Cigarr-tråden

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Så, nu slipper jag öppna locket för att kolla luftfuktigheten, nu är min Humidor uppkopplad som sig bör i dess IOT tider:
View attachment 440139View attachment 440140

Luftfuktighet, temperatur och lufttryck loggas och laddas upp för avläsning på webben.
Perfekt. Jag ska nog göra likadant när jag fått snurr på OpenHAB och kopplingen till mina Sonoff-enheter..
06c82116fb029dd9056a08d05cadabc2.jpg


Skickat från min SM-G930W8 via Tapatalk
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Har alla gått i ide eller kommer den rakt uppåtgående smala rökslingan från Era boenden från annat än björkved och stearinljus?

I går kväll hade vi en duktig snöstorm ylande utanför knuten så det blev en stund på verandan med cigarrpodden i lurarna och en Juan Lopez seleccion no 2 mellan snösvängarna. Bra skit som börjar med ljusa träslag och något floralt/citrus för att övergå i mörkare, rostade toner av hickory och viss pepprighet. Mysigt faktiskt, trots allt :)

IMG_4325.JPG
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Det är bara så jäkla kallt ute nuförtiden, och vår veranda är halvbra isolerad så tempen är inte alltför behaglig trots infravärme. Knappt drägligt att sitta där i jacka med värmen på fullt :gnissla Så rökande får ta en temporär paus. Skönt att inte vara nikotinberoende och kunna välja själv iallafall :D
 

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Tomten kom tidigt i år.
Vid gårdagens anlöp till Los Angeles kom det ett litet paket med godsaker till mig.

Sons of anarchy, robusto
Obsidian, White nose, belicoso
Arturo Fuente, rothschild
Nat Sherman, Hamilton.


Avgången från L.A. Igår provade jag en SoA. Okej som vardagscigarr. Tog sig smakmässigt andra halvan och blev riktigt god.

Skönt att vara i ganska varma vatten så man kan få sig en cigarr var kväll..
View attachment 440363_20171212_094031.JPG_20171212_094009.JPG_20171212_093946.JPG
 

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Lunchrasten tillbringas uppe på däck 12 med en espresso och en Nat Sherman Hamilton.
Väldigt trevliga smaker. Tror jag håller på att få en ny favoritcigarr. I alla fall in på topp-10.
Ikväll påbörjar vi en 5 dagars sjöresa för att fira jul på Hawaii. Stilla havet är allt annat än stilla så vi får se om det blir 5 dagar utan cigarrer... Hoppas inte.
_20171212_120239.JPG
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Tomten kom tidigt i år.
Vid gårdagens anlöp till Los Angeles kom det ett litet paket med godsaker till mig.

Sons of anarchy, robusto
Obsidian, White nose, belicoso
Arturo Fuente, rothschild
Nat Sherman, Hamilton.


Avgången från L.A. Igår provade jag en SoA. Okej som vardagscigarr. Tog sig smakmässigt andra halvan och blev riktigt god.

Skönt att vara i ganska varma vatten så man kan få sig en cigarr var kväll..

Kan man få gå som pryo-elev hos dig?

Förra julen tillbringade jag i LA, helt klart bättre än snöblask och minusgrader...
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Lunchrasten tillbringas uppe på däck 12 med en espresso och en Nat Sherman Hamilton.
Väldigt trevliga smaker. Tror jag håller på att få en ny favoritcigarr. I alla fall in på topp-10.
Ikväll påbörjar vi en 5 dagars sjöresa för att fira jul på Hawaii. Stilla havet är allt annat än stilla så vi får se om det blir 5 dagar utan cigarrer... Hoppas inte.
View attachment 440370

Nat Sherman Host selection är väldigt trevliga, har en låda Hobart liggande i humidoren :tummenupp Hur upplever du att cigarrer skiljer sig mellan olika grovlekar och längder? Jag köper att en kännare kan märka skillnad då man får olika röktid och olika förhållande mellan täckblad och filler, men hur stor är skillnaden egentligen? Skulle jag som amatör märka skilnad på Hamilton och Hobart tror du?
 
Last edited:

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Nat Sherman Host selection är väldigt trevliga, har en låda Hobart liggande i humidoren :tummenupp Hur upplever du att cigarrer skiljer sig mellan olika grovlekar och längder? Jag köper att en kännare kan märka skillnad då man får olika röktid och olika förhållande mellan täckblad och filler, men hur stor är skillnaden egentligen? Skulle jag som amatör märka skilnad på Hamilton och Hobart tror du?
Nu är min erfarenhet av Nat Sherman begränsad till tre cigarrer från lådan på bilden för ett par inlägg sedan.
Dock tror jag att om blenden är densamma ligger de väldigt nära varandra på en smakpalett.
Lagring gör troligtvis mer för smaken i så fall.
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Nu är min erfarenhet av Nat Sherman begränsad till tre cigarrer från lådan på bilden för ett par inlägg sedan.
Dock tror jag att om blenden är densamma ligger de väldigt nära varandra på en smakpalett.
Lagring gör troligtvis mer för smaken i så fall.

Tack för svaret! :tummenupp
 

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Lunchcigarren idag blev en la Flor de Cano på stranden i atollen Rangiroa, Franska Polynesien.

Helt ok faktiskt.
54708a9936bb447448df8424d91caf11.jpg
a5adfb389de11ea33cb992d65a5d5e6c.jpg
 

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Tanken var egentligen att jag skulle sitta på ett flyg nu men det blev annorlunda.
Avmönstring på Bora Bora idag, hemresa imorgon. Njuter av en påtvingad semesterdag på Bora Bora. Får unna sig en eftermiddagscigarr och en lokal öl...

16ef91f82f5119651d4b8ef926299ef9.jpg
 

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Vem är hon i bakgrunden och hur känner du henne? :tungan ;)

Svårt att tänka mig att hon hamnade där av en ren slump :hihi
Hon är faktiskt med på bilden av en slump. Jag var inte ensam på stranden, där var både lokalbefolkning, kryssningspassagerare och kryssningsbesättning.
När jag skulle ta bilden och hade ställt fokusen på förgrunden gick hon förbi i vattenbrynet.
Det blev riktigt bra resultat med kort skärpedjup och fokus på förgrunden.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top