Roadtrip sommar 2011

Alanthor

Ny medlem
Gick med
12 May 2010
Ort
nynäs
Hoj
KÖPES
Tjena mors!

En polare och jag har planerat och tänkt att vi skulle ta en roadtrip. Jag kör en Honda NSR 125 ostrypt och vi letar efter fler 125or som är ostrypta.

Vi letar efter folk som gillar att gasa osv.

Våran avgånsdestination är Nynäshamn, och vi hade tänkt att köra till Göteborg först, sedan kanske vandra längre neråt/uppåt i landet för att sedan köra hem.

Vi kommer stanna och bo i tält.

Har dock lite frågor.
Jag kommer byta kolv samt kolvringar innan jag kör dit, borde jag byta vevlager och annat också? Kommer även ha med mig extra tändstift och 2t olja.

Kan man köra såna sträckor med en 125a 2t om man inte kör på max varv osv? Jag kommer alltså skjutsa en polare.

Well well.. Vi letar efter fler folk som vill haka! :) PMa mig eller skriv här i tråden så kan vi snacka mer på MSN/Facebook.
 

dahlgren

#4982
Gick med
9 Jun 2008
Ort
Enskede
Hoj
ZX7R
Hr inte kört den hojjen men jag tror det blir väldigt jobbigt, speciellt att skjutsa.
Skulle aldrig falla mig in att göra liknande på min ducce, har inte ens skjutspinnarna monterade, det är inge kul.
 

Pledians

Älgklyvaren!
Gick med
9 Oct 2009
Ort
Hufvudstan
Hoj
YBR125
Då får man gratulera!

Att åka en längre resa med en 125:a är inga problem. Åkte själv 720 mil med 150cc på en månad. Som ung har man inte samma komfortbehov som touringgubbarna har. Se bara till att hojen är väl genomgången inför avfärd och servad så att allt som slits mycket är hyfsat färskt.
 

Alanthor

Ny medlem
Gick med
12 May 2010
Ort
nynäs
Hoj
KÖPES
Då får man gratulera!

Att åka en längre resa med en 125:a är inga problem. Åkte själv 720 mil med 150cc på en månad. Som ung har man inte samma komfortbehov som touringgubbarna har. Se bara till att hojen är väl genomgången inför avfärd och servad så att allt som slits mycket är hyfsat färskt.

Självklart!

Men jag har en fråga, när behöver man byta vevlager och vevstakar? Kolv samt kolvringar kommer jag definitivt byta innan roadtrippen, den har gått 3.000 mil. Men till frågan - När behöver man byta vevlager/vevstakar?
 

theitalianstyle

GAME OVER MC
Gick med
18 Dec 2009
Ort
Där borta
Hoj
Cagiva Planet
haha rolig grej!:) kanske kan haka på med min planet som är ostrypt:p men vette fan om det är så fint att ha en på bönpallen på moppen :p
 

genericjohn

Sporthojsnörd
Gick med
25 Jun 2009
Ort
Viby
Hoj
Gasgas motard Gsxr 1100
varför inte leka lite på gotland? lär ju vara ganska nice och kanske ite lugnare osså :)
 

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Ort
Skogen
Hoj
KTM 1090 Adventure R
Är det inte bättre ni åker upp till Norrland och tittar på utsikt? Eller ta en trip till Norge kanske.
 

Blubb

Ny medlem
Gick med
18 May 2010
Ort
Linköping -> Ljungsbro
Hoj
NSR på g!
Skulle kunna tänka mej!:)
Dock skulle vara roligare om flera hängde på...
Men annars om man är ett gäng säg ex. :
Dom som är längst ner i landet börjar åka så hänger man och åker upp till Norrland som slut mål genom Svergie typ?Och stannar på vägen på olika roliga ställen eller så?
 

Cagiva raptor

Dirty Deeds Done Dirt Cheap!
Gick med
15 Aug 2010
Ort
uppsala
Hoj
Cagiva raptor, Ducati S2R 1000, Ducati monster 1100 evo
haha rolig grej!:) kanske kan haka på med min planet som är ostrypt:p men vette fan om det är så fint att ha en på bönpallen på moppen :p

om du ska åka med din italienare så ska jag fan också hänga med :)

Borde ha mc kortet i maj så det ska nog gå och strypa av den innan tripen också. men hakar på även om jag inte hinner fixa FP.
 

theitalianstyle

GAME OVER MC
Gick med
18 Dec 2009
Ort
Där borta
Hoj
Cagiva Planet
Fp = Fullpower

att hojen är ostrypt till orginal alltså full effekt:)

så kanvi se vem som drar planeten eller raptorn :p vi lär ju dra någon vår dag annars endå så :)

men det blir ju en jävla skillnad på farterna om en del har sina 4-taktare strypta och en del har sina 2-taktare ostrypta :p skilljer ju 40-60km/h blir mycket på lång sikt.. :)
 
Last edited:

Cagiva raptor

Dirty Deeds Done Dirt Cheap!
Gick med
15 Aug 2010
Ort
uppsala
Hoj
Cagiva raptor, Ducati S2R 1000, Ducati monster 1100 evo
så kanvi se vem som drar planeten eller raptorn :p vi lär ju dra någon vår dag annars endå så :)

men det blir ju en jävla skillnad på farterna om en del har sina 4-taktare strypta och en del har sina 2-taktare ostrypta :p skilljer ju 40-60km/h blir mycket på lång sikt.. :)

Jag hoppas på att det blir en trip men om inte tycker jag absolut att vi ska ta några svängar tillsammans :banana

Jag har ingen koll på såna här turer. Man ligger väl inte och pressar en själv och hojen hela tiden? känns lite sådär.
kanske bara är sjysst att dra ihop ett gäng även fast hojarna inte har samma effekt osv vad vet jag. Eller blir det väldigt lamt kanske?
Aja jag har som sagt ingen aning om detta så jag spekulerar lite bara:)
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top