Dragracing i Göteborg

ptb59

Ny medlem
Gick med
31 Aug 2010
Ort
Hisings Kärra
Hoj
Turbo Sportster XLRT
Bara en undran över hur många aktiva / intresserade av att börja köra dragracing i göteborg det finns oavsett motortyp.
mer om mig finns på www.westspeedracing.se
skriv gärna en rad, skulle vara kul o veta var lägret ligger :tummenupp
 

flu

kvalitetsolja.se
Gick med
18 Mar 2004
Ort
Torslanda/Björlanda
Hoj
Suzuki GS/gsxr1127 turbo ZX10r
Vore skitkul, dock är det ju på gathojsnivå för min del.
Men man vet aldrig, Peter är nog sugen om han kan köpa kolvar i 100pack:krama
 

peterpain

sjukare än vad jag trodde hehe turbosjuk
Gick med
9 Mar 2005
Ort
göteborg
Hoj
kawasaki 500 mach 3 1970 döfrään
Vore skitkul, dock är det ju på gathojsnivå för min del.
Men man vet aldrig, Peter är nog sugen om han kan köpa kolvar i 100pack:krama

blir det göteborg då kör jag gärna,kolvar är inga problem hela ebay är fyllt utav dom :tummenupp
 

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
Ja, varför inte? Hade varit skoj :) Var 6-7 år sedan sist jag satte några tider på strippen och då var det utan turbo. Sen började jag plugga och pengarna fanns inte. Men nu pluggar jag inte längre :)
 

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Ort
hemma
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Det kunde va kul o prova. :skaffalångsving)
 

ptb59

Ny medlem
Gick med
31 Aug 2010
Ort
Hisings Kärra
Hoj
Turbo Sportster XLRT
Stockholm har flera, Malmö har en o norland har många banor, frågan är hur man får upp ett intresse i Göteborg.
Säve flygfält använs ju till gatbilsrace och är väl inte jätte bra till snabbare fordon på grund av ogämnheter men det går ju asfaltera om, frågan är hur man skall lyckas och hur många vill få hit dom större tävlingarna och kanske någon mer för standard hojar..
Lasse
www.westspeedracing.se
 

ptb59

Ny medlem
Gick med
31 Aug 2010
Ort
Hisings Kärra
Hoj
Turbo Sportster XLRT
Jag lyckas inte lägga klippet från Youtube här så jag länkar till www.westspeedracing.se i stället
Tänk om man kunde få ihop ett antal personer här i götet med samma glöd.

//Lasse
 
Last edited:

ptb59

Ny medlem
Gick med
31 Aug 2010
Ort
Hisings Kärra
Hoj
Turbo Sportster XLRT
Det skulle vara roligt med fler som har samma intresse :yoparty
Går säkert att åka i Vårgårda där körs ju race med bilar:)

det var 13 st mc som körde sist i Vårgårda, skall försöka ta tag i detta under vintern o se om det går att få till något till våren igen men då helst i göteborg säve så dom som går fortare än 7 secunder kan vara med oxå.
//Lasse
 
Last edited:

dimax

dimax
Gick med
20 Apr 2005
Ort
sthlm
Hoj
suzuki x 6 st. turbo-lustgas mm
det var 13 st mc som körde sist i Vårgårda, skall försöka ta tag i detta under vintern o se om det går att få till något till våren igen men då helst i göteborg säve så dom som går fortare än 7 secunder kan vara med oxå.
//Lasse

jag får med mig ca. 3-4 st hoj åkare om det skulle bli något
 

Eas94

Sporthojsnörd
Gick med
10 Nov 2009
Ort
Mölndal
Hoj
Honda Hornet 600 -04
Är det blackrace ni menar med Vårgårda?
http://www.blackrace.nu/

Vore prima om ni på något sätt skrev det här på sporthoj.com sen i vår, skulle gärna åka ut och kolla på när ni kör :) Testa lite mot nån skrotig Volvo också, haha.
 

Superpro1425

Ny medlem
Gick med
17 May 2009
Ort
Eslöv
Hoj
82 Suzuki Gsx 1100E
Hade varit kul ifall ni kunnat fått till en dragrace tävling i Göteborg.
Har varit på säve och kört 02..Det var riktigt trevligt.


Jörgen






det var 13 st mc som körde sist i Vårgårda, skall försöka ta tag i detta under vintern o se om det går att få till något till våren igen men då helst i göteborg säve så dom som går fortare än 7 secunder kan vara med oxå.
//Lasse
 

Eas94

Sporthojsnörd
Gick med
10 Nov 2009
Ort
Mölndal
Hoj
Honda Hornet 600 -04
det var 13 st mc som körde sist i Vårgårda, skall försöka ta tag i detta under vintern o se om det går att få till något till våren igen men då helst i göteborg säve så dom som går fortare än 7 secunder kan vara med oxå.
//Lasse

Vet inte om det är blackrace ni menar, men på webbsidan står det att Mcn inte får köra snabbare än på 6 sekunder (under 7 alltså). Kanske kan fler vara med då?
 

Mögel

Hillbilly
Gick med
11 Jun 2005
Ort
I skogen
Hoj
1x Yamaha, 3x Honda, och en Kina
http://www.blackrace.nu/korning.asp?ID=16

Jodå, tillåtet sedan 2008 enligt sidan. Men kanske har de egna regler i göteborg?

Ja det verkar ju så.. Det måste enligt dom vara en godkänd bana för att hojar ska få köra där. Och i gbg så kör dom på en stcc bana men det är väl inte bra nog. Griniga gubbar är det som har de här och det kommer nog inte finnas kvar länge många som inte gillar dom..
 

Eas94

Sporthojsnörd
Gick med
10 Nov 2009
Ort
Mölndal
Hoj
Honda Hornet 600 -04
Ja det verkar ju så.. Det måste enligt dom vara en godkänd bana för att hojar ska få köra där. Och i gbg så kör dom på en stcc bana men det är väl inte bra nog. Griniga gubbar är det som har de här och det kommer nog inte finnas kvar länge många som inte gillar dom..

Kan tänka mig det, har läst en hel del kritik mot gbg-blackrace på garaget.org

Nu får vi nog sluta kapa tråden :tungan
 

ptb59

Ny medlem
Gick med
31 Aug 2010
Ort
Hisings Kärra
Hoj
Turbo Sportster XLRT
På SVEMO tävlingar körs det bland annat Twinbike samt Pro twinbike.
Tb klassen nästan dog i år och Ptb minskade kraftigt och av den anledningen försöker jag samt några andra genom förarföreningen S.T.S.B.A www.twinbike.se få till några tävlingar med vanliga gatreggade motorcyklar för att få upp intresset och kanske få fler till att ta steget upp och gå med en dragracing klubb för att tävla på allvar.
Kjula i Stockholm är i stort klart för twinnar, lika så kommer kommer Malmö, Lindesberg samt Orsa ha bike weekend tävlingar för alla sorter.
Jag kommer jobba för att få till något här i Göteborg och mördande reklam till alla andra tävlingar då även publiken är minst lika viktig för jag vet att många står där och önskar att det var dom som körde :gnissla :D

( lite förhands tips är att ni med twinnar kan börja redan nu med att se över ventil vinklar mm för det kommer med största sannolikhet att köras på Säve :D)

//Lasse
www.westspeedracing.se
 
Last edited:

rumpnisse

dragbike rookie
Gick med
21 Oct 2010
Ort
Alafors
Hoj
Honda cbr900rr turbo SGB
På SVEMO tävlingar körs det bland annat Twinbike samt Pro twinbike.
Tb klassen nästan dog i år och Ptb minskade kraftigt och av den anledningen försöker jag samt några andra genom förarföreningen S.T.S.B.A www.twinbike.se få till några tävlingar med vanliga gatreggade motorcyklar för att få upp intresset och kanske få fler till att ta steget upp och gå med en dragracing klubb för att tävla på allvar.
Kjula i Stockholm är i stort klart för twinnar, lika så kommer kommer Malmö, Lindesberg samt Orsa ha bike weekend tävlingar för alla sorter.
Jag kommer jobba för att få till något här i Göteborg och mördande reklam till alla andra tävlingar då även publiken är minst lika viktig för jag vet att många står där och önskar att det var dom som körde :gnissla :D

( lite förhands tips är att ni med twinnar kan börja redan nu med att se över ventil vinklar mm för det kommer med största sannolikhet att köras på Säve :D)

//Lasse
www.westspeedracing.se

är det bara twinnar som blir aktuella för säve ?
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top