" och därför faller de bort. Medans andra som har sämre tider får spons och på så sätt mer tid på banan.

Stoner + Honda = kul. Säkert blir det fint o bra. Han har väl visat sej vara ganska duktig. Slagit de andra Ducceförarna rejält. Fint att han vågar säga vad han tycker åxå.:tummenupp
 
Last edited:

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Du skrev inte ”en bra tillgång”, du skrev ”bättre än Pedrosa”. Och Pedrosa är på väg att bli tvåa MotoGP.

Bättre än tvåa = etta.

Så Stoner kan vara ”bättre än Pedrosa” utan att faktiskt vara bättre? :va

Inte för att vara sån nu(jo,lite ;) )men att vara bättre än 2an gör väl inte att man vinner,man måste väl vara bättre än 1an iaf. :)

Bättre än 2an=nya 2an!

Tror för övrigt att om Stoner bara hittar rätt på hondan så kommer han vara före Pedrosa nästa säsong,känslan för mig är att han är snabbare när allt stämmer(men är en kinkig liten gosse när det inte går som han vill)nu tycker jag det verkar som han gett upp och bara väntar på att detta året ska ta slut.

Men dom får nog svårt med Lorenzo och Rossi kan nog få en riktig nytändning med så tar hem det tror jag inte någon av dom gör.

Henrik
 

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Ort
Katrineholm
Hoj
Honda Gold Wing 1500/6 89
Stoner kommer att göra succe för Honda, Rossi kommer att lyfta Ducati, Spies kommer inte att göra bort sig hos Yamaha,,,,,, alltså kommer det att bli en fin säsong 2011.
 

tocar

Vem orkar bry sig...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Fjärås
Hoj
Blade-08 Special Edition /helt ombyggd/ HRC-kit (1.delvis II), ny bakdel/grepp/rearsets/ quickshift, Digitalvarvräkn/växelindik/laptimer/ shiftlight(typ SBK)+Akraevolution, Dymag kolfiberfälgar. ÄR över 190 bhp.
Vad jag syftade till var Rossis uttalande om att Stoner inte anstränger sig ordenligt på kvalen, han kör extremt få varv och klagar på något och sen sitter han bara och väntar, man tycker han kunde ta den andra hojen och köra med några andra inställningar eller vara mer aktiv i vad som ändras på hojen. Han verkar väldigt "känslig" med hur hojen är inställd, medan vissa förare kör även om allt inte är perfekt.

Sen det lite oförklarliga uppehållet förra året, vissa påstod ju att gumman hans varit otrogen med en i teamet, hur det är med det lär vi väl aldrig få veta.

Pedrosa har ändå brottas runt med en Honda som protesterar ordenligt in / genom / och ut ur kurvor, samt tuggat däck som en flistugg. Nu börjar Honda få ordning på hojen, mer lätt körd och snabbast i toppfart och nu kommer resultaten. Tror Stoner får jobba hårt för att slå Pedrosa. Man saknar lite "jävlar anamma" hos Stoner.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top